וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של הכומר נהרגה בטבח בכנסייה: "היורה טען כמה פעמים"

יותר מ-20 בני אדם נהרגו בעיירה סאתרלנד ספרינגס, כשתושב עיירה סמוכה פתח באש לעבר המתפללים. הכומר ואשתו לא היו במקום, אך התושבים נותרו המומים. "לא חשבנו שדבר כזה יכול לקרות במקום כזה קטן"

צילום מתוך טוויטר, CNN, עריכה: יוסי אלטר

ירי בכנסייה בטקסס – כל העדכונים

-אדם חמוש נכנס לכנסיה בעיירה סאתרלנד ספרינג שבטקסס ופתח באש
-יותר מ-20 בני אדם נהרגו
-היורה חוסל במקום על ידי כוחות המשטרה
- על פי דיווחים, היורה הוא דווין פטריק קלי בן ה-26, תושב העיירה הסמוכה
-צוות חקירה של הבולשת הפדרלית (FBI) הגיע לזירה כדי לסייע למשטרה המקומית
-טראמפ הגיב בטוויטר: "עוקב אחר האירועים מיפן, שאלוהים יברך אתכם"

העיירה השקטה סאתרלנד ספרינגס, הנמצאת בסמוך לסן אנטוניו, מונה פחות מאלף תושבים, שכמה עשרות מהם נוהגים לפקוד את הכנסייה המקומית מדי בוקר. אמש (ראשון) עשרות מהם נורו בטבח שאירע בזמן התפילה, כשמניעיו של היורה - דווין פטריק קלי בן ה-26, תושב העיירה הסמוכה ניו בראונפלס - עדיין לא ידועים.

בתו של הכומר, אנאבל בת ה-14, נהרגה באירוע. "היא הייתה ילדה מאוד יפה ומיוחדת", אמר אביה לרשת ABC. הכומר, שהוא ואישתו לא נכחו בכנסייה בזמן הטבח, סיפר כי אנאבל הייתה בתו הצעירה ביותר.

ברשת KSAT 12 המקומית ציטטו שכנים שסיפרו כי הם שמעו את היורה טוען כמה פעמים את כלי הנשק שלו, שתואר על ידי עדי ראייה כרובה חצי-אוטומטי.

ירי בכנסיה בעיירה סאות'רלנד ספרינג, טקסס. AP
כוחות מחוץ לזירת הטבח בכנסייה/AP

קופאית בתחנת דלק מעבר לרחוב סיפרה לרשת CNN כי היא שמעה 20 יריות ברצף, בזמן שהתקיימה תפילה בכנסייה. דינה פלטצ'ר, בעלת עסקים באזור, אמרה לרשת CBS כי היא ראתה "טונות" של ניידות ואמבולנסים דוהרים בכביש.

קרי מטולה סיפרה לרשת NBC כי זה "נשמע כמו ירי חצי-אוטומטי, היינו במרחק של כמה עשרות מטים מהכנסייה הזאת". לדבריה, "זאת קהילה קטנה מאוד, כך שכולם מאוד סקרנים לדעת מה קורה. מעולם לא חשבתי שדבר כזה יכול לקרות כאן. אלו דברים שקורים בערים גדולות. זאת קהילה כל כך קטנה. זה לא הגיוני".

זירת אירוע הירי בטקסס 5 בנובמבר 2017. רויטרס
העיירה מונה פחות מאלף תושבים. הכנסייה בסאתרלנד ספרינגס/רויטרס
ירי בכנסיה בעיירה סאות'רלנד ספרינג, טקסס. AP
זירת הירי, אמש/AP

תקרית הירי בכנסייה מגיעה כחודש לאחר הטבח בלאס וגאס, שבו נהרגו 59 איש ונפצעו עוד כ-500. היה זה מסע הירי הקטלני ביותר בתולדות ארצות הברית. בשבוע שעבר נהרגו שמונה בני אדם בפיגוע דריסה במנהטן, ניו יורק, שעליו קיבל אחריות ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

מושל טקסס, גרג אבוט, אמר כי "אנו מתפללים למען כל מי שנפגע בפעולה המרושעת הזו". בחשבון הטוויטר שלו, הוא הודה לכוחות הביטחון על תגובתם לטבח. הוא עושה את דרכו לזירה, שם נמצאים גם צוותים של הבולשת הפדרלית (FBI) העוזרים למשטרה המקומית בחקירת הטבח.

הירי צפוי לעורר מחדש דיונים על סוגיית הנשק בארצות הברית כפי שהתרחש לאחר מקרים דומים בשנים האחרונות. ב-2015, נהרגו תשעה מתפללים שחורים בכנסייה בצ'רלסטון, קרוליינה הדרומית, על ידי צעיר לבן. הוא נידון למוות אחרי שהורשע ברצח על מתוך מניע גזעני.

זירת אירוע הירי בטקסס 5 בנובמבר 2017. רויטרס
טקסס, אמש/רויטרס
כוחות ביטחון סמוך לזירת הירי במלון מנדליי ביי בלאס וגאס נבדה, 2 באוקטובר 2017. רויטרס
כוחות בסמוך לזירת הירי בלאס וגאס, בחודש שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully