וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שובו מלונדון: נתניהו צפוי להיחקר בפרשות 1000 ו-2000

5.11.2017 / 9:40

במשטרה מעריכים כי כבר בימים הקרובים יגיע צוות החקירה לביתו של ראש הממשלה כדי לחקור אותו באזהרה פעם נוספת בשתי הפרשות. החוקרים צפויים לעמת את נתניהו עם ממצאים שעלו מעדותו של איש העסקים ארנון מילצ'ן ומעורבים נוספים

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: שניר דבוש

(בווידאו: דברי המפכ"ל על חקירות רה"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שעתיד לשוב היום (ראשון) לישראל מביקורו בלונדון, צפוי להיחקר כבר השבוע בפרשות 1000 ו-2000. במשטרה מעריכים כי כבר בימים הקרובים יגיע צוות החקירה בראשות תת ניצב כורש ברנור לביתו של ראש הממשלה ברחוב בלפור שבירושלים, כדי לחקור אותו באזהרה פעם נוספת בשתי הפרשות.

בכוונת החוקרים לקיים כארבע חקירות בשתי הפרשות המדוברות, במהלכן יעומת נתניהו עם ממצאים שנאספו לאחרונה, בהם עדותו המשלימה של איש העסקים ארנון מילצ'ן, העוזרת שלו הדס קליין, וכן של מעורבים נוספים.

לקריאה נוספת:
נתניהו תוקף את המשטרה: "ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי"
במשטרה מגיבים לנתניהו: "מתקפות חסרות שחר שנועדו לפגוע בשלטון החוק"
המפכ"ל על חקירות נתניהו: "זו תהיה שנה מורכבת, נהפוך כל אבן"

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי בדאונינג 10, לונדון 2 בנובמבר 2017. קובי גדעון / לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
צפוי להיחקר במהלך השבוע. נתניהו עם מיי, בשבוע שעבר/מערכת וואלה! NEWS, קובי גדעון / לע"מ

יחד עם זאת הובהר כי נתניהו לא יישאל בחקירותיו על תיק 3000 – פרשת הצוללות. גורמים במשטרה אמרו כי לא נקבע מועד שבו ימסור ראש הממשלה עדות בפרשה.

בחודש שעבר תקף נתניהו את משטרת ישראל בעקבות פרסום בחדשות 2 על המשך חקירותיו בתיקי 1000 ו-2000. "כשהמפכ"ל אלשיך נכנס לתפקידו, הוא קיבל שתי החלטות חשובות", נמסר מטעמו של ראש הממשלה, "שלא יהיו יותר הדלפות מהחקירות ולא יהיו יותר המלצות של המשטרה".

עוד נמסר כי "מאז שהיועץ הפוליטי ליאור חורב מונה ליועץ חיצוני של המשטרה בעלות של מיליונים על חשבון משלם המסים וללא מכרז, ההדלפות הלא חוקיות הפכו לצונאמי, וההחלטה להימנע מהמלצות נעלמה כלא הייתה".

המפכ"ל רוני אלשיך והשר ארדן היום בטקס טקס חנוכת השיטור הרגלי של חוף הים 6 ביולי 2017. ראובן קסטרו
"הולכים לשנה מורכבת". המפכ"ל רוני אלשיך בערב ראש השנה/ראובן קסטרו

מטעמו של נתניהו הוסיפו כי "הציבור כבר מזמן הבין שיש כאן מסע ציד תקשורתי שקוף נגד ראש הממשלה נתניהו. כפי שקרה תמיד בעבר, גם הפעם כל הטענות נגד ראש הממשלה יתבררו כמופרכות, ולכן לא יהיה כלום". במשטרה הגיבו לדברים וטענו כי: "משטרת ישראל עושה עבודתה בהתאם לחוק ובממלכתיות".

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך התייחס בערב ראש השנה לחקירות ואמר: "אנחנו הולכים לשנה מורכבת". בשיחה עם כתבים לקראת החג, אמר אלשיך כי "אנחנו הופכים את כל האבנים כדי להגיע לחקר האמת, כדי שלא ייווצר מצב שבו יגידו שלא התעמקנו ופעלנו בנושא כזה או אחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully