וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הבריטי על הצהרת בלפור: "גאה בחלקנו בהקמת מדינת ישראל"

לרגל מאה שנה להכרזה ההיסטורית, כתב ג'ונסון מחדרו של קודמו בתפקיד ובו שיבח את המדינה - אך הדגיש כי "הפתרון היחיד לסכסוך הוא שתי מדינות לשני עמים". הוא הזהיר כי החלק בהצרה, הקורא להגנה על זכויות הלא-יהודים, "לא מקוים במלואו"

צילום: רויטרס

(בווידאו: אבו מאזן קורא לבריטניה להתנער מהצהרת בלפור)

שר החוץ של בריטניה בוריס ג'ונסון הגן היום (ראשון) על הצהרת בלפור, שניתנה לפני מאה שנה, ואמר כי שתי מדינות עצמאיות – ישראל ופלסטין – הן "הפתרון היחיד" לסכסוך. ביום חמישי יצוין התאריך הרשמי להצהרה, שהעניק שר החוץ דאז ארתור בלפור, ושימשה מאז בסיס לתביעות היהודים להקים מדינה בארץ ישראל. לאירוע הרשמי בלונדון, שבו תשתתף גם ראשת הממשלה תרזה מיי, יגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"אני גאה בחלקה של בריטניה בהקמת מדינת ישראל", כתב ג'ונסון במאמר שפרסם בטלגרף, שהוסיף כי המסמך "היה הכרחי ליצירתה של מדינה נהדרת". עם זאת, הוא הזהיר כי חלק משמעותי מההצהרה בת 67 המילים, שעסקה בהגנה על זכויותיהם של הלא-יהודים, "לא מומשה לחלוטין".

לקריאה נוספת בנושא
מאה שנה להצהרת בלפור: מנהיג הלייבור בבריטניה יחרים את האירוע

פגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שר החוץ הבריטי, בוריס ג'ונסון בירושלים, 7 במרץ 2017. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
יגיע לאירוע הרשמי בלונדון. נתניהו עם ג'ונסון בלשכתו בירושלים/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

במאמרו, סיפר ג'ונסון כי הוא כותב את מחשבותיו מאותו חדר ששימש את בלפור לפני מאה שנה. הוא אמר כי להצהרה הייתה "מטרה שלא ניתן לערער עליה – לספק מולדת בטוחה לעם נרדף". עוד כתב שר החוץ כי "אין לי ספק שהפתרון לסכסוך דומה לזה שהועלה לראשונה על הכתב על ידי בריטי אחר, הלורד פיל, בדוח של וועדה המלכותית ב-1937, הוא זה של שתי מדינות לשני עמים".

לדבריו, הגבולות בין שתי המדינות צריכים להתבסס על קווי 67', כשירושלים היא הבירה המשותפת, ועם "חילופי אדמות המשקפים את האינטרסים הלאומיים, הביטחוניים והדתיים של שני העמים". הוא הבטיח כי במאה הקרובה, "בריטניה תעשה כל מה שביכולתה כדי לסגור מגעל ולהשלים את העסקים הלא גמורים של הצהרת בלפור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully