וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים טוענים: יש לנו הוכחות למיקומה של תיבת נוח המקראית

31.10.2017 / 9:24

מומחים משוכנעים שזה רק עניין של זמן עד שתהיה להם הוכחה לאמיתות הסיפור המקראי של תיבת נח והמבול. לדבריהם, שרידיה של תיבת נח האמיתית נמצאים על הר אררט שבטורקיה

יוטיוב

בסרטון - פארק תיבת נוח בקנטקי: המקום שאליו תוכלו להכנס רק בזוגות


חוקרים משוכנעים שיצליחו להוכיח ממש בקרוב שתיבת נח המקראית מצאה עצמה בתום המבול על הר אררט שבטורקיה, שם נמצאו בעבר שרידים של מבנה עץ מסתורי עתיק. מי שעומד בראש המחקר, הפרופסור והחוקר האמריקאי פול אספרנטה, קורא לבצע עבודה מדעית "קפדנית ורצינית" באזור אררט על מנת להוכיח את הטענות שעלו כבר לפני 7 שנים ועדיין לא הוכחו.

אספרנטה אמר: "הממצאים שלי יפורסמו בספרים, בעיתונים ובכתבי העת, אולם בשלב זה עוד מוקדם לומר מה הם הולכים לכלול. ברגע שהקהילה המדעית תצליח להוכיח את זה, נוכל לחשוף את המידע לציבור הרחב". פרופסור אחר מאוניברסיטת איסטנבול, ד"ר אוקטיי בלי, חיזק את דבריו ואמר: "תיבת נוח אינה מיתוס, אלא תקרית אמיתית המוזכרת בכל ספרי הקודש".

הר אררט שם לכאורה נמצאו שרידי תיבת נח

עוד באותו נושא

גיאולוג טוען: מצאתי הוכחות לקיומה של תיבת נח המקראית

לכתבה המלאה

ב-2010 קבוצה המורכבת מחוקרים הנמנים על הזרם הנוצרי-אוונגליסטי הודיעה בהתרגשות שמצאה את שרידיה של תיבת נח על הר אררט, הר געש כבוי בטורקיה שמתפרש לגובה של 4 אלף מטרים. בקבוצה סיפרו כי מהדגימות שנלקחו נמצא שפיסות העץ הן כבנות 4,800 שנים.

גם ד"ר אנדרו סנלינג, גיאולוג בריאתני אוסטרלי, מאמין באמיתות הסיפור המקראי וטוען שהגרנד קניון האמריקאי הוא ההוכחה שהמבול הגדול מהתנ"ך אכן קרה. אולם הוא טוען ששרידי התיבה לא נמצאים על הר אררט, אלא על הר גבוה אחר באזור.

בשנה שעברה נפתחה בקנטקי אטרקציה חדשה: תיבת נח בגודל אמיתי, שנבנתה בידי מורה מאוסטרליה במשך שש שנים בעלות של מאה מיליון דולרים. התיבה באורך של 155 מטרים מכילה בתוכה חללים ובהם מוצג סיפורו של נוח, לצד בובות בעלי חיים.

דגם בגודל מקורי של תיבת נח הוקם ונפתח למבקרים בהולנד, 10 בדצמבר 2012. AP
האם בקרוב נקבל הוכחה לקיומה של תיבת נח? בתמונה: דגם בגודל המקורי שנפתח בהולנד/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully