וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי הליכוד בביקורת על ביטן: "מלהיט את הרוחות בקואליציה"

29.10.2017 / 11:31

בישיבת שרי הליכוד, יצאו אלקין ושטייניץ נגד יו"ר הקואליציה על רקע העימות עם הבית היהודי, ביטן השיב: "שלטון זה לא הכל, צריך לעמוד על העקרונות שלנו". ראש הממשלה: "לא מעוניין בחוק הנוגע בחקירות המתנהלות עכשיו", השרה שקד: "ישיבת ועדת השרים לחקיקה תתקיים"

צלמים זמניים מורשים

שרים בליכוד מתחו הבוקר (ראשון) ביקורת על יו"ר הקואליציה דוד ביטן, בעקבות העימות עם מפלגת הבית היהודי על רקע החוק לאיסור חקירות ראש ממשלה מכהן, והאשימו אותו כי הוא "מבעיר את השטח". ביטן ענה: "שלטון הוא לא חזות הכל, צריך לעמוד על העקרונות שלנו".

השרים זאב אלקין ויובל שטייניץ הטיחו בביטן: "אתה מלהיט את הרוחות בקואליציה, גם השותפות האחרות יבואו בדרישות כאלה הכל". העימות החל לאחר שביטן אמר לשרים כי אנשי הבית היהודי הפרו הסכמים בעניין "החוק הצרפתי", ואלקין אמר כי "צריך לסגור את הבעיות בתוך החדר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בישיבה: "אני לא מעוניין בשום חוק הנוגע בחקירות המתנהלות עכשיו שקשורות בי או שמתנהלות עכשיו ואינן קשורות בי". לדברי גורם בקואליציה, נתניהו הודיע בישיבה כי ועדת השרים לענייני חקיקה לא תצביע על הצעות חוק של הקואליציה.

רוה"מ נתניהו, ראש הסיעה זאב אלקין והשר יובל שטייניץ בישיבת סיעת הליכוד, נובמבר 2013. נועם מושקוביץ
ראש הממשלה נתניהו עם השרים אלקין ושטייניץ/נועם מושקוביץ

אתמול הודיע ביטן כי ועדת השרים לחקיקה לא תדון בהצעות חוק פרטיות של חברי הקואליציה, בעקבות המחלוקת על "החוק הצרפתי". הוא האשים כי הבית היהודי הפרו את ההסכם שבמסגרתו תידחה ההצבעה על החוק בחודש בתמורה לקידום החוק האוסר על פרסום המלצות מחקירות המשטרה.

מנגד, שרת המשפטים איילת שקד הודיעה כי בכוונתה לכנס הבוקר את הוועדה. בבית היהודי טענו הבוקר כי הדיון יתקיים כסדרו, גם אם הליכוד יטיל וטו על חוקים מסוימים. לדברי גורמים במפלגה, "היום יש אפשרות לאשר את חוק ביטול ההתנתקות בצפון השומרון. הליכוד יחליט אם צפון השומרון חשוב לו.

"החוק שאוסר חקירת ראש ממשלה מכהן הוא חוק יסוד שלא יכול להתקדם ללא הסכמה על פי ההסכם הקואליציוני. היה סיכום מפורש שהחוק לא יעלה בקרוב. לכן גם היום החוק לא יעלה להצבעה. הבית היהודי בניגוד לדבריו של ח"כ ביטן לא אמר מעולם שהליכוד ויתר על החוק, רק שבקואליציה צריך להיצמד להסכם הקואליציוני לפיו חוקי יסוד מתקדמים רק בהסכמה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"צריך להיצמד להסכמים". בנט ושקד/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביטן אמר אתמול לוואלה! NEWS כי ההחלטה נובעת בשל אי עמידה בסיכומים מצד הבית היהודי. "הם הסכימו להעלות את החוק שאוסר המלצות משטרה בתום חקירה כמו שהוא, ואז החלו לתדרך בתקשורת שיש להם סייגים עליו, כמו למשל שהחוק יחול רק מ-2020. זה לא מקובל עלינו".

שיחת תיאום של גורמים בקואליציה לקראת ישיבת הוועדה הופסקה אתמול בשיאה בשל חילוקי דעות. זהו שבוע שני ברציפות שבו הקואליציה עשויה שלא לדון בהצעות חוק פרטיות של חבריה, והמשמעות היא שהליכי חקיקה של חוקים רבים נותרים תקועים. עם זאת, בקואליציה ינסו גם בבוקר לפתור את הויכוח סביב החוק הצרפתי.

ביטן אמר כי החוק הצרפתי יעלה להצבעה בוועדת השרים, ואם בבית היהודי יצביעו נגדו - "לא נקדם שום חוק של הקואליציה, כמו בשבוע שעבר". ביום ראשון שעבר סיכם ביטן עם אנשי הבית היהודי כי ההצבעה על "החוק הצרפתי" תידחה בחודש. החוק אוסר על פתיחת חקירות חדשות נגד ראש ממשלה, למעט בעבירות חמורות של אלימות, מין, ביטחון או סמים.

ביום רביעי סיכמו ביטן, שקד ומועלם-רפאלי על דחיית ההצבעה על החוק, וביטן אמר אז: "אני לא מוותר על החוק הזה, מקווה שתוך חודש נצליח להגיע להסכמות עם כולם". ביום שני השבוע הודיע שר האוצר משה כחלון לחברי מפלגתו כי יעניק חופש הצבעה על חוק החקירות, מה שהקטין עוד יותר את סיכוייו להיות מאושר. בתגובה, איים ביטן "לפרק את הקואליציה".

(עדכון ראשון: 9:07)

איוב קרא, בנימין נתניהו ודוד ביטן בפתיחת מושב הכנסת מליאה 23 באוקטובר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"לא נקדם שום חוק של הקואליציה". ביטן עם נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully