וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם לבנוני: דברי ליברמן על שליטת חיזבאללה לא קשורים למציאות

הגורם דחה בריאיון לעיתון לבנוני את טענות שר הביטחון שלפיהן חיזבאללה השתלט על הצבא. "הדברים שלו לא קשורים למציאות", אמר. "ארה"ב ובריטניה מגישות לנו סיוע צבאי, יש לו נתונים שאין להן?"

צילום: משרד הביטחון, עריכה: שניר דבוש

גורם לבנוני דחה היום (רביעי) את דברי שר הביטחון אביגדור ליברמן, לפיהם צבא לבנון הפך לחלק בלתי נפרד מחיזבאללה. "דברי ליברמן לא קשורים למציאות ומלאים בסתירות ברמה שלא ניתן לקחת אותם ברצינות", אמר הגורם בצבא לבנון לעיתון אל-ג'מהוריה.

"אנחנו מוכנים לכל עימות שעלול לקרות בגבולות המדינה", הוסיף הגורם. "ארצות הברית ובריטניה מגישות לנו סיוע צבאי נדיב מתוך אמונה בצבא שלנו. ייתכן ששתיהן יחמשו את חיזבאללה? יש לליברמן נתונים שאינן בידי שתי מדינות גדולות כאלה?".

המקור הוסיף כי צבא לבנון הוא עצמאי ופועל לפי החלטות הדרג המדיני בביירות, וכי ההנהגה שלו לבדה קובעת את המדיניות הצבאית. "הצבא הוכיח את מוכנותו להגנה על הגבול מהזרחי, והוא גם מוכן להגן על הגבול הדרומי אם ישראל תחליט לפתוח במלחמה נגד לבנון. תפקידו הוא להגן על האדמות הלבנוניות ואינו קשור בחזיתות או מלחמות מחוץ ללבנון".

חייל בצבא לבנון. אי-פי, AP
"אנחנו לא קשורים לחזיתות אחרות". צבא לבנון/AP, אי-פי

ליברמן הבהיר אתמול כי אם ישראל "תיקלע" למערכה צבאית, היא תתלקח במהרה לשתי חזיתות בו זמנית. "גם אם תתפתח המערכה הבאה, וזה לא משנה איפה היא תתפתח, בצפון או בדרום, היא מיד תהפוך למערכה בשתי חזיתות", אמר ליברמן. "אין יותר מערכה בגזרה אחת, וזו הנחת היסוד שלנו. לזה אנחנו מכינים את הצבא".

"אנחנו אמורים להיערך לכל תסריט אפשרי, וגם המציאות
החדשה מכינה לנו אתגרים חדשים", הוסיף השר. "אם פעם דיברנו על גזרת לבנון - אז אין יותר גזרה כזו. יש גזרת צפון. בכל התפתחות שתהיה, זו תהיה גזרה אחת - סוריה ולבנון ביחד, חיזבאללה, משטר אסד וכל סייעני משטר אסד.

ליברמן: "צבא לבנון הפך לחלק בלתי נפרד ממערך חיזבאללה". משרד הביטחון
"אין כזה דבר גזרת לבנון". ליברמן/משרד הביטחון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully