וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צרחות אימה מתוך הלהבות": קליפורניה נאבקת בשריפות הענק

10.10.2017 / 21:38

לפחות 15 בני אדם נספו בדליקות במערב ארה"ב, וצוותי הכיבוי וההצלה נאלצים להתמודד עם הרוחות החזקות המקשות על כיבוי האש - ועם הקליטה המשובשת. "חצי מהבתים נשרפו לחלוטין"

צילום: CNN, רויטרס, עריכת וידאו: נועה לוי

ברחבי קליפורניה מוסיפות הערב (שלישי) להשתולל קרוב ל-30 שריפות שונות, שכילו עד כה כ-73 אלף דונם ולמעלה מ-1,500 בתים. בשבוע האחרון לבדו, שהתאפיין ברוחות חזקות של כ-75 קמ"ש ובמזג אוויר חם, אירעו למעלה מ-200 שרפות ענק. היום, לעומת זאת, הרוחות נחלשו מעט, דבר שמאט את קצב ההתפשטות של השריפות ואמור להקל על כוחות הכיבוי את מלאכתם. הנשיא דונלד טראמפ פנה הערב לאזרחי קליפורניה ואמר כי וושינגטון "תהיה שם" בשבילם.

בינתיים, מתבררים עוד פרטים על הקורבנות ועל ממדי ההרס: לפחות 15 בני אדם נספו עד כה בשריפות, והרשויות בקליפורניה צופות כי מספר זה יעלה. בין ההרוגים גם צ'רלס ושרה ריפי, בני זוג בני 100 ו-99, שחגגו לאחרונה את יום הנישואים ה-75 שלהם. נכדתם רובי אמרה: "הדבר הגרוע היחיד היה אם אחד מהם היה שורד ללא השני".

תחנת שידור מקומית בסן פרנסיסקו דיווחה כי בין ההרוגים גם אישה עיוורת שנמצאה בכביש הגישה לביתה בסנטה רוזה. מצוקה אחרת שדווחה ביממה האחרונה היא הקושי ליצור קשר עם המשפחות באזורי השרפות, כיוון שהאנטנות הסלולריות במקום אינן פועלות. לפי שעה דווח על כ-100 נעדרים, אולם לא מן הנמנע כי מספר זה יירד בהמשך.

שריפה בעמק נאפה בקליפורניה 10 באוקטובר 2017. GettyImages
מאמצי הכיבוי בקליפורניה/GettyImages

נואה לאוורי, בעברו שחקן בייסבול מקצועני וכיום מנהל של חנות לציוד מחנאות באזור סן פרנסיסקו, עזב את ביתו יחד עם כל המשפחה בהתראה של דקות ספורות. הוא אמר לסוכנות הידיעות אי-פי: "אני לא יכול להוציא מהראש את הקולות של אנשים צורחים באימה בתוך הלהבות שהקיפו אותנו".

תושבת אחרת הביעה את התסכול שלה בשידור חי בתחנת טלויזיה מקומית: "יש פה בתים שלא סבלו משום פגיעה, וחצי מהבתים התפחמו לחלוטין. למה אנחנו? למה כל הבתים האחרים עומדים בשלמותם והאנשים בטוחים, זה כל כך דפוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully