וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כיות התגייסו למאבק לשימור ביתו של זאב ז'בוטינסקי באודסה

9.10.2017 / 17:32

תכנית לבניית שבעה מגדלים מאיימת להרוס את ביתו של מייסד תנועת בית"ר, שנבנה ב-1880. למאבק התושבים המקומיים הצטרפו חברות הכנסת ציפי לבני וקסניה סבטלובה שאף פנו לראש ממשלת אוקראינה. לבני: "גדלתי על מורשתו, הוא היה מנהיג שכתביו חשובים לעולם כולו"

ביתו של זאב ז'בוטינסקי באודה. dumskaya, מערכת וואלה! NEWS
התושבים המקומיים פנו לרשויות ולנשיא אוקראינה. ביתו של ז'בוטינסקי באודסה/מערכת וואלה! NEWS, dumskaya

הבית שבו חי בעבר זאב ז'בוטינסקי באודסה שבאוקראינה עלול להימצא בסכנת קריסה. יו"ר מפלגת התנועה ח"כ ציפי לבני וח"כ קסניה סבטלובה פנו אתמול (ראשון) במכתב לראש ממשלת אוקראינה וולודימיר גרויסמן בעקבות תוכנית לבנות שבעה גורדי שחקים בסמוך לביתו של מייסד תנועת בית"ר, שנבנה בשנת 1880. לבני וסבטלובה ביקשו מגרויסמן שיוודא באופן אישי שלא ייגרם נזק למבנה "למען שימורו לדורות הבאים".

חברות הכנסת הצטרפו למאבק התושבים המקומיים שנאבקים נגד בניית המגדלים מחשש שהבית, ששופץ לפני יותר מ-50 שנה, יקרוס במהלך הבנייה. לאחרונה פנו התושבים לרשויות המקומיות וגם לנשיא אוקראינה פטרו פורושנקו ולנשיא המדינה ראובן ריבלין.

עוד בוואלה! NEWS:
אונס במסיבת חוף בת"א: שני נערים חשודים ששיכרו נערה - ותקפו
מזג אוויר: הגשם כבר כאן - ממטרים וסופות רעמים בצפון ובמרכז
התאונה בנפאל: מתה מפצעיה המטיילת הישראלית שנפצעה באורח קשה

זאב ז'בוטינסקי. ויקפדיה, מערכת וואלה! NEWS
התושבים חוששים שהבית יקרוס בשל העבודות. ז'בוטינסקי/מערכת וואלה! NEWS, ויקפדיה

בפנייתן לגרויסמן כתבו חברות הכנסת כי ז'בוטינסקי היה מאבות הציונות וכי מורשתו ומפעל חייו חשובים לישראלים רבים. "ידוע לנו כי כל אלו מוכרים לך ואף לנשיא פורושנקו שהעלה זאת בפגישה משותפת עם נשיא המדינה ועם נכדיו של ז'בוטינסקי בביקורו בישראל בשנת 2015", כתבו.

ח"כ לבני אמרה כי גדלה על מורשתו של ז'בוטינסקי וראוי לשמור עליה. "בנוסף להיותו מנהיג ציוני גדול, הוא היה גם הוגה דעות ומנהיג שכתביו חשובים לעולם כולו".

ח"כ סבטלובה הוסיפה כי "ביתו של ז'בוטינסקי הוא חלק מהמורשת היהודית, הישראלית והאוקראינית. מדובר באיש רוח ומנהיג דגול שאנו מוקירים את שמו וזכרו. חשוב שממשלת אוקראינה תיתן את הדעת על שימור המבנה ההיסטורי שכן מי שלא שומר על העבר גם אין לו עתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully