וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התקיפות העל-קוליות בקובה: גם תיירים אמריקנים דיווחו על פגיעה בשמיעה

7.10.2017 / 10:57

לאחר ש-22 דיפלומטים אמריקנים סבלו בעיות שמיעה, סחרחורות וכאבי ראש ממקור לא ידוע, התופעה התגלתה גם אצל מטיילים בהוואנה. מחלקת המדינה פרסמה אזהרת מסע למדינה וממשל טראמפ גירש 15 עובדי שגרירות קובנים בחזרה למדינתם

עריכה: אביעד בללי

מספר רב של תיירים אמריקנים בקובה דיווחו כי חוו תופעות של פגיעה בשמיעה, בדומה לאלו שנראו אצל דימפלומטים אמריקנים במדינה. מחלקת המדינה האמריקנית מסרה אתמול (שישי) כי לא הצליחה לאמת את הדיווח אך הדגישה כי אזהרת המסע לקובה עומדת בעיינה. על רקע התקיפות העל-קוליות שהביאו לפגיעה בשמיעה של עשרות מעובדי השגרירות האמריקנית בהוואנה. בסוף השבוע, הזהירה ארצות הברית את אזרחיה מביקור בקובה והורתה ליותר ממחצית מעובדיה בשגרירות בבירה הוואנה לעזוב את האי.

במסגרת המתקפות הבלתי קונבנציונליות, נפגעה שמיעתם של 22 דיפלומטים אמריקנים בשל מכשירים קוליים שהוצבו במגוריהם ובמקומות עבודתם לפני כשנה. "במהלך החודשים האחרונים כמה מעובדי השגרירות בהוואנה היוו מטרות במתקפות מסוימות", נאמר בהודעת מחלקת המדינה. "העובדים נפגעו קשות כתוצאה ממתקפות אלה. הם סבלו מטווח רחב של סימפטומים גופניים, בהם בעיות שמיעה, סחרחורות, כאבי ראש, חולשה, בעיות קוגניטיביות ובעיות שינה".

עוד בוואלה! NEWS:
פרס נובל מוכתם בדם: לוחמת החופש שהפכה למשרתם של גנרלים אכזרים
בילה שעות בקזינו ו"התלבש כמו היפי": פרטים חדשים על היורה מווגאס
ארה"ב: הממשל יאפשר למעסיקים לא לספק אמצעי מניעה לנשים מטעמי דת

שגרירות ארצות הברית בהאוונה בירת קובה. רויטרס
שגרירות ארצות הברית בהוואנה, השבוע/רויטרס

ממשלו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הורה על גירושם של 15 דיפלומטים קובנים למדינתם. בהוואנה הכחישו קשר לתקיפות המסתוריות. משרד החוץ באי כינה את ההחלטות האמריקניות "פזיזות" והבהיר כי תהיה להן השפעה על היחסים בין שתי המדינות, שהתדרדרו מאז חילופי הממשל בבית הלבן. שתי האויבות מתקופת המלחמה הקרה חידשו את קשריהן הדיפלומטיים במהלך סוף כהונתו של ברק אובמה, אך אלו התקררו שוב בחודשים האחרונים.

שר החוץ של קובה ברונו רודריגז אמר כי גירוש הדיפלומטים הקובני מארצות הברית היה "בלתי מוצדק" ואמר כי וושינגטון לא משתפת פעולה באופן יעיל עם בחקירה הקובנית, והופכת את הנושא לפוליטי. מאז התגלתה התופעה, כמה תיאוריות ביקשו להסביר את הפגיעה בשמיעה של הדיפלומטים האמריקנים. אחת מהן הציעה כי מדובר בציוד האזה שהשתבש וגרם לנזק, ואילו אחרת האשימה את קובה בשימוש מכוון בנשק אקוסטי בידיהם של גוקמים צפון קוריאניים או רוסיים.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully