וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שליח טראמפ למזה"ת: "ממשלת פיוס פלסטינית תהיה חייבת להכיר בישראל"

2.10.2017 / 21:57

השליח האמריקני למזרח בתיכון ג'ייסון גרינבלט בירך על המגעים בין פתח לחמאס להקמת ממשלת פיוס בעזה, אולם מבהיר כי כל ממשלה כזו תהיה חייבת להסכים לפירוז ולהכרה בישראל. "נעקוב מקרוב אחר ההתקדמות", אמר גרינבלט

עריכת וידאו: ניר חן

השליח האמריקני למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט התייחס הערב (שני) לתהליך הפיוס בין פתח להנהגת חמאס בעזה, ואמר כי ארצות הברית מברכת המאמצים ליצירת התנאים לקראת העברת כמה מהסמכויות השלטוניות בעזה לידי הרשות הפלסטינית. "אנו נעקוב אחר ההתפתחויות מקרוב, ויחד עם הרשות הפלסטינית, ישראל ופורום המדינות התורמות ננסה לשפר את המצב ההומניטרי בעזה", אמר גריבנלט.

השליח האמריקני אף רמז כי לכך שחמאס לא יוכל לשמש חלק בממשלת הפיוס אם לא יסכים לפירוז הרצועה ולהכרה במדינת ישראל. "ארצות הברית מדגישה כי על הממשלה הפלסטינית להתחייב באופן חד-משמעי ומפורש להימנעות מאלימות, הכרה במדינת ישראל, קבלה של הסכמים קודמים בין הצדדים והסכמה למו"מ", אמר גרינבלט, תוך התייחסות לתנאים המוקדמים כפי שהוגדרו על ידי הקוורטט.

עוד בוואלה! NEWS:
חי בעיירה שקטה וללא עבר פלילי: זהו הרוצח הקטלני בתולדות ארה"ב
אלפי קליעים נגנבו מבונקר מבסיס צבאי בצפון; מצ"ח פתחה בחקירה
"התחבאנו במטבח": שישה ישראלים בלאס וגאס מוגדרים מנותקי קשר

ראש ממשלת הרשות הפלסטינית ראמי חמדאללה מגיע לרצועת עזה לצורך שיחות פיוס עם נציגי חמאס, 2 אוקטובר 2017. רויטרס
ביקורו של חמדאללה בעזה, היום/רויטרס

ראש הממשלה הפלסטיני, ראמי חמדאללה, הגיע היום לרצועת עזה, מלווה בשרי ממשלתו ובפקידים ברשות, זאת אחרי שבחודש שעבר החמאס החליט לוותר על השלטון האזרחי ברצועת עזה כחלק מתהליך פיוס בהובלת מצרים. היום דווח בכלי תקשורת ערביים מפי בכירים ברשות כי ביקור אבו מאןז ברצועה קרוב מתמיד, וכי פקידי חמאס בעזה ייקלטו במשרדי הממשלה של הרשות. בשבוע הבא צפויות להמשיך שיחות הפיוס בין חמאס ופתח בקהיר, ודברי הבכיר בבית הלבן מלמדים על אחד המכשולים הגדולים שעלולים לצוץ בהמשך הדרך.

בשבועות האחרונים השליח גרינבלט הביע תמיכה ברשות הפלסטינית ובאבו מאזן, ובמקביל תוקף בחריפות את חמאס, זאת למרות שבדרך כלל ממשל טראמפ ממעט להתייחס לסוגייה הפנים-פלסטינית. "ברור שהרשות הפלסטינית צריכה לחדש את תפקידה בניהול רצועת עזה, שכן חמאס פגע קשות בתושבים ונכשל בסיפוק צרכיהם הבסיסיים ביותר", אמר בסוף אוגוסט במהלך ביקור בגבול הרצועה.

עוד באותו נושא

בכיר בבית הלבן: חמאס לא יכול להיות חלק מהממשלה בלי להכיר בישראל

לכתבה המלאה
קהל תומכים פוגשים את ראש הממשלה הפלסטיני ראמי חמדאללה לפני כניסתו לשיחות על הסכם פיוס עם p,ח, עזה, 1 באוקטובר 2017. רויטרס
עזה, היום/רויטרס

גרינבלט המשיך באותו קו בחודש שעבר בנאומו בפני ועידת המדינות התורמות לרשות שהתכנסה בשולי העצרת הכללית של האום בניו יורק. "כל בעלי העניין חייבים להתאחד כדי לעזור לעם הפלסטיני לבודד את חמאס ולהחזיר את השליטה לרשות הפלסטינית. רק כך ניתן יהיה לסייע לסבל בעזה", אמר. "הגיע הזמן להפסיק לעקוב אחרי המצב בעזה ולהתחיל לשנות אותו. במשך יותר מדי זמן חמאס מנצל את אזרחי עזה כבני ערובה ומגנים אנושיים. חמאס שולט בכוח הזרוע במקום לשפר את חיי האנשים שהוא מתיימר לשלוט בהם. חמאס ממשיך להשתמש בכספים של תושבי עזה כולל תרומות בינלאומיות ומשתמש בהם כדי לבנות מנהרות טרור וטילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully