וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבטח שהותקף בבי"ח איכילוב: "פתחו לי את הראש ושברו לי שתי שיניים"

נתי, אחד המאבטחים שהותקפו הלילה בידי קרובי משפחתה של מטופלת נפצע באורח קל-בינוני בתקרית, יחד עם שני מאבטחים נוספים. לדבריו, המטופלת "חיממה" את אחד התוקפים: "אם הם היו מגיעים לצוות הרפואי היה נגרם אסון"

צילום: דוברות בית החולים איכילוב, עריכה: תום זואילי

"אנחנו מנסים להגן על הצוות הרפואי אבל לא האמנתי שאמצא את עצמי באירוע כזה חמור בעבודה" – כך סיפר היום (חמישי) בשיחה עם וואלה! NEWS נתי, מאבטח בחדר המיון של בית החולים איכילוב, על התקרית שבה הותקף יחד עם שני מאבטחים נוספים בידי קרובי משפחתה של צעירה שטופלה במקום. נתי, בן 25 ששירת בעבר בחטיבת גבעתי, סיפר כי במהלך המשמרת הלילה שמע צעקות ומיהר אל דלפק המיון הפנימי, שם ראה את הצעירה ואדם נוסף מתנפלים על אחד המאבטחים במקום.

"משכתי את הגבר הצידה וביקשתי ממנו להירגע ולא להפריע לפעילות הצוות הרפואי. הבחורה החלה לחמם את הגבר שהיה לצידה ואמרה לו שהוא 'קוקסינל שלא מחזיר' והגבר ענה שלא תדאג והוא מביא את האנשים שלו". לדברי נתי בשלב זה הזמינו מבית החולים את המשטרה ולאחר חצי שעה הגיעו חמישה גברים למקום והחלו לתקוף אותו ואת שני המאבטחים הנוספים.

"הם תפסו אותנו ונתנו לנו אגרופים ומכות ממש חזקות. ניסיתי להפריד ולהרגיע אבל פתאום קיבלתי אגרוף חזק לפנים ונפלתי על הרצפה", תיאר את התקיפה. "פתחו לי את הראש ושברו לי שתי שיניים קדמיות. עד עכשיו אני מטופל בעצמי במיון. אני בטוח שאם הם היו מצליחים לעבור אותנו, הם היו מגיעים לרופאים ולאחיות ואז היה נגרם אסון".

עוד בוואלה! NEWS:
"רבין? לא יכול לנהל שום קרב": השיחות הגנוזות ממלחמת יום כיפור
תיעוד: חמישה חשודים תוקפים מאבטחים בבית החולים איכילוב
שני תושבי אום אל-פחם נאשמים בתכנון פיגוע ובתמיכה בדאעש

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ניסה להפריד בין התוקפים לחבריו, ונפגע בעצמו בפניו. נתי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בבית החולים נערכה בשעות הצהריים עצרת מחאה של עובדי הצוות הרפואי בעקבות התקרית, שבגינה נעצרו המטופלת ואביה. לדברי דפנה וקסלר כהן, אחת האחיות שהשתתפה בעצרת, כשחזרה למשמרת בסיומה אמר לה אחד המטופלים: "איפה הייתם? הבנתי שאתם מפגינים בחוץ. תדעי שעל זה שעזבתם את המיון מגיע לכל אחד מכם סטירה".

נאווה פלדמן, אחות אחראית בחדר המיון בבית החולים, אמרה כי מדובר בתקרית חריגה של אלימות קשה. לדבריה, המטופלת שהגיעה למיון דרשה לקבל טיפול מידי והיא מוכרת לצוות הרפואי בשל מצב רפואי כרוני שממנו הא סובלת. עוד אמרה פלדמן כי המטופלת "ניסתה לחטוף לאחות את הטלפון מהיד, כנראה כי התעצבנה שהיא דיברה בטלפון הקווי ושלא נתנו לה טיפול באופן מידי". לאחר מכן השתוללה והצוות קרא למאבטחים שהרחיקו אותה מהאחות שתקפה.

"היא עשתה שיחת טלפון לשאר החבורה שלה, שיבואו", הוסיפה. "פתאום נכנס אחד מהחבר'ה וצעק במיון: 'מי הבנזונה שטיפל באשתי?!'. ואז המאבטחים הוציאו אותו ואת שאר הארבעה, הביאו למאבטח מכות ואז יצאו החוצה". עוד סיפרה פלדמן כי התגרה נמשכה גם בכניסה לחדר מיון. "הם חיפשו את המאבטח הספציפי שהוציא אותם, מצאו אותו והרביצו לו והוא נזקק לטיפול רפואי. הוא עבר סי.טי. מוח, בעטו בו בכל הגוף, גרמו לחבלות בראש ושברו לו את השיניים". לדבריה, בית החולים פתח בתחקיר של השתלשלות האירועים.

עוד באותו נושא

תיעוד: חמישה חשודים תוקפים מאבטחים בבית החולים איכילוב

לכתבה המלאה
עצרת מחאה ברחבת איכלוב בעקבות מקרה האלימות הקשה בבית החולים 28.9.17. אנשי הדממה, מערכת וואלה! NEWS
עצרת המחאה של עובדי בית החולים, היום/מערכת וואלה! NEWS, אנשי הדממה
"אומרים לנו 'עד שלא מרביצים לכם אתם לא זזים'. אנחנו ממש שק חבטות"

לדברי פלדמן, הצוות הרפואי נמצא בטראומה בשל התקרית, כולל עובדים ועובדות ותיקים במקום. "כזה אירוע אלים אני לא זוכרת", סיפרה. "המאבטחים חירפו נפשם לשמור על הצוות ממש. אותה חבורה באה מראש כדי לחפש את המאבטח. המטופלים האחרים היו פשוט בהלם, בפחד גדול, לא ידעו אם יש להם נשק או אין. האחיות ממש בכו, הייתה תחושה של פחד, לא ידענו מה לעשות קודם, להגן על עצמנו או על המטופלים".

עוד אמרה האחות כי הצוות בחדרי המיון חשוף מאוד, בכל בתי החולים בארץ. "אנשים מגיעים מהרחוב פנימה, אנחנו השער ואלינו מתנקזים כל סוגי הסיפורים. זה פשוט נורא. אנחנו ממש שק חבטות", הוסיפה. "אומרים לנו כל הזמן 'עד שלא מרביצים לכם אתם לא זזים', ואנחנו כל כך משתדלים. אנחנו עושים הכול כדי שזה יעבוד כמו שצריך. מי שעובד פה באמת אוהב לעבוד פה".

שר הבריאות יעקב ליצמן גינה את התקיפה ומסר כי "מדובר במעשה נפשע וחמור, שיש להוקיעו ולהיאבק נגד התופעה המסוכנת, המאיימת על שלום עובדי מערכת הבריאות. אסור שאלימות כנגד צוות בית החולים תעבור בשתיקה".

ליצמן הביע דאגה מריבוי התקריות האלימות בעת האחרונה כלפי עובדי מערכת הבריאות וקרא להחמרת הענישה כלפי התוקפים. "אני מצפה ממשטרת ישראל לנקוט בכל חומרת הדין כנגד העבריינים", הוסיף.

(עדכון ראשון: 12:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully