וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובה הכחישה קשר להתרחשות הדיפלומטים האמריקנים

שר החוץ הקובני נועד עם מקבילו האמריקני בנושא התקיפות הקוליות בשגרירות ארצות הברית וטען כי לארצו לא היה חלק בתקרית. עוד קרא שר החוץ לוושינגטון "להימנע מצעדים פזיזים"

נערכים לביקור ברק אובמה בהוואנה שבקובה, מרץ 2016. רויטרס
קובה מעוניינת להביא לסיום המתיחות עם ארה"ב. דגלי ארצות הברית וקובה בהוואנה/רויטרס

שר החוץ של קובה ברונו רודריגז נועד הלילה (רביעי) בהוואנה עם עמיתו האמריקני רקס טילרסון והזהיר אותו מפני "נקיטת צעדים פזיזים" בנוגע לאנשי שגרירות ארצות הברית במדינה שאיבדו את שמיעתם במתקפה קולית, לפני כשנה. זו הפגישה הראשונה בין נציג הבית הלבן ונציג מממשלת קובה מאז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נכנס לתפקיד. לדברי דוברת מחלקת המדינה הת'ר נאוארט, הממשלה הקובנית יזמה את הפגישה.

בהצהרה שפרסם משרד החוץ של קובה לאחר הפגישה, נאמר כי לא קיימות ראיות הקושרות בין המדינה לבין המתקפות וכי חקירת התקרית עדיין מתנהלת. לדברי רודריגז, יהיה זה מצער אם "ארצות הברית תפעל בפזיזות ללא הוכחות חד-משמעיות לגביה". ממשרדו של רודריגז נמסר כי קובה מעוניינת להביא לסיום המתיחות בעקבות התקרית, שבגינה גורשו בחודש שעבר דיפלומטים קובנים מוושינגטון, ומקווה שהממשל האמריקני יגלה שיתוף פעולה.

עוד בוואלה! NEWS:
היסטוריה בערב הסעודית: המלך אישר לנשים לנהוג במכוניות
ישראלי המתגורר בארה"ב ניסה להציל את כלבו במפל - ונפל אל מותו
גבר כבן 37 נהרג מירי בטייבה; המשטרה פתחה בחקירת הנסיבות

שר החוץ הקובני ברונו רודריגז בעצרת הכללית באו"ם 22 בספטמבר 2017. רויטרס
"קובה לעולם לא תבצע פעולות מהסוג הזה". רודריגז בעצרת הכללית באו"ם/רויטרס

גורם במשרד החוץ האמריקני אמר כי טרם נפסלה האפשרות של מקרים רפואיים נוספים בקרב הדיפלומטים ובני משפחותיהם שעדיין עוברים בדיקות רפואיות. הוא הוסיף כי טרם נמצאו "תשובות נחרצות באשר למקור או לגורם לאירועים".

בשבוע שעבר אמר רודריגז בנאום בעצרת הכללית באו"ם כי ארצו לא מצאה כל ראייה שמקשרת בין התקרית לגורמים חיצוניים. לדבריו, "קובה לעולם לא ביצעה ולא תבצע פעולות מהסוג הזה, ולא תאפשר לצד שלישי להשתמש בשטחה לפעולות כאלו". הבית הלבן לא האשים את קובה בתקיפות, אך הדגיש כי היא אחראית לשלומם של הדיפלומטים בארצה.

מחלקת המדינה הודיעה בחודש שעבר כי אזרחים אמריקנים שהיו קשורים לשגרירות בהוואנה חוו תסמינים שונים בעקבות "תקריות" שונות, שכללו שימוש בגלי קול. חמישה קנדים נפגעו גם הם בנסיבות דומות, שגרמו למושפעים מכך כאבי ראש, סחרחורות ואובדן זיכרון או שמיעה זמני. בעקבות כך, הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI) פתחה בחקירה שעדיין מתנהלת. בתגובה למתקפות, ארצות הברית גירשה שני דיפלומטים קובנים משגרירות קובה בוושינגטון. בנוסף, נשקלת
האפשרות לסגור את שגרירותה בהוואנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully