וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסימות באיילון ופקקי ענק: הנכים השביתו את הציר המרכזי בגוש דן

במשך יותר משעתיים נחסמו נתיבים באיילון דרום, במה שהביא לעומסי תנועה כבדים בכל אזור המרכז. "מה אנחנו אשמים? כולם מסכימים איתם, זו הממשלה שלא עושה כלום", אמרה נוסעת שעמדה בפקק. בהמשך חסמו הפעילים את הירידה לנתיבי איילון במחלף השלום: "נחריף את המאבק"

צילום: הפנתרים, עריכה: שניר דבוש

ארגוני הנכים חוסמים את נתיבי איילון - כל העדכונים:

- ארגוני הנכים גרמו לשיבושי תנועה בנתיבי איילון לכיוון צפון, סמוך למחלף רוקח
- מוקדם יותר ביצעו הנכים חסימות במחלף השלום, וכן בנתיב הנסיעה לכיוון דרום, סמוך למחלף קק"ל
- חסימת הכבישים התבצעה במסגרת מאבק הנכים להשוואת קצבאות הנכות לשכר המינימום

ארגוני הנכים, שנאבקים על העלאת קצבתם, האטו היום (ראשון) את קצב הנסיעה בנתיבי איילון לכיוון צפון, סמוך למחלף רוקח בתל אביב. במקום נוצרו עומסי תנועה כבדים.

מוקדם יותר הבוקר חסמו ארגוני הנכים את מחלף השלום בנתיבי איילון למשך כשעה וחצי, וכן את נתיב הנסיעה דרומה סמוך למחלף קק"ל למשך כשלוש שעות, מה שחייב את חסימת הירידות לעורק התנועה המרכזי מכביש 5 וממחלף שבעת הכוכבים בהרצליה. שוטרי אגף התנועה של משטרת ישראל שהוזעקו למקום הכווינו את התנועה וקראו לנהגים לנסוע בדרכים חלופיות.

עוד בנושא מאבק הנכים:
עימות בין ליצמן ללפיד על מאבק הנכים: "לא נתת להם שקל"
אחרי 20 שנה: מובילת מאבק הנכים שבה לזירה - הפעם בכיסא גלגלים
הנכים חסמו את צומת ביל"ו לתנועת כלי רכב: "נאבקים על הזכות לחיות"

חסימת נכים בדרך השלום 24.9.17. הפנתרים, מערכת וואלה! NEWS
לאחר שעתיים שבהם נתיבי איילון נסגרו - חסימות במחלף השלום/מערכת וואלה! NEWS, הפנתרים
חסימת נכים בדרך השלום 24.9.17. הפנתרים, מערכת וואלה! NEWS
מחלף השלום, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, הפנתרים

לאחר כשעתיים, המשטרה פתחה את שני המחלפים, וכן שני נתיבים מתוך ארבעה. סמוך לשעה 09:30 נתיבי איילון נפתחו במלואם לתנועת כלי רכב. למרות זאת, במקום נותרו עומסי תנועה כבדים למדי. סמוך לשעה 12:00 נפתחו לתנועה צומת עזריאלי וגשר גבעת התחמושת בדרך השלום בתל אביב.

חסימת נכים בדרך השלום 24.9.17. הפנתרים, מערכת וואלה! NEWS
החסימה בדרך השלום, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, הפנתרים

ערן, שיצא הבוקר מביתו במושב בשרון, סיפר כי העומסים הכבדים האריכו משמעותית את הנסיעה למקום עבודתו בתל אביב. "נסיעה של חמש דקות, לצומת כלא הדרים, לקחה לי שעה נסיעה בכביש", סיפר. "במשך שעה שלמה כמעט לא התקדמנו, הפקקים מטורפים".

"אני מסכימה עם הדרישה שלהם, אבל במה הציבור אשם? הציבור כולו מזדהה איתם ומסכים איתם, מה הם רוצים שאנחנו נעשה? למה שאנחנו נסבול בגלל החלטות ממשלה? הם לא צריכים לשכנע אותנו. אף אחד לא מרוויח מזה, כולם מפסידים", טענה אורנה, שעמדה גם היא שעות ארוכות בפקק תנועה.

חסימת נכים בדרך השלום 24.9.17. הפנתרים, מערכת וואלה! NEWS
דרך השלום, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, הפנתרים

ארגוני הנכים הבהירו כי יוסיפו להיאבק על גובה הקצבאות, לאחר שבתחילת החודש הודיע יו''ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, על תמיכתו במאבק וכי יסייע בקמפיין התקשורתי שהם מנהלים.

"כרבע מיליון נכים 'חגגו' את ראש השנה ברעב", אמר אלכס פרידמן, יוזם המאבק ויו''ר ''נכה לא חצי בן אדם'. "עכשיו החגיגה מסתיימת. המאבק על הזכות הבסיסית לחיות בכבוד יימשך ויחריף כל עוד הממשלה לא תשנה את גישתה כלפי הנכים. אנחנו בני אדם, הגיע הזמן להפסיק את ההתעללות". פרידמן אף הודה לניסנקורן על תמיכתו במאבק.

מחאת הנכים: איילון דרום נחסם לתנועה במחלף קק"ל 24.9.17. מוטי מילרוד, הארץ, מערכת וואלה! NEWS
עומסי תנועה כבדים בנתיבי איילון. מחלף קק"ל, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד, הארץ

"כרבע מיליון נכים 'חגגו' את ראש השנה ברעב", אמר אלכס פרידמן, יוזם המאבק ויו''ר ''נכה לא חצי בן אדם'. "עכשיו החגיגה מסתיימת".

"המאבק על הזכות הבסיסית לחיות בכבוד יימשך ויחריף כל עוד הממשלה לא תשנה את גישתה כלפי הנכים", הוסיף פרידמן. "אנחנו בני אדם, הגיע הזמן להפסיק את ההתעללות". פרידמן אף הודה לניסנקורן על תמיכתו במאבק.

מפת הפקקים באזור המרכז

חסימת נתיבי איילון התרחשה כשבוע לאחר שמליאת הכנסת התכנסה לדיון מיוחד בזמן פגרת הקיץ בנושא קצבאות הנכים, ובצל החסימות שמקיימים הארגונים מדי יום, בדרישה להשוות את הקצבאות לשכר המינימום. במהלך הדיון, נערכה הפגנה מחוץ למשכן הכנסת על ידי עשרות נכים.

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, אמר במהלך הדיון: "מאבק הנכים מוצדק. אין מישהו שיכול להתווכח עם הדרישה הזו ברמה המוסרית וברמה המעשית. אי אפשר לחיות מ-2,342 שקלים בחודש. יש רק סיבה אחת שהממשלה יכולה להגיד שהיא לא מעלה את הקצבאות - כשאין כסף. אבל יש כסף. למדינת ישראל יש המון כסף, אין גירעון, אין בור תקציבי. הממשלה הזו לקחה את הכסף שלנו, של האזרחים, ובמקום להשתמש בו למען האנשים שהכי צריכים אותו, למען ציבור הנכים, היא החליטה לבזבז אותו על עצמה".

שר הבריאות יעקב ליצמן  בחניכת מכון הרדיותרפיה בבית החולים זיו בצפת 19 ביוני 2017. אדריאן הרבשטיין
תקף את לפיד בעימות בכנסת, שר הבריאות ליצמן/אדריאן הרבשטיין

אחרי דבריו של לפיד, התפתח עימות בינו לבין שר הבריאות יעקב ליצמן שהשיב לטענות בשם הממשלה. ליצמן אמר כי לפיד "רצה לתת שלושה מיליארד שקל למע"מ אפס - הוא לא נתן שקל אחד לנכים", ולפיד הגיב: "עדיף לשקר פחות לפני ראש השנה – לא היה אז כסף". בתגובה לכך, השיב ליצמן: "היה לך כסף, היה לך שלושה מיליארד שקלים, נלחמנו בוועדת הכספים רצית לבזבז ולא נתת לנכים".

יו"ר הקואליציה דוד ביטן (הליכוד) טען במליאה כי כל הדיון הוא "סיבוב פוליטי". "ראש הממשלה במפורש הוציא הודעה של תמיכה בכל הנושא. אין מקום למתקפות נגד ראש הממשלה ושר האוצר, מציע לא לעשות סיבוב פוליטי על דבר שאין בו סיבוב פוליטי. סוכם מראש שהצעת החוק הממשלתית תעבור בנובמבר, ותחילת ביצוע בינואר".

יו"ר הקואליציה דוד ביטן 3.9.17. ראובן קסטרו
"סיבוב פוליטי", יו"ר הקואליציה דוד ביטן/ראובן קסטרו

בחודש יוני כינס ח"כ ביטן מסיבת עיתונאים יחד עם כל נציגי הסיעות הכנסת, שבה דחה את מתווה ועדת שמחון שמינה ראש הממשלה, וקראו לממשלה להעלות את הקצבה ל-4,000 שקל בחודש בשלוש פעימות, הראשונה שבהן בחודש ינואר הקרוב. על פי המתווה המוצע, ההעלאה תוצמד לעליות בשכר המינימום, העומד כיום על 5,000 שקל בחודש. מאז לא קרה דבר, והנכים טוענים כי הממשלה "מורחת אותם" ומעדיפה נושאים פוליטיים אחרים לפני שהיא דואגת להם.

(עדכון ראשון: 07:45)

האזינו: ביטן מאשים את לאה גולדין בהסתה של הנכים נגדו ב-103FM

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחלף קק"ל, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חסימות במחלף קק"ל, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחלף קק"ל, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully