וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ על איומיו של קים: "נעמיד את המשוגע למבחן שלא ראה מימיו"

23.9.2017 / 0:53

מנהיגה של קוריאה הצפונית הצהיר כי נאום טראמפ באו"ם היה "הכרזת מלחמה". הנשיא ענה בתקיפות: "למשוגע לא אכפת שאנשיו יגוועו למוות". גורם בכיר התייחס לדיווח שלפיו פיונגיאנג תבצע ניסוי בפצצת מימן ואמר כי מדובר ב"שינוי כללי המשחק"

רויטרס

חילופי איומים בין טראמפ לקים | העדכונים האחרונים:

* טראמפ כינה את קים "משוגע" והבטיח שהוא "יעמוד למבחן"
* קים נשא נאום שבו אמר כי דבריו של טראמפ באו"ם הם "הכרזת מלחמה"
* שר החוץ הצפון קוריאני העריך כי ארצו עלולה להגיב בניסוי נוסף בפצצת מימן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף אתמול (שישי) את דבריו של שליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און שכוונו כלפיו וכינה אותו "משוגע שלא בוחל בהרעבת ובהרג בני עמו". בדברים שכתב בחשבון הטוויטר שלו הוסיף טראמפ כי קים "יעמוד למבחן כפי שלא ראה מימיו".

זאת, לאחר שבלילה נשא קים נאום שבו כינה את טראמפ "טיפש ולוקה בנפשו" ואמר כי דבריו בנאומו בעצרת האו"ם הכללית השבוע היו "הצהרות המלחמה האכזריות בהיסטוריה". קים הוסיף כי ארצו "תשקול את התגובות הקשות בהיסטוריה" כלפי ארצות הברית וכי דבריו של טראמפ באו"ם שכנעו אותו שבחירתו לדבוק בהמשך פיתוח תכנית הגרעין של פיונגיאנג הייתה נכונה.

שר החוץ של קוריאה הצפונית רי יונג הו אמר בשיחה עם עיתונאים כי תגובה אפשרית של ארצו לאיומי ארצות הברית עלולה להיות פיצוץ עוצמתי של פצצת מימן נוספת באוקיינוס השקט. בסוכנות הידיעות "יונהאפ" דווח כי רי אמר עוד ש"אין לנו מושג אילו פעולות ננקוט מכיוון שההחלטה נתונה בידי קים ג'ונג און".

עוד בוואלה! NEWS:
דיווח: מטוסי צה"ל תקפו מחסן נשק של חיזבאללה בשדה התעופה בדמשק
טווח של 2,000 קילומטר וכמה ראשי נפץ: איראן חשפה טיל בליסטי חדש
תקווה אחרונה לחיים: "החפרפרות" במקסיקו במאמצי חילוץ בהריסות

דונלד טראמפ, נשיא ארה"ב בעצרת הכללית של האו"ם ב -77 במטה האו"ם בניו יורק. רויטרס
הגיב לנאום שבו כינה קים את דבריו "הכרזת מלחמה". טראמפ/רויטרס

גורם בכיר בממשל טראמפ אמר אתמול כי אם פיונגיאנג אכן מתכוונת לבצע את הניסוי בפצצת המימן, מדובר ב"שינוי כללי המשחק". לדבריו, וושינגטון "לא מאמינה כי דבר כזה יקרה".

"יש מידות של הצהרות סוערות שאנחנו לוקחים כמובן מאליו כשאנחנו עוסקים בקוריאה הצפונית", אמר הבכיר. "ובכל זאת, אנחנו לוקחים את הדברים ברצינות". הבכיר הוסיף כי ארצות הברית לא יודעת אם ביכולתה של קוריאה הצפונית לבצע ניסוי כזה, אך סירב לומר כיצד ארצו תגיב אם הניסוי יתרחש.

קוריאה הצפונית הציגה את שיגור הטיל לשמי יפן, ספטמבר 2017. רויטרס
שיגור טיל בקוריאה הצפונית, לפני כשבוע/רויטרס

שר החוץ האמריקני רקס טילרסון אמר בריאיון לרשת ABC לאחר הציוץ המאיים של טראמפ כלפי קים בטוויטר כי ארצו תמשיך במאמצים הדיפלומטיים מול פיונגיאנג. אולם, הוא הוסיף, האופציות הצבאיות נותרו פתוחות.

ברקע המתיחות, פתחו חילות הים של ארצות הברית ושל יפן בתמרון מדרום לחצי האי הקוריאני, הכולל גם את נושאת המטוסים האמריקנית "רונלד רייגן". בטוקיו, שנתונה לאיומי פיונגיאנג, גינו את התבטאויותיו של קים.

בעקבות האיומים ההדדיים בין מנהיגי ארצות הברית וקוריאה הצפונית, קראו סין ורוסיה לכל הצדדים להפגין איפוק. דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב אמר כי המצב בחצי האי מחמיר בשל "הצהרות טיפשיות מלאות באיומים". שר החוץ של סין וונג יי דחק בקוריאה הצפונית לחדול מהמסלול המסוכן, לדבריו, שבו היא צועדת, וכן קרא לארצות הברית שלא לנקוט "פעולות" תוקפניות כלפי המשטר בפיונגיאנג.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הגיב לנאומו של טראמפ שאיים "להשמיד לחלוטין" את ארצו. קים ג'ונג און/מערכת וואלה!, צילום מסך

בריאיון לרשת ABC, אמר טילרסון כי על אף המתיחות הגוברת בחצי האי הקוריאני הפעילות במישור הדיפלומטי תימשך, בצל חילופי הדברים החריפים והאיומים בעימות צבאי. "הפעלנו את הסנקציות הכלכליות החריפות ביותר שאי פעם הוטלו על קים ג'ונג און", הוסיף. "הוא עומד למבחן באמצעות הסנקציות ודרך הקולות שמשמיעות מדינות ברחבי העולם היוצאות נגדו".

בממשל טראמפ שיבחו בימים האחרונים את בייגינג על כך שהיא מפעילה לחץ על משטרו של קים, אך בבייג'ינג הכחישו כי הורו לבנקים במדינה לעצור את עסקיהם עם קוריאה הצפונית. בהודעה שמסר דובר המשרד לו קאנג הוא אמר כי דבריו של טראמפ אמש "לא מתיישבים עם העובדות" וכי סין מתנהלת לפי החלטת מועצת הביטחון של האו"ם. אולם, הוא נמנע מלציין אילו צעדים מתכוונת לנקוט סין מול קוריאה הצפונית אם בכלל.

שלשום הודיע משרד האוצר בוושינגטון כי כל גוף או אדם פרטי שיהיה קשור כלכלית לפיונגיאנג, ייענש בסנקציות.

(עדכון ראשון: 13:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully