וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השגריר בארה"ב: מקווים לראות בקרוב שינוי דרמטי בהסכם הגרעין

13.9.2017 / 5:12

רון דרמר אמר באירוע הרמת כוסית בביתו כי "ישראל מקווה שהשבועות הקרובים יביאו עימם שינוי במסלול של הסכם הגרעין עם איראן". על פי דיווחים, טראמפ שוקל לבטל את ההסכם שאותו הגדיר בעבר כ"עסקה הגרועה ביותר שנחתמה אי פעם"

צילום: לע"מ, עריכה: תום זואילי

השגריר דרמר רומז על שינוי בהסכם הגרעין - כל הפרטים:

- ראש הממשלה המבקר בארגנטינה אמר כי ישראל מעוניינת שארה"ב תבטל את הסכם הגרעין עם איראן
- נתניהו: "עמדתנו ברורה, זה הסכם רע. תקנו אותו או בטלו אותו"
- שגריר ישראל בארה"ב: "מקווה שהשבועות הקרובים יביאו שינוי דרמטי במסלול של הסכם הגרעין עם איראן"
- הנושא האיראני צפוי לעמוד במרכז פגישתם של נתניהו ונשיא ארצות הברית טראמפ בשבוע הבא בניו יורק

שגריר ישראל בארצות הברית רון דרמר אמר הלילה (רביעי) כי "ישראל מקווה שהשבועות הקרובים יביאו עימם שינוי דרמטי במסלול של הסכם הגרעין עם איראן, שיביא לשינויו או לביטולו". עוד אמר כי "ישראל מקווה לשיתוף פעולה עם ארצות הברית במטרה להקשיח את המדיניות כלפי איראן".

דבריו של השגריר מגיעים לאחר דיווחים רבים לפיהם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ שוקל אם להמשיך לקיים את הסכם הגרעין עם איראן, לאחר שהבטיח במהלך קמפיין הבחירות כי יקרע את ההסכם לגזרים. דרמר אמר את הדברים בהרמת כוסית לכבוד ראש השנה בבית השגריר במרילנד, שבה נכח גם השליח של הנשיא טראמפ למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט. "פקידים בממשל טראמפ עובדים בשקט כדי לקדם ברצינות שלום אזורי במזרח התיכון," הוסיף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר אתמול בפגישתו עם נשיא ארגנטינה מאוריציו מאקרי כי, "ישראל מעוניינת שארצות הברית תבטל את הסכם הגרעין עם איראן או תתקן אותו, עמדתנו ברורה. זה הסכם רע". נתניהו ייפגש עם טראמפ בשבוע הבא בניו יורק, והנושא האיראני צפוי לעמוד במרכז פגישתם.

עוד בוואלה! NEWS:
נתניהו לפני הפגישה עם טראמפ: לתקן או לבטל את ההסכם עם איראן
סיכול משלוחי נשק ולחץ אזורי: טראמפ בוחן מדיניות חדשה נגד איראן
השר כץ: "המשימה של נתניהו בארה"ב - לדרוש לבטל את הסכם הגרעין"

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט למנות את רון דרמר לתפקיד שגריר ישראל בוושינגטון. לשכת העיתונות הממשלתית
דרמר ונתניהו/לשכת העיתונות הממשלתית

בשבועות הקרובים צפוי טראמפ להודיע לקונגרס אם איראן עומדת במחויבויות שקיבלה על עצמה בחתימה על הסכם הגרעין עם המעצמות ביולי 2015. טראמפ מחויב לאשרר את ההסכם בפני הקונגרס מדי שלושה חודשים ,וכבר במועד הקודם ביולי האחרון, דחף להודיע שאיראן אינה עומדת במחויבותה, אך נבלם עקב התנגדות של בכירים בממשל למהלך.

לפי ההערכה, במועד האשרור הבא טראמפ לא מתכוון לתת הכשר לעמידה של איראן במחויבויותיה, אך לא מדובר בביטול של הסכם הגרעין - עליו חתומים גם רוסיה, סין, גרמניה, צרפת, בריטניה והאיחוד האירופי - אלא בהעברת ההכרעה על המשך השהיית הסנקציות שבוטלו במסגרת הסכם הגרעין לידי הקונגרס.

דונאלד טראמפ במסיבת עיתונאים עם נשיא פינלנד בבית הלבן 28 באוגוסט 2017. רויטרס
לא מתכוון לתת הכשר לעמידה של איראן במחויבויותיה. טראמפ/רויטרס

שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי אמרה בשבוע שעבר שאיראן "מפרה בשיטתיות" את הסכם הגרעין, ושאין שום סיבה שטראמפ יסכים לאשר מחדש בפעם השלישית את מה שהוא הגדיר במהלך קמפיין הבחירות שלו כ"עסקה הגרועה ביותר שאי פעם נחתמה". עם זאת, בממשל ישנם גורמים המתנגדים לפרישת וושינגטון מההסכם וסבורים שבמקום להתנער מהסכם הגרעין ולחדש את הסנקציות שהוסרו, עדיף להתמקד בחידוש הלחץ הבינלאומי ולפעול לקראת הסכם נוסף עם איראן, שיטיל עליה מגבלות נוספות שיקשו עליה לפתח תוכנית גרעין גם בעוד עשור, כשתפוג תחולתו של ההסכם הנוכחי, ובמקביל להטיל סנקציות נוספות על פעילותה הבליסטית של טהראן ותמיכתה בטרור.

יש לציין כי דרמר נמנע מלהתייחס בנאומו לתקריות האנטישמיות האחרונות שאירעו בארצות הברית, וזאת על אף שבקהל נכחו נציגי קהילות יהודיות וחברי קונגרס. כזכור, האירועים האנטישמיים האחרונים בשרלוטסוויל ובמקומות נוספים בארצות הברית, לרבות השחתת אנדרטאות לזכר השואה ואיומים בהטמנת פצצות זכו לגינויים מקיר לקיר בארצות הברית, כאשר בכירים רפובליקנים רבים מתחו ביקורת על תגובתו הרפה של הנשיא דונלד טראמפ לתקרית בשרלוטסוויל, לאחריה אמר הנשיא כי יש לגנות "את כל הצדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully