וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודי זנדברג הוא השר לשעבר המעורב בפרשת הצוללות; חשוד בשוחד

5.9.2017 / 0:17

מעצרו הוארך ביומיים בהסכמת סנגוריו. הוא נחקר בחשד לעבירות תיווך לשוחד, מרמה והפרת אמונים וברישום כוזב של חשבונית. יחד עמו נעצר יועצו הפוליטי של השר שטייניץ רמי טייב החשוד אף הוא בשוחד

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: תום זואילי

השר לשעבר מודי זנדברג נעצר אתמול (שני) במסגרת חקירת תיק 3000 המוכר כ"פרשת הצוללות" ועוסק בחשדות להטיית מכרזים ומתן שוחד בין בכירים במועצה לביטחון לאומי לבין תאגיד הספינות הגרמני "טיסנקרופ". מעצרו של זנדברג הוארך בהסכמת עורכי דינו בבית משפט השלום בראשון לציון עד ליום רביעי. זאת, בחשד לעבירות של לקיחת שוחד, תיווך לשוחד, מרמה והפרת אמונים ורישום כוזב של חשבונית.

עו"ד יובל זמר סנגורו של זנדברג אמר כי אין מחלוקת מהותית בין מרשו לבין המשטרה לגבי הקשרים העסקיים בינו לבין מיקי גנור - שהיה נציגו של התאגיד הגרמני בישראל. "המחלוקת היא על הפרשנות", הדגיש זמר. "מר גנור מפרש היום את הדברים בצורה שונה מכפי שהם קרו באמת. האינטרס הראשון שלנו הוא שהמשטרה תמשיך בעבודתה ותסיים את החקירה הזו. אין לי צל של ספק שבעוד ימים מספר התיק נגדו ייגנז וייסגר".

עוד בנושא:
פרשת הצוללות: השר לשעבר זנדברג ויועצו של שטייניץ חשודים בשוחד
עוד עצור בכוורת של נתניהו: חקירת הצוללות מתקרבת לראש הממשלה
מקורבים תחת חקירה: הכוורת של השר שטייניץ מסתבכת בפרשת הצוללות

הארכת מעצרו של אליעזר זנדברג בעקבות חקירתו בפרשת הצוללות, 4 בספטמבר 2017. ניב אהרונסון
לאחר פרישתו מהממשלה היה שותף בקרן השקעות בתחום טכנולוגיות מים. זנדברג/ניב אהרונסון

זנדברג, בן 55, מכהן מאז שנת 2010 כיו"ר קרן היסוד. בשנת 2003 מונה לשר המדע בממשלתו של אריאל שרון, לאחר שנבחר לכנסת יחד עם סיעת שינוי. שנה לאחר מכן מונה לשר התשתיות הלאומיות לאחר פיטוריו של השר יוסף פריצקי. אולם, חמישה חודשים לאחר מינויו של זנדברג פוטרו כל שרי שינוי מהממשלה בשל התנגדותם לתקציב המדינה.

בשנת 2006 היה זנדברג שותף להקמת סיעת "הבית הלאומי" שהתמזגה אל הליכוד ובחודש אוקטובר באותה שנה הצטרף כשותף לקרן הון הסיכון h2tech המשקיעה בפרויקטים טכנולוגיים בתחום המים. בכנסת ה-18 היה חבר בצוות המשא ומתן הקואליציוני של הליכוד לקראת הרכבת הממשלה ושמו עלה המועמד לתפקיד מזכיר הממשלה, אך הוא סירב להצעה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
רמי טייב, יועצו לשעבר של השר שטייניץ בהארכת מעצר בעקבות מעורבתו בפרשת הצוללות, השלום ראשון לציון, 4 באוגוסט 2017. אבי כהן
מעצרו הוארך ביומיים, בחשד לעבירות שוחד. טייב/אבי כהן

יחד עם זנדברג נחקר אתמול גם רמי טייב, יועצו הפוליטי של שר האנרגיה יובל שטייניץ. מעצרו של טייב, בן 49, הוארך אף הוא ביומיים בחשד לעבירות של לקיחת שוחד, תיווך לשוחד, בקשירת קשר ובהלבנות הון.

סנגורו של טייב עו"ד דוד ויניציקי אמר במהלך הדיון בהארכת מעצרו כי במסגרת החקירה עומת עם אחד החשודים הנוספים ושיתף פעולה, טענה שנציג המשטרה בדיון אישר. בסיכום דבריו הוסיף עו"ד ויניציקי כי "לא יקרה כלום" אם מרשו יישלח לחלופת מעצר. לדבריו, טייב נעצר לאחר שהגיע מיוזמתו למשרדי להב 433 כדי ללוות את דוד שרן, שאותו כינה חבר ילדותו, שנלקח לחקירה.

שרן, לשעבר ראש לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, נעצר בעצמו שלשום במסגרת חקירת הפרשה. שרן חשוד כי קיבל כספי שוחד בזמן היותו עובד ציבור, ומעצרו הוארך עד יום חמישי. מלבד שרן, נעצרו שלשום שני יועצי תקשורת, עורך דין, ומפקד שייטת 13 לשעבר. מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום נחקר, ומעצרו לא הוארך.

גל המעצרים התאפשר לאחר חקירתו של עד המדינה מיקי גנור, שתיווך בעסקת הצוללות מתאם התאגיד הגרמני "טיסנקרופ". המשטרה ערכה חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם, במטרה להגיע למסמכים הרלוונטיים לחקירה. בכוונת היחידה הארצית לפשעים כלכליים בלהב 433 לזמן בהמשך נחקרים ועדים נוספים.

בין החשודים בפרשת הצוללות: ראש הסגל לשעבר של נתניהו

שרן, לשעבר ראש לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, נעצר בעצמו שלשום במסגרת חקירת הפרשה. שרן חשוד כי קיבל כספי שוחד בזמן היותו עובד ציבור, ומעצרו הוארך עד יום חמישי ב-16:00. מלבד שרן, נעצרו שלשום שני יועצי תקשורת, עורך דין, ומפקד שייטת 13 לשעבר. מפקד חיל הים לשעבר אליעזר מרום נחקר, ומעצרו לא הוארך.

גל המעצרים התאפשר לאחר חקירתו של עד המדינה מיקי גנור, שתיווך בעסקת הצוללות מתאם התאגיד הגרמני "טיסנקרופ". המשטרה ערכה חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם, במטרה להגיע למסמכים הרלוונטיים לחקירה. בכוונת היחידה הארצית לפשעים כלכליים בלהב 433 לזמן בהמשך נחקרים ועדים נוספים.

(עדכון ראשון: 19:35)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully