וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתוך שנת לימודים אחת: זינוק במספר המורים הערבים במגזר היהודי

30.8.2017 / 22:50

לפי נתונים שהגיעו לידי וואלה! NEWS, חלה עלייה של 18% במורים מהמגזר הערבי שנקלטו בשנה האחרונה בבתי ספר יהודיים. השתלבותם מתאפשרת באמצעות ארגונים המתווכים ביניהם למנהלים. "הרבה מורים ערבים מובטלים, ומצד שני יש צורך גדול במורים נוספים"

מורה בכיתה. ShutterStock
המורים השתלבו במגוון מקצועות ובהם אנגלית, מתמטיקה ומדעים/ShutterStock

עוד ועוד מורים ערבים משתלבים במערכת החינוך במגזר היהודי, בעיקר במקצועות אנגלית, מתמטיקה ומדעים, בהם קיים מחסור במורים ומצד שני עודף בקרב מורים מהמגזר. נתונים שהגיעו לוואלה! NEWS מגלים כי בשנת הלימודים האחרונה לימדו 694 מורים ערבים במערכת החינוך העברית, עלייה של 106 מורים בתוך שנה. בין עובדי ההוראה החדשים גם 20 גננות ערביות שהחלו לעבוד השנה בגנים יהודיים.

קמפיין שילוב המורים הערבים החל לפני כשלוש שנים וחצי על ידי מנהל עובדי הוראה במשרד החינוך, שזיהה את עודף המורים במגזר הערבי כאפשרות לפתרון מצוקת המורים במגזר העברי. המשרד, באמצעות ארגון "אנו" ומכון "מרחבים" פנה למנהלי בתי ספר והציע להם לקלוט מורים ערבים, למקצועות אנגלית, מתמטיקה, מדעים ולהוראת השפה הערבית. המורים שנקלטו לתכנית זוכים לליווי של המכון, מה שהוריד את אחוזי הנשירה שלהם מבתי הספר לשיעור של כ-10%.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי נתוני משרד החינוך שהגיעו לידי וואלה! NEWS, בשנת הלימודים האחרונה הצטרפו 46 מורים חדשים למקצועות אנגלית, מתמטיקה ומדעים, 21 מורים לערבית, 19 מורים למקצועות אחרים ו-20 גננות. הנתונים מתייחסים למורים המועסקים באמצעות משרד החינוך, כאשר ישנם רבים נוספים המועסקים על ידי הרשויות המקומיות ורשתות החינוך - בעיקר בבתי הספר העל יסודיים, ועל אודותיהם לא נאספו נתונים.

"אנחנו מחפשים מורים ערבים שרוצים ללמד בבתי ספר יהודיים ומנהלים שישמחו לקלוט ערבים בבתי הספר שלהם", הסבירה חני בריגע, מרכזת הפרויקט בארגון "אנו". "אנחנו מדברים בעיקר על אנגלית מתמטיקה ומדעים, שיש חוסר כללי של מורים טובים במקצועות הללו. בקרב המורים הערבים יש הרבה מובטלים וזה משהו שאנחנו יודעים, ומצד שני קיים צורך גדול במורים כאלה וזו מטרת הקמפיין - קחו את המורים הערבים המצוינים".

לדבריה, "הדגש הוא על מורים מצוינים, אלו שפונים אלינו הם כולם עם תואר שני ותעודת הוראה. כולם עוברים תהליך מדוקדק, ומה שמאוד משמעותי בפרויקט זה שהם מקבלים ליווי לאורך השנה. אנחנו רואים שאחוזי הנשירה ממש אפסיים והם מדווחים על חוויה אחרת של למידה, קבלה והכלה. אנחנו רוצים שזה יתרחב עוד ושכמה שיותר בתי ספר יקלטו אותם. החששות הם משני הצדדים, לא תמיד המורים הערבים חושבים שהקליטה תהיה קלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully