וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף לגירושים בווטסאפ: העליון בהודו ביטל חוק שהפלה מוסלמיות

22.8.2017 / 15:46

בית המשפט קבע כי הנוהג, שלפיו גברים יכולים להתגרש מנשותיהן באמצעות אמירת המילה "טלאק" שלוש פעמים, פוגע בזכויותיהן. הוא קבע כי על הפרלמנט לחוקק חוק חדש בתוך חצי שנה. "ישחרר נשים רבות"

מוסלמית בסמוך למסגד מחוץ לניו דלהי, הודו, אוגוסט 2017. רויטרס
גם ראש הממשלה מודי תמך. אישה מוסלמית מחוץ למסגד בניו דלהי/רויטרס

בית המשפט העליון של הודו השעה היום (שלישי) חוק גירושים מוסלמי שנוי במחלוקת עד שהממשלה תעביר חקיקה חדשה בנושא. הפסיקה מהווה ניצחון חלקי לנשים מוסלמיות, שטוענות כי החוק המאפשר לגברים להתגרש מהן בעל פה הפר זכותן לשוויון.

החוק אפשר גירושים באמצעות אמירת המילה "טלאק" שלוש פעמים. לפי נשים מוסלמיות, בעליהן התגרשו מהן גם דרך סקייפ והווטסאפ. לפי הפסיקה, על הממשלה לנסח חוק גירושים חדש, שיבטל את המנהג הקיים.

ההחלטה התקבלה על ידי הרכב של חמישה שופטים מדתות שונות – הינדי, נוצרי, מוסלמי, סיקי וזורואסטרי. שלושה מהם פסקו כי החוק אינו עולה בקנה אחד עם החוקה, ועקפו בכך את נשיא בית המשפט העליון, השופט הבכיר ביותר במדינה. הוא אמר כי הוא משעה את החוק והורה לממשלה לחוקק חוק חדש בתוך חצי שנה.

"סוף סוף, אני מרגישה חופשית היום", אמרה שאיארה באנו, שבעלה התגרש ממנה על בסיס המנהג הזה והייתה אחת הנשים שעתרו לבית המשפט. "יש בידיי את ההוראה שמשחררת נשים מוסלמיות רבות".

ההתנגדות לחוק הגירושים הובילה לקואליציה חריגה בין נשים מוסלמיות לבין ראש הממשלה נרנדרה מודי והמפלגה הלאומנית ההינדית שלו. בקרב המוסלמים, המונים 14% מ-1.3 מיליארד התושבים של הודו, יש מי שחושש כי הרוב ההינדי מנסה להגביל את השפעתם בחברה. מודי שיבח את ההחלטה כ"היסטורית". לדבריו, "הפסיקה מעניקה לנשים מוסלמיות שוויון זכויות ומחזקת אותן".

עוד ידיעות מהעולם
השירות החשאי: אין לנו כסף לשלם לסוכנים ששומרים על טראמפ ומשפחתו
דוח סודי: "צפון קוריאה העבירה משלוחים לתכנית הנשק הכימי של סוריה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully