וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוע חריג בגבול עזה-מצרים: איש חמאס נהרג בפיגוע התאבדות

מחבל מתאבד, המשתייך ככל הנראה לארגון סלפי, פוצץ את עצמו במעבר הגבול ברפיח שבדרום הרצועה. משרד הפנים של חמאס דיווח כי איש הארגון נהרג, וחמישה נוספים נפצעו בתקרית שאירעה בניסיון מעצר המחבל

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מחבל מתאבד מארגון סלפי פוצץ את עצמו הלילה (חמישי) במהלך עימות עם כוחות הביטחון של חמאס בסמוך לגבול בין רצועת עזה למצרים באזור רפיח והרג את אחד מפעילי הארגון. משרד הפנים של חמאס בעזה מסר כי חמישה אנשי ביטחון נוספים של הארגון נפצעו בתקרית.

על פי ההודעה "כוחות הביטחון עצרו שני בני אדם שהתקרבו לגבול. אחד מהם פיצץ את עצמו ונהרג. השני נפצע". מותו של איש הביטחון שנפצע, שזוהה בכלי תקשורת פלסטיניים כנדאל אל-ג'עפרי, נקבע בהמשך הלילה בבית חולים בשטח רצועת עזה.

לפי ההערכות, המחבל שייך לארגון סלפי, שפעיליו לרוב מתמקדים בלחימה נגד צבא מצרים בחצי האי סיני, שם הם חוברים לשלוחת ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

לקריאה נוספת בנושא
מנהיג חמאס בעזה: "אם ישראל תפתח נגדנו במלחמה - נכתוש אותה"
משלחת חמאס ביקרה באיראן: "להתאחד נגד האויב המשותף"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נדאל אל-ג'עפרי. איש חמאס שנהרג ברפיח/מערכת וואלה!, צילום מסך

חמאס הגביר לאחרונה את האבטחה בגבול, כדי למנוע מעבר של גורמים קיצוניים אל תוך חצי האי סיני, במסגרת הבנות עם מצרים שאמורות לאפשר את פתיחת מעבר רפיח באופן ממושך.

לפני כשבועיים פורסם על הסכם שהושג בין חמאס לבין מצרים לפתיחת מעבר רפיח, בתיווכו של מוחמד דחלאן, יריבו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שהיה בעברו ראש שירותי הביטחון בעזה. דחלאן הודיע אז כי ההסכם יכלול גם הקמת תחנת כוח חדשה במימון מדינות המפרץ שנועדה להקל על מחסור החשמל ברצועה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
עבודות של חמאס להקמת אזור חיץ בין רצועת עזה לגבול מצרים, 28 ביוני 2017. טוויטר, צילום מסך
כלי הנדסי של חמאס יוצר אזור חיץ בגבול עזה-מצרים/צילום מסך, טוויטר

אתמול פורסם בכלי תקשורת פלסטיניים כי מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר אמר כי "אם ישראל תפתח במלחמה – נכתוש אותה". סינוואר אמר את הדברים ביום שלישי, במפגש עם סופרים ופרשנים מדיניים ברצועה, והוא הזהיר את "הכיבוש הישראלי מלעשות שטויות נגד הרצועה". סינוואר הדגיש כי "להתנגדות יש יכולת להגיב לכך".

במהלך המפגש התייחס סינוואר גם למצב ברצועה, והבטיח כי הוא עתיד להשתפר. הוא ציין את המגעים עם מוחמד דחלאן לשיפור תנאי החיים בעזה, ושיבח את התפקיד שממלאת מצרים בניסיון לפתור את המשבר. מנהיג חמאס בעזה הוסיף כי ארגונו "לא יאפשר הפרדה בין הרצועה לבין הגדה" וכי הניתוק בין השטחים "הוא התאבדות לחזון הלאומי הפלסטיני".

משרד הפנים הפלסטיני במפגן תמיכה באל-אקצא, עזה 26 ביולי 2017. טוויטר, מערכת וואלה! NEWS
כוחות ביטחון של חמאס ברצועת עזה/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully