וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון בסיירה לאון: מרוץ נגד השעון כדי למנוע התפרצות מגיפות

כוחות ההצלה בפרברי הבירה פריטאון מתריעים מפני אסון הומניטרי בעיירה רג'נט, שבה אירעה מפולת הבוץ שגבתה את חייהם של מאות: "ניתן רק לקוות שזה לא יקרה". החיפושים אחר ניצולים נמשכים, אלפים נותרו ללא קורת גג

צילום: רויטרס

סוכנויות ההצלה בסיירה לאון נמצאות במרוץ נגד השעון כדי למנוע התפרצות של המחלות כולרה וטיפוס, בעקבות מפולת הבוץ אתמול (שני) בפרברי הבירה פריטאון, שהביאה למותם של לפחות 270 בני אדם. אלפים נותרו חסרי בית, ולפי גורמי ההצלה הם זקוקים בדחיפות למזון, למחסה ולטיפול רפואי.

עשרות בתים נקברו במפולת בעיר רג'נט, שאירעה בשעת בוקר מוקדמת, בטרם רוב התושבים התעוררו. המפולת מוגדרת כ"אחת הקטלניות באפריקה" זה עשורים. כוחות החילוץ איתרו עד כה מאות גופות, וראש עיריית פריטאון סם גיבסון עדכן כי החיפושים נמשכים. גופי ההצלה אמרו כי הם נערכים לגשמים כבדים נוספים בימים הקרובים.

כוחות הצלה בפרברי פריטאון, בירת סיירה לאון, בעקבות מפולת הבוץ. רויטרס, רויטרס
אנשי הצלב האדום בפרברי הבירה פריטאון/רויטרס, רויטרס

"אנחנו מעריכים שלפחות 3,000 איש נותרו ללא קורת גג", אמר דובר הצלב האדום אבו באקר טראוואליה. "החשש הוא מהתפרצות מחלות. ניתן רק לקוות שזה לא יקרה". הזיהום במים, שעלול לגרום להתפשטות של מחלות, הוא תופעת לוואי נפוצה במקרים של שיטפונות ומפולות בוץ.

ההצפות הרסו בניינים רבים והטביעו בתים באזורים נמוכים בבירה. "בתים שלמים שקעו ונסחפו", אמר רמאטו ג'אלו מארגון "הצילו את הילדים". "משפחות שלמות מנסות לאסוף מחדש את חייהן אבל הן איבדו את בתיהן ואת כל רכושן".

הריסות בפרברי פריטאון, בירת סיירה לאון, בעקבות מפולת הבוץ. רויטרס, רויטרס
"אחת המפולות הקטלניות זה עשורים באפריקה"/רויטרס, רויטרס
כוחות הצלה בפרברי פריטאון, בירת סיירה לאון, בעקבות מפולות הבוץ. רויטרס, רויטרס
כוחות ההצלה בפריטאון/רויטרס, רויטרס

נשיא סיירה לאון ארנסט באיי קורומה אמר אמש כי תושבי רג'נט והאזורים הנוספים שהוצפו צריכים להתפנות באופן מיידי, כדי לאפשר לכוחות הצבא ולעובדי החילוץ להמשיך בחיפושים אחר ניצולים שנקברו מתחת להריסות. סוכנות יוניצ"ף של האו"ם נרתמה לסייע למשפחות ולילדים בקהילות שנפגעו. "אפשר לראות אנשים מתאבלים בפומבי, יש שם הרבה כאב לטפל בו", אמר דובר הסוכנות ג'ון ג'יימס.

סוכנות הסיוע הבריטית אמרה כי תשלח עזרה, וכי השקיעה במוכנות לאסון ובתגובות למקרי חירום מאז התפרצות האבולה בקולוניה לשעבר, שגבתה את חייהם של כ-4,000 בני אדם לפחות ופגעה בעשרת אלפים נוספים. "מעצירת האבולה ועד העזרה לשיקום אחרי האירוע הקטלני הזה – בריטניה ממשיכה לעמוד לצד סיירה לאון", מסרה פריטי פאטל, השרה לענייני פיתוח בינלאומי בבריטניה.

הצפות בפרברי פריטאון בירת סיירה לאון. רויטרס
כ-3,000 בני אדם נותרו ללא קורת גג/רויטרס
מפולת בוץ ושטפונות בסיירה לאון. אי-פי, AP
סיירה לאון אחרי האסון/AP, אי-פי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully