וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיירים נוהרים מסין לצפון קוריאה: "רוצים להספיק כל עוד אפשר"

המתיחות בין פיונגיאנג לוושינגטון גוברת, אך התיירות הנכנסת למדינה המבודדת לא נפגעת - ועשרות אוטובוסים חוצים מדי יום את הגבול. "הסכנה מוסיפה לריגוש", אומרים התיירים

צילום: רויטרס

המתח הגובר בין פיונגיאנג לוושינגטון גורם לחששות כבדים ברחבי העולם, אך הוא אינו עוצר את זרם התיירים מסין שחוצים מדי יום את הגבול לקוריאה הצפונית. עשרות אוטובוסים עוברים בנקודת הביקורת בדנדונג, מתקבלים בברכה בצד הקוריאני ויוצאים לטיולים שאורכם נע בין יום אחד לשבוע שלם ברחבי המדינה המבודדת.

"אנחנו סקרנים, אנחנו רוצים לראות איך הם חיים", אמר שו ג'ואן, תייר מהעיר הנגז'ו במזרח סין שחצה אתמול (חמישי) את נהר יאלו, המהווה את הגבול הטבעי בין שתי המדינות, יחד עם בני משפחה וחברים. אדם בשנות ה-50 לחייו ממחוז ג'ילין, שביקש שלא להזדהות, הסביר: "אני רק רוצה לחוות את תחושת הנוסטלגיה, לראות מדינה ענייה כפי שסין הייתה בצעירותי".

תיירים סינים מבקרים בקוריאה הצפונית. רויטרס, רויטרס
סירת תיירים בנהר היאלו/רויטרס, רויטרס
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מפקח על ניסוי במערכת נשק נגד מטוסים, 18 במאי 2017. רויטרס
גידול בענף התיירות. קים ג'ונג און/רויטרס

אחדים מהתיירים הביעו חשש מניסויי הטילים שערך משטר קים בחודשים האחרונים, שהובילו את מועצת הביטחון של האו"ם להטיל סנקציות חדשות על הקוריאנים. פיונגיאנג דחתה אתמול את האזהרה של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שלפיה היא תיענה ב"אש וזעם" אם תאיים על ארצות הברית, כינתה אותה "ערימת שטויות" והציגה תוכניות למתקפת טילים על האי גואם, אחת הטריטוריות האמריקניות.

עם זאת, מפעילי הסיורים מדווחים כי העסקים נותרו יציבים. תנועת התיירים לאחת המדינות המבודדות בעולם צומחת בעקביות בשנים האחרונות, במיוחד בקבוצות המחירים הנמוכות.

אחד המסלולים המבוקשים הוא טיול יומי לעיר סיניג'יו הסמוכה לגבול, הכולל ביקור בשורת אתרים – ובהם מפעל תמרוקים, מוזיאון המהפכה, מוזיאון היסטוריה, אתרי תרבות, וגם בכיכר העיר, שבה מוצב פסל נחושת של אבי האומה של קוריאה הצפונית, קים איל סונג.

"אפשר לאכול במטבח הצפון-קוריאני וליהנות מאירוח חם", נכתב באחד מעלוני הפרסומת המופצים בערים הסמוכות לגבול.

קוריאה הצפונית: פסטיבל הבירה הראשון במדינה נערך בבירה פיונגיאנג. רויטרס
אטרקציות למטיילים. פסטיבל בירה בפיונגיאנג/רויטרס
נשיא ארה"ב טראמפ מדבר עם כתבים על צפון קוריאה באחוזת הגולף שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי. רויטרס
"אש וזעם". דונלד טראמפ/רויטרס

רשות התיירות הסינית לא פרסמה כמה תיירים חצו את הגבול מאז 2012, אז עמד המספר על כ-237 אלף. אך לפי סוכנות ידיעות ממשלתית, כ-680 אלף תיירים נסעו לקוריאה הצפונית במחצית השניה של 2016, כ-580 אלף מהם חצו את הגבול בדנדונג. ועדיין, מדובר באחוז מזערי לעומת 8 מיליון התיירים הסינים שביקרו בקוריאה הדרומית בשנה שעברה.

תיירים יכולים לעלות על מעבורות או על סירות מנוע במורד נהר היאלו כדי לקבל הצצה מקרוב לכפרים בקוריאה הצפונית ולסיורים של משמר הגבול. אחד ממפעילי הסיורים היקרים והמאתגרים יותר אמר כי הוא מקבל לאחרונה יותר ויותר פניות בנוגע לסכנה הטמונה בטיולים הללו. אלא שלדבריו, מדובר בפניות מאנשים שכבר החליטו לנסוע. "הרעיון של מעט סכנה מוסיף לריגוש ולמסתורין של קוריאה הצפונית", הוא אמר.

מדריך טיולים נוסף, טנג יי, אמר כי גם אם יש מי שנרתע מהמתיחות הביטחונית, אחרים רוצים לחצות את הגבול כל עוד ניתן. "היו תיירים בקבוצות שלי שאמרו שהם רוצים להספיק לראות את קוריאה המבודדת", הוא הסביר. "זה לא יהיה אותו הדבר אם המשטר יקרוס".

תיירים סינים מבקרים בקוריאה הצפונית. רויטרס, רויטרס
לא מודאגים. התיירים הסינים/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully