וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: צבי ים נוהרים למים אחרי תחילת עונת הבקיעה בישראל

8.8.2017 / 13:09

שלושה חודשים לאחר תחילת עונת הרבייה, הזוחלים הקטנים החלו לעשות את דרכם לים, שם יעבירו את כל חייהם. צבי הים הנפוצים בישראל הם צבי הים החומים והירוקים, המצויים בסכנת הכחדה ומוגנים על פי חוק

צילום: יתיר שמיר, עריכה: יוסי אלטר

בימים אלו מתחילה עונת הבקיעה של צבי הים בתום עונת הרבייה שהחלה בחודש מאי. אחרי הבקיעה, הצבים עושים את דרכם למים, המקום המואר ביותר עבורם. הנקבה עולה בלילות אל חופים חוליים, חופרת בור ומטילה בו בין 70 ל-140 ביצים.

לאחר ההטלה, הנקבה מכסה את הגומה וחוזרת לים. כחודשיים לאחר מכן, הצבים הקטנים, הנקראים אבקועים, מגיחים מהחול בשעת לילה ועושים דרכם אל הים, שם יחיו כל חייהם. מיני צבי הים הנפוצים בישראל הם צבי הים החומים והירוקים, המצויים בסכנת הכחדה ומוגנים על פי חוק.

לדברי יניב לוי, מנהל המרכז להצלת צבי ים של רשות הטבע והגנים, "הפרעות תאורה מלאכותית ואלומות אור מגורמים שונים כגון: מסעדות, כבישים, טיילות, סנוור פנסים, מדורות על החוף ועוד, עלולים לבלבל את האבקועים הקטנים ולגרום להם לזחול לכיוון הלא נכון. במקרים אלו רבים מהם מתעייפים, מתייבשים ומתים מתשישות עוד באותו הלילה".

עוד בוואלה! NEWS:
יום לאחר שנולד בלידה תקינה: תינוק מת בבית החולים סורוקה
https://news.walla.co.il/item/3087400
בעקבות הפרסום בוואלה! NEWS: נמצאה דירה למשפחה שנזרקה לרחוב
https://news.walla.co.il/item/3087325
אחרי קמפיין רווי שנאה וחשש מאלימות, הבחירות לנשיאות קניה יצאו לדרך
https://news.walla.co.il/item/3087312

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צבי ים לאחר בקיעתם/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלו שהצליחו לשרוד את הלילה, אך לא הצליחו להגיע לים, עלולים למצוא את מותם במהלך היום כתוצאה מחשיפה לשמש, דריסה על ידי כלי רכב הנוסעים על החוף, טריפה על ידי בעלי חיים שונים או להיפגע משקיות ניילון ופסולת המהוות "מלכודות מוות עבורם".

מסיבות אלו, אמר לוי, פועלת רשות הטבע והגנים מאז אמצע שנות ה- 80 להגנה על הביצים המוטלות והצבים הבוקעים מהן. בכל שנה, בעונת ההטלה, פקחי הרשות סורקים את חופי הארץ מדי בוקר, מאתרים את הקנים שהוטלו במהלך הלילה, ומעתיקים אותם לשמורות חופיות מוגנות.

עם זאת, חלק מהקנים לא מועתקים ונשארים במקומם, ולכן הסביר לוי, "על הציבור לגלות ערנות בתקופה זו של השנה, ובמקרה שבו נתקלים בהגחה של צבי ים יש לדווח על כך מיידית למוקד רשות הטבע והגנים". עוד הוא אמר כי חשוב להקפיד שלא לצלם את הצבים הקטנים או להאיר עליהם, שכן אור עשוי לגרום להם לעיוורון זמני בזמן קריטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully