וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני הזוג דרעי נחקרו במשך כשש שעות: "ענינו על כל השאלות"

8.8.2017 / 17:48

שר הפנים, החשוד בעבירות של הלבנת הון ומרמה, מסר עדות במשרדי להב 433 יחד עם אשתו יפה, שעמדה בראש העמותות שלפי החשד שימשו צינור להעברת כספים: "הכל טוב ויהיה טוב". זאת החקירה הרביעית של דרעי מאז נחשפה הפרשה

עריכה: יוס אלטר

(בווידאו: דרעי אחרי חקירתו ביוני)

שר הפנים אריה דרעי ורעייתו יפה נחקרו היום (שלישי) פעם נוספת במשרדי להב 433 בלוד, במשך כשש שעות. זו הייתה חקירתו הרביעית של דרעי, החשוד בין היתר בהלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס.

"סיימתי כעת את החקירה. רעייתי יפה נחקרה במשך שעתיים, אני במשך כשש שעות", צייץ אחר הצהריים דרעי. "ענינו על כל השאלות שנשאלנו. הכל טוב ויהיה טוב בעז"ה!". הבוקר, לפני כניסת בני הזוג לחקירה, צייץ דרעי: "‏היום יום שלישי, עליו נאמר פעמיים כי טוב. יפה ואני בדרך לחקירה, שבה נשיב תשובות לכל השאלות".

על פי החשד, העמותות שבראשן עמדה רעייתו של השר הפכו לצינור העברת כספים שהעשיר את קופת המשפחה ומקורביה, בהלוואות ארוכות טווח שחולקו לסכומים קטנים על מנת לטשטש את השיטתיות שבה הועברו. חוקרי המשטרה הגיעו למסקנה לאחר שהתחקו אחר רישומים של כמה מהעמותות שתחתיה, המפעילות גני ילדים ברחבי הארץ.

עוד על הפרשה
בצל תקופה לא מחמיאה בסקרים: דרעי השיק ביטאון מפלגתי חדש
בשל החקירה: משרד החינוך עיכב כסף לעמותה של יפה דרעי; בש"ס התערבו

אריה דרעי , מאי 2017. נועם מושקוביץ
דרעי בחקירתו הראשונה, מאי/נועם מושקוביץ

בכל אחת מן העמותות פעלו בני משפחה ומקורבים בתפקידי מפתח, ויכלו לכאורה לשתף פעולה עם דפוסי הפעולה של החשודים. כך, למשל, באחת העמותות עבדה שמחה רבינוביץ' - גננת שהיא גם מורשית חתימה ודירקטורית בעמותה. לפי החשד, לפני שנים אחדות חתמה על עשרה צ'קים למי שנחשבו עובדים בחברה. הצ'קים, בסכום של 8,000 עד 12 אלף שקלים כל אחד, הוגדרו ברישומי העמותה כהלוואות לטווח ארוך.

במעקב אחרי תנועת הצ'קים, עלה כי הם הופקדו בחשבונות העובדים - אך במקביל נמשכו סכומים זהים בחשבונות הבנקים שלהם, וניתנו לפי החשד למשפחת דרעי. כך, לכאורה, כספי העמותה הגיעו לידי בני המשפחה ומקורביה.

יפה דרעי מסיימת את חקירתה במשרדי להב 433. אבי כהן, מערכת וואלה! NEWS
יפה דרעי בתום חקירתה בלהב 433, היום/מערכת וואלה! NEWS, אבי כהן

במסגרת חקירת הפרשה עוכבו לחקירה 14 מקורבים לשניים, בהם חבר מועצת עיריית ירושלים משה ליאון ומנכ"ל המשרד לפיתוח הנגב והגליל, אריאל משעל. במשך החודשים האחרונים אספה המשטרה אלפי מסמכים הקשורים לעמותת "מפעלות שמחה", העשויים לשפוך אור על החשדות נגד בני הזוג. בידי המשטרה 350 קלסרים, הכוללים את מסמכי העמותה מהשנים האחרונות שהובאו ליחידה החוקרת ב-70 ארגזים.

(עדכון ראשון: 11:22)

  • עוד באותו נושא:
  • אריה דרעי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully