וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: האמוניה תעבור לחיפה כימיקלים דרום; העובדים יפסיקו לשבות

5.8.2017 / 23:31

בפגישת חירום בין הצדדים, סוכם כי השר להגנת הסביבה אלקין יאפשר להוביל את תכולת המכל מחיפה למישור רותם, ו-500 העובדים יפסיקו לשבות. עוד לא הושגו הבנות לגבי עובדי המפעל בצפון

צלמים זמניים מורשים

עובדי מפעל חיפה כימיקלים דרום הסכימו להפסיק את השביתה שלהם, ובמקביל תועבר האמונה מהמכל בצפון למפעל במישור רותם שבמועצה האזורית תמר – זאת במסגרת הבנות שהושגו בין המפעל לבין העובדים, בעקבות ההחלטה לפטר את 1,500 עובדי שני המפעלים עם פינוי מכל האמונה ממפרץ חיפה. במפעל בדרום עובדים 500 איש, ואילו בצפון אלף, שלגבי עתידם טרם הושגו בבנות.

השר להגנת הסביבה זאב אלקין, שהשתתף בשיחות התיווך בין הצדדים בהובלת ראש עיריית דימונה בני ביטון יעניק אישור מיוחד להובלת רעלים. מחר (ראשון) אמורים להיפגש עם נציגים ממפעל חיפה כימיקלים, מהמשרד להגנת הסביבה ומפיקוד העורף כדי לדון בכך.

הפגנות מול מפעל, חיפה כימיקלים, דרום. בני בן סימון
מפעל חיפה כימיקלים דרום סגור/בני בן סימון

ההבנות הושגו ביום ביום חמישי האחרון, במהלך ישיבת חרום בהשתתפות השרים איילת שקד ואלקין, מנכ"ל משרד הכלכלה, מנכ"ל חיפה כימיקלים נדב שחר, יו"ר ועד העובדים בחיפה כימיקלים דרום יהודה פרץ, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה ונציגים מטעם הנמלים אשדוד וחיפה, והמשרדים הממשלתיים הגנת הסביבה והפנים וכן פיקוד העורף.

מ"חיפה כימיקלים" נמסר כי "אם אכן יינתנו כל האישורים שיאפשרו להתחיל ולהזמין איזוטנקים, ניתן יהיה להקפיא את הפיטורים במפעל הדרומי לבדיקת חלופה זמנית זו. נבהיר כי החברה בודקת זה כמה שבועות אופציה זו, עד כה לא הצליחה החברה לאתר כמות מספיקה של איזוטנקים להפעלת מפעל אחד". בחברה הוסיפו כי "האיזוטנקים הראשונים לא יגיעו לפני אמצע ספטמבר במידה שיתקבל היתר רעלים מתאים כבר בשבוע הקרוב. כמות האיזוטנקים הזמינה בעולם לא תאפשר הפעלה גם של המפעל הצפוני, שם נדרש פתרון אחר".

עוד נמסר כי "המדינה קבעה כי אופציית האיזוטנקים מסוכנת הרבה יותר מאופציית ייבוא אמוניה באנייה קטנה. הסכמת החברה לעשות ניסיון באופרציה זו נובעת מהבנת המשרד להגנת הסביבה שהאופציה הבטיחותית שנבחרה על ידי הממשלה פה אחד אינה ישימה באופן מידי, אך אנו מצפים שתאושר בהמשך. לגבי המפעל הצפוני, אנחנו מצפים למנהיגות ממשלתית שתוביל לפתרון למול הפופוליזם השטחי שהביא אותנו עד הלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully