וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בירדן על תפילות הר הבית: "יותר מאלף מתנחלים פרצו לאל-אקצא"

פואד סלמה, משה שטיינמץ ויקי אדמקר

1.8.2017 / 16:08

שר החוץ הירדני תקף את עליית כ-1,200 מתפללים יהודים במהלך צום תשעה באב להר. לדבריו, "הדיפות נסיונתיה של ישראל לשינוי המצב ההיסטורי והחוקי הם מאמץ מתמשך של המלך עבדאללה". הרב הראשי יוסף: "העולים להר מחללים קדושתו"

צילום: רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: ורד לידני

שר החוץ של ירדן הביע זעם על כך ש"יותר מאלף מתנחלים פרצו לאל-אקצא" במהלך היום (שלישי), לציון תשעה באב. בדברים שנשא בוועידת שיתוף הפעולה האסלאמי אמר איימן א-ספדי כי "מאז 1969 לא הגיע מספר כזה של מבקרים יהודים ביום אחד". משעות הבוקר הגיעו להר הבית כ-1,263 מתפללים יהודים.

דבריו של שר החוץ הירדני מגיעים ברקע המשבר עם ישראל סביב התקרית בשגרירות, שבה ירה למוות מאבטח ישראלי בשני אזרחי ירדן. "הדיפות נסיונתיה של ישראל לשינוי המצב ההיסטורי והחוקי הם מאמץ מתמשך של פטרון המקומות הקדושים, המלך עבדאללה", אמר א-ספדי בנאומו בוועידה, שהתכנסה באיסטנבול.

מהמשטרה נמסר בצהריים כי יותר מ-1,200 מבקרים, יהודים ותיירים, הגיעו במהלך היום להר, זאת לעומת פחות מ-500 אשתקד. תשעה מבקרים יהודים הוצאו מהמקום לאחר שהפרו את כללי הביקור, לטענת המשטרה, וחמישה נעצרו בגין תקיפת שוטרים והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. שלושה מהחשודים נעצרו בעקבות עימות עם מוסלמי סמוך לשער השלשלת.

עוד בוואלה! NEWS:
הערכות במשטרה: עדותו של גנור תוביל לגל מעצרים במערכת הביטחון
סערת האמוניה: "חיפה כימיקלים" הודיעה לעובדים על סגירת המפעל
תיעוד: באישון לילה - מנהיגי האופוזיציה בוונצואלה נעצרו

תפילה בכותל ערב תשעה באב 31 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
חמישה מבקרים בהר נעצרו בגין תקיפת שוטר. מתפללים בכותל המערבי, היום/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

"ההגנה על זהות מסגד אל-אקצא מנסיונה של ישראל לשנות את זהותו היא התחייבות ירדנית פלסטינית-ערבית-אסלאמית. המאבק הישראלי פלסטיני הוא הסיבה העיקרית למתח וליציבות באזור", אמר א-ספדי. הוא הוסיף כי על ישראל להוכיח את הכוונה שלה לשלום דרך ניהול משא ומתן.

א-ספדי הציג עמדה משותפת של ירדן והפלסטינים, שלפיה על ישראל לחדול מכל הפעולות שנקטה באל-אקצא בחודש האחרון, מאז פיגוע הירי בהר הבית והצבת אמצעי האבטחה בכניסות למקום. גלאי המתכות והמצלמות הוסרו בשבוע שעבר על רקע הפגנות אלימות במקום והוראה של הווקף למאמינים המוסלמים שלא להתפלל במקום, במחאה על המהלך הישראלי.

עוד באותו נושא

המשבר בהר הבית: עבדאללה מלך ירדן והנשיא טראמפ שוחחו לראשונה

לכתבה המלאה
תפילה בכותל ערב תשעה באב 31 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
מתפללים בכותל המערבי, היום/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

הרב הראשי יצחק יוסף הביע צער על עלייתם של מאות המתפללים להר היום. "דווקא היום, יום ט' באב, היום בו חרב בית המקדש, חובה לשוב ולהזכיר, העלייה להר הבית אסורה על פי ההלכה, אותם יהודים העולים להר הבית מחללים את קדושתו", אמר הראשון לציון.

בשבוע שעבר קראו עבדאללה מלך ירדן ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לכבד את המציאות ההיסטורית בהר הבית, ברקע המשבר סביב מסגד אל-אקצא. לפי סוכנות הידיעות הירדנית פטרה, השניים אמרו בשיחת הטלפון ביניהם כי נעשים מאמצים לפתור את המשבר "ולהשיב את המצב לקדמותו".

(עדכון ראשון: 15:56)

תפילה בכותל ערב תשעה באב 31 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
מתפללים בכותל המערבי, היום/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ
תפילה בכותל ערב תשעה באב 31 ביולי 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה!
מקרים ברחבת הכותל, אמש/מערכת וואלה!, נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully