וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הסרת הגלאים, אבו מאזן מבהיר: תימשך הקפאת התיאום הביטחוני

יו"ר הרשות הפלסטינית אמר כי מצב זה יישאר "עד שהדברים ישובו להיות כפי שהיו לפני 14 ביולי, רק כך נוכל לחזור לשגרה ולחדש את היחסים". בשעות הלילה נרשמו עימותים עם מתפללים בשער האריות, אך הם פוזרו על ידי המשטרה

עריכת וידאו:ניר חן

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הבהיר אתמול (שלישי) כי חרף הסרת המגנומטרים מהר הבית התיאום הביטחוני עם ישראל ממשיך להיות מוקפא. לדבריו, מצב זה יישאר "עד שהדברים ישובו להיות כפי שהיו לפני 14 ביולי". באותו התאריך נסגר מסגד אל-אקצא לשתי יממות בעקבות פיגוע הירי במתחם, שבו נהרגו שני שוטרים ישראלים.

"על כל אמצעי האבטחה הישראליים החדשים שהותקנו מאז 14 ביולי להיות מוסרים כדי שנוכל לחזור לשגרה בירושלים וכדי שנוכל לחדש את היחסים הבילטרליים", אמר אבו מאזן בפתח פגישתו עם ההנהגה הפלסטינית.

הערב עם סיום התפילה ליד הר הבית, החלו כמה מתפללים מוסלמים בכביש מעלה מוטה גור ליידות אבנים ולהשליך חפצים לעבר השוטרים. בתגובה פיזרו השוטרים את מפירי הסדר בשימוש באמצעים לפיזור הפגנות. מהמשטרה נמסר כי כעת שקט שורר במקום.

לקריאה נוספת:
בצל המתיחות: כמאה מתנחלים מתבצרים במבנה בבית המכפלה בחברון
משרד החוץ נגד ארדואן: "דבריו הזויים, שיטפל בבעיות במדינתו"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בישיבת קבינט ברמאללה, 22 ביולי 2017. רויטרס
אבו מאזן בישיבת קבינט, בשבוע שעבר/רויטרס

על אף שהמגנומטרים שהוצבו בהר הבית פורקו אתמול, המתפללים המוסלמים טרם הסכימו להיכנס למתחם הרגיש בירושלים. דרשן מסגד אל-אקצא קרא להם להימנע מכך עד להשלמת הסרת המצלמות שהותקנו, כפי שנקבע בישיבת הקבינט. "אנחנו לא מוכנים לשום שינוי שבוצע מיום הפיגוע", הבהירו אנשי הווקף.

ממשטרת מחוז ירושלים נמסר אמש כי "בהמשך להחלטת הדרג המדיני", הושלמה הסרתם של גלאי המתכות שהוצבו בכניסות להר הבית. בהודעה הובהר כי אלה הוצבו שם "כמענה אבטחתי לאחר פיגוע הטרור בו נפלו בעת מילוי תפקידם שני שוטרי משטרת ישראל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
הסרת המגנומטרים מהכניסות להר הבית. 25 ביולי 2017. רויטרס
פעילות של שוטרים בהר הבית, השבוע/רויטרס

ההחלטה לפרק גם את המצלמות שהוצבו בכניסה להר הבית התקבלה אחרי שצה"ל ושב"כ הבהירו כי רק השבת המצב בשטח לקדמותו תרגיע את התסיסה ברחוב הפלסטיני. במהלך ישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני הביעו השרים נפתלי בנט, איילת שקד וזאב אלקין התנגדות להסרת המגנומטרים והמצלמות מבלי שיוצב בשטח פתרון אבטחתי חלופי בהר - שכן הצבת המערכת החכמה צפויה לארוך לפחות חצי שנה, ולכן הצביעו נגד ההחלטה.

עם זאת, הקבינט החליט שבתקופת הביניים מענה האבטחה יינתן באמצעות תגבור מסיבי של כוחות המשטרה בשטח. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי הקבינט קיבל את המלצותיהם של כל גופי הביטחון להמיר את בידוק גלאי המתכות ב"בידוק חכם" ובאמצעים נוספים. התקציב לתכנית האבטחה החדשה במקום יועבר בפרק זמן של עד שישה חודשים, ואם יידרש ייערך עבורו קיצוץ רוחבי על פי תכנית שיגיש המשרד לביטחון הפנים.

(עדכון ראשון: 20:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully