וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הביטחון לא יוכל לשלול הכרה מישיבות שיקראו לסירוב פקודה

26.7.2017 / 1:27

ועדת חוץ וביטחון בכנסת קבעה עם זאת כי השר יוכל לשלול הכרה מישיבות שיקראו לאלימות נגד חיילים. הנוסח המקורי של הסעיף, שכלל התייחסות לסירוב פקודה וזכה לתמיכת ישראל ביתנו, עורר עימות בוועדה. "הממשלה הזאת פשטה את הרגל", אמר ח"כ שלח

צילום: רוני כנפו, עריכה: שמרית גולדשטיין

ועדת חוץ וביטחון בכנסת קבעה אתמול (שלישי) כי שר הביטחון יוכל לשלול הכרה רק מישיבות שראשיהן יקראו לאלימות נגד חיילי צה"ל, אך לא יוכל לפגוע בישיבות שראשיהן יקראו לסירוב פקודה. מדובר בסעיף אחד מתוך תקנות רבות לחוק הגיוס שאושרו היום בוועדה, והנוסח המקורי שלו עורר עימות בתוך הקואליציה.

לפי הנוסח המקורי שיזם ח"כ עפר שלח (יש עתיד), שר הביטחון יוכל לשלול את האפשרות לדיחוי מגיוס מכל ישיבה, שבה תהיה "קריאה לאלימות או לפעילות פלילית על ידי סגל הישיבה הבכיר" נגד צה"ל. בישראל ביתנו תמכו בסעיף, ויו"ר הסיעה, ח"כ רוברט אילטוב, התעקש להצביע עליו, אך בבית היהודי התנגדו לו.

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם-רפאלי, טענה כי הנוסח נתון לפרשנות רחבה מדי. "אנחנו נגד סירוב פקודה", הסבירה. "אבל שאלתי את נציגי משרד הביטחון אם אמירה נגד פקודת השירות המשותף למשל, תיפול בגדר סירוב, והם השיבו בחיוב. זה לא מידתי". הוויכוח הוביל להפסקת הדיון, ומאחורי הקלעים ניסו נציגי הקואליציה להגיע להסכמה. הסעיף שעליו הצביעו לבסוף הוא "קריאה של הנהגת הישיבה לפגיעה בחיילי צה"ל", כפי שדרשו בבית היהודי.

לקריאה נוספת:
משרד התחבורה לח"כים החרדים: לא ניתן לעצור תחבורה ציבורית בשבת
אפליה עדתית בחינוך החרדי? יהדות התורה: "הסיבה היא רקע דתי"
"מדי צה"ל הם גאווה": הצעה להחמרת עונש מאסר לתוקפי חיילים

הפגנת הפלג הירושלמי החרדי נגד גיוס לצה"ל, 28 במרץ 2017. נועם מושקוביץ
הפגנה של הפלג הירושלמי נגד גיוס, במרץ האחרון/נועם מושקוביץ

תקנה נוספת המאפשרת לשר הביטחון לשלול את ההכרה של ישיבות שבחוריהן מקבלים דיחויים מגיוס היא אם "שיעור של 20% מקרב התלמידים אינו מתייצב לרישום ולבדיקה רפואית (צו ראשון - י"א)". תקנה זו עלולה לפגוע באנשי הפלג הירושלמי, זרם חרדי-ליטאי בהנהגת הרב שמואל אוירבך, שהורה לתלמידיו לא להתייצב בלשכות הגיוס.

הוועדה אישרה את התקנות ברוב קולות. בתגובה אמר ח"כ שלח שנכח בדיון כי "שר הביטחון והקואליציה התקפלו באופן מביש בפני סחיטה של הבית היהודי". לדבריו, "הממשלה הזאת, שמדברת גבוהה על ערכים, פשטה את הרגל בעניין המוסרי הבסיסי של ערך השירות והשוויון בפני החוק".

חבר מפלגתו, ח"כ אלעזר שטרן, הוסיף כי נציגי הקואליציה "הביסו" אותם. "הם הביסו את המשרתים. אנחנו בשמם של המשרתים הובסנו. הדיון פה הוא על החופשות, על דרכי ההשתמטות על הנסיעות לחו"ל, על האפליה של בני הישיבות מול החיילים אין כל התייחסות". מנכ"ל עמותת חדו"ש, הרב עו"ד אורי רגב, ציין כי "לא יעלה על הדעת כי מוסד שבו מתבצעות בפומבי עבירות פליליות ימשיך ליהנות מחסות הצבא וממימון המדינה".


(עדכון ראשון: 18:51)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן וגדי אייזנקוט בעוצבת הבשן 25 ביולי 2017. לע"מ, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן לצד נתניהו בסיור בגולן, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, לע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully