וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם החייל שירה במחבל בחלמיש: "שמענו צרחות ולא רצינו להאמין"

23.7.2017 / 10:33

רחל מעוז, שבנה הלוחם בלם את פיגוע הדקירה בבית המשכנים, סיפרה: "תוך כמה שניות הבנו שמשהו קורה שם. זה מזעזע". תושבת ההתנחלות: "לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם החייל לא היה עוצר את הטבח"

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

"שמענו צרחות, אבל לא רצינו להאמין שדבר כזה יכול לקרות" – כך סיפרה היום (ראשון) רחל מעוז, אמו של ע', הלוחם שהיה הראשון להגיע לזירת פיגוע הדקירה בחלמיש (נווה צוף) ביום שישי בערב. לדבריה, "הבנו די מהר, תוך שניות, שמשהו קורה שם. זה מזעזע, בהתחלה אתה מכחיש ואומר, 'זה לא יכול להיות'".

מעוז שחזרה את מה שאירע בסוף השבוע בבית משפחת סלומון, המתגוררת בשכנות אליה. "בעלי רץ מהבית, והבן שלי צעק, 'אבא, אל תצא בלי נשק'", אמרה, "בינתיים הוא רץ לכספת, להביא את האקדח שלו. אחרי שנייה בעלי חוזר ואומר שיש מחבל בבית הזה. שמענו ירייה אחת, ולא ידענו מה קורה בחוץ".

עוד בוואלה! NEWS:
מיכל הצליחה להציל את חיי ילדיה – כשמחבל רצח את בעלה בחלמיש
נתניהו על הפיגוע בחלמיש: "פעולת טרור שביצעה חיית אדם"
עם בקבוק מים וקוראן בתיק: 14 הדקות הרצחניות של המחבל בחלמיש

טבח משפחת סלומון- יוסף וילדיו חיה ואלעד נרצחו בארוחת השבת בהתנחלות נווה צוף-חלמיש; "חשבו שזה אורח". יותם רונן
"לא רצינו להאמין שדבר כזה יכול לקרות". מעוז/יותם רונן
הרמטכ"ל גדי איזנקוט וסמ"ר ע?, לוחם ביחידת עוקץ, שנטרל את המחבל בפיגוע בחלמיש. דובר צה"ל
"שאל אם יש עוד מחבלים". הרמטכ"ל איזנקוט נפגש עם ע'/דובר צה"ל
זירת פיגוע הדקירה בחלמיש. 21 ביולי 2017. זק"א
"הרגשתי שמשהו לא טוב קורה". זירת פיגוע הדקירה בבית משפחת סלומון/זק"א

לדברי מעוז, זמן קצר לפני כן היא הזעיקה את כוחות המשטרה. היא הוסיפה: "רק אחר כך גילינו שהבן שלי ראה את המחבל בחלון של הבית ממול, קפץ על הגדר, ירה בו ירייה אחת מדויקת דרך החלון וראה שהוא נופל". מיד לאחר מכן, כפי שסיפרה מעוז, "בעלי רץ לתוך הבית ובעט הצידה את הסכין".

"הוא ניסה לעזור לפצועים, אבל לא היה מה לעזור להם", שחזרה. "הוא ניסה לדבר עם הפצועה שכן הייתה בהכרה, והבן שלי שאל אותה אם יש עוד מחבלים". בשלב זה, הגיעו כוחות הביטחון לזירה, ועצרו את המחבל, עומר עבד אל-ג'ליל, תושב כפר כובר הסמוך בן 19, שנפצע מירי אקדחו האישי של ע'.

בני משפחת סלומון שנרצחו בפיגוע בחלמיש. באדיבות המשפחה
"הרצנו שוב ושוב בראש את מה שקרה". משפחת סלומון/באדיבות המשפחה

אחותו של החייל, מירי מעוז עובדיה, סיפרה: "לאט, לאט הבנו את מה שקורה, את גודל הזוועה. מרגע שראיתי את הדיווחים הבנתי שהמצב לא טוב". לדבריה, "כל ליל שבת ישבנו פה, והרצנו שוב ושוב בראש את מה שקרה, כל אחד מהזווית שלו. אנחנו כואבים את זה". מעוז עובדיה הוסיפה כי "זה הולך ללוות אותנו עוד הרבה זמן".

היא גם הבהירה: "נווה צוף זה מקום מהמם, זה הבית שלי. העתיד שלנו במקום הזה". לדבריה, "הבית שלנו תמיד היה בית מוגן ובטוח, והמקרה הזה מערער אותנו בצורה משמעותית. אנחנו רוצים לחיות בשקט כמו כל תושב אחר במדינת ישראל". מעוז עובדיה שבה וקראה לסגור את הכביש המוביל לכפרו של המחבל, שם הפגינו תושבי ההתנחלות במהלך סוף השבוע.

תחיה דיטסהיים, תושבת חלמיש, שחזרה את האירועים: "הודיעו לנו לא לצאת עד שנקבל הודעה נוספת, הרגשתי שמשהו לא טוב קורה". לאחר מכן, הגיעו למקום צוותי רפואה וביטחון. "לקח לנו זמן להבין מה קורה", אמרה, "ניסו להציל את הפצועים, אבל כבר לא היה מה לעשות. זאת טרגדיה". היא הוסיפה: "החייל עצר את הטבח. אני לא רוצה לחשוב מה היה קורה אם לא היו עוצרים אותו".

ע', שנטרל את המחבל בזירת הפיגוע בחלמיש. דובר צה"ל
"הבנתי שאני צריך לפעול". החייל ע'/דובר צה"ל

החייל, לוחם יחידת עוקץ בן 22, היה בחופשה, ומיהר להגיע לזירת הפיגוע לאחר ששמע את הצעקות מהבית השכן. הוא זיהה את המחבל דרך החלון, כיוון אליו את האקדח דרך החלון, ופגע בו בכדור בודד. גורמי ביטחון הסבירו כי תגובתו המהירה של החייל מנעו אסון גדול יותר, כשבני משפחה רבים שהו בבית.

"שמענו צעקות מהבית של השכנים, ויצאתי לראות מה קורה. כשראיתי שזה אירוע חמור, הבאתי את הנשק שלי", שחזר ע'. "ראיתי את המחבל מחוץ לחלון, הבנתי שאני צריך לפעול ופגעתי בו בכדור אחד". ע' לא הסתפק בכך, נכנס אל תוך הבית באקדח שלוף, וחתר למגע עם המחבל. לאחר שנוטרל החל לסרוק את הבית מחשש שישנם מחבלים נוספים במקום, והעניק טיפול ראשוני לפצועים. "מנעתי אירוע חמור יותר", אמר ע'.

מפקד חטיבת בנימין אלוף-משנה יובל גז שיבח את ע' לאחר השחזור על נחישותו ועל כך שעל אף הקושי הרב הצליח לירות במידה רבה של דיוק ולפגוע דרך החלון במחבל, שהיה בתנועה, ואף לחתור למגע ולנטרל אותו. תחקיר ראשוני של הפיגוע הופץ בין החטיבות המרחביות באוגדת יהודה ושומרון במטרה להפיק ממנו לקחים לגבי תרחישים דומים.

בפיגוע נהרגו יוסף סלומון בן ה-70 ושני ילדיו, חיה בת ה-46 ואלעד בן ה-36. הלווייתם של השלושה תיערך היום בשעה 17:30 בבית העלמין במודיעין. רעייתו של יוסף, טובה, בת 68, נפצעה באורח בינוני עד קשה, והועברה לטיפול בבית החולים שערי צדק בירושלים, שם התבשרה על מות בעלה ושני ילדיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully