וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיכל הצליחה להציל את חיי ילדיה – כשמחבל רצח את בעלה בחלמיש

22.7.2017 / 22:10

אשתו של אלעד סלומון, שנרצח על ידי מחבל בבית המשפחה בערב שבת, הצליחה להבריח את ילדיה לקומה השנייה בבית, וכך להציל את חייהם. בפיגוע נרצחו גם יוסי סלומון הסב, ובת נוספת - חיה סלומון. הסבתא, כבת 68, נפצעה באורח קשה לאחר שנדקרה בגבה

צילום: דנה שרגא, משרד הביטחון

הפיגוע בחלמיש - כל הפרטים

• סב בשנות ה-60 לחייו, בנו בן ה-40, ובתו בת ה-40, נרצחים בביתם בתום ארוחת השבת
• המחבל, קפץ מעל גדר היישוב, הפעיל את מערכת ההתרעה, ופרץ לבית המשפחה
• אשת הבן שנרצח הסתתרה עם ילדיה בקומה השנייה במהלך האירוע, והצילה את חייהם
• ע', חייל בחופשה המשרת ביחידת עוקץ נזעק לבית שכניו וירה במחבל דרך החלון
• המחבל, בן 19 מהכפר כובר כתב שעות לפני האירוע, "אין לי חיים בלי אל-אקצא"
• עברו 14 דקות מהרגע שהמחבל נכנס ליישוב ועד שנוטרל
• כוחות צה"ל פעלו בכפר של המחבל, עצרו את אחיו, וביצעו מיפוי לקראת הריסת ביתו
• הקבינט יתכנס מחר לדון בפיגוע הרצחני ובמתיחות בהר הבית

מיכל לנדאו סלומון, שבעלה אלעד סלומון נרצח אמש (שישי) בפיגוע בחלמיש, הבריחה בזמן הרצח את ילדיה לקומה השנייה בבית, התקשרה למשטרה והזעיקה את בן השכנים, חייל בחופשה שהגיע אל חלון הבית, ירה באקדחו במחבל ופצע אותו. בזמן הפיגוע חגגה משפחת סלומון את הולדתו של נכד חדש ליוסף וטובה בארוחת שבת.

מיכל ואלעד הם תושבי העיר אלעד שבמרכז הארץ. אחותו של אלעד חיה, שנרצחה גם היא, התגוררה עם הוריה בחלמיש ועבדה כמורה בעיר לוד.

המחבל, עומר עבד אל-ג'ליל, הספיק לדקור למוות קודם את אלעד, אחותו חיה ואביהם יוסי בן ה-70. טובה, אמם של אלעד וחיה, בת 68, נפצעה באורח קשה לאחר שנדקרה כמה פעמים בגבה.

הערב התייחס נשיא המדינה ראובן ריבלין למעשה של האם ובהודעה שפרסמה לשכתו נמסר: "אנו מאמצים את בני המשפחה ללבנו ונפעמים מול אומץ הלב וקור הרוח של אם העומדת לבדה מול התופת". הוא גם שיבח את החייל שירה במחבל "ששם קץ למסע הרצח האיום".

עוד בוואלה! NEWS:
המחבל שחוסל במעצרו - ביצע פיגועים כי משפחתו התנגדה לאירוסיו
פיגועים בשלוש בירות אירופיות: השינוי המסוכן של הטרור הגלובלי
משבר הר הבית: האיזון של צה"ל בין הרגעת השטח - למניעת גל טרור

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיכל, בעלה אלעד, וילדיהם/מערכת וואלה!, צילום מסך

המשפחה, שלא מזמן חגגה את הולדתו של נכד חדש – בנו של אח נוסף מלבד השניים שנרצחו – ערכה אירוע אמש והזמינה את תושבי ההתנחלות לביתה, לאחר הארוחה המסורתית בערב שבת. במהלך האירוע, דלתם הייתה פתוחה לאורחים.

בשעות הערב יצא המחבל מביתו בכפר כובר הסמוך לרמאללה. עם יציאתו מהבית פרסם פוסט בפייסבוק ובו כתב "אין חיים אחרי מה שקורה באל-אקצא. אני יודע שאני הולך לשם ולא חוזר, לא חוזר לכאן אלא לגן עדן, למות שהידים למען אללה ומסגד הנביא. אנא מכם תסלחו לי, נשמתי עומדת לצאת. אמי, אבי ואחיי, אתם שתסבלו לאחר לכתי – תסלחו לי – אני הולך לגן עדן".

*** לא לישמוש!!!* אלעד ומיכל סלומון שנרצחו בפיגוע בחלמיש 22 ביולי 2017. מתוך פייסבוק, מערכת וואלה! NEWS
מיכל ובעלה אלעד/מערכת וואלה! NEWS, מתוך פייסבוק

אל-ג'ליל צעד כשני קילומטרים וחצי לעבר חלמיש, הגיע להתנחלות וקפץ מעל גדר היישוב. הוא התפרץ לדלת הבית הפתוח ודקר את הנוכחים. מיכל, שהחביאה את הילדים בקומה העליונה, הזעיקה את כוחות הביטחון, ואת החייל, והוא ירה במחבל דרך חלון הבית. החייל, לוחם ביחידת עוקץ, סיפר בשיחה עם מפקדיו כי בשנת 2014 חדרו תוקפים אל ביתו, אך הוא הצליח להבריחם. המחבל נפצע מהירי, ומועבר לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. מוקדם יותר היום הוא שוחרר מבית החולים.

על אף שהייתה אינדיקציה של נגיעה בגדר וכיתת הכוננות הוקפצה, המחבל הספיק להיכנס לבית המשפחה בשל המרחק הקצר מהגדר. "מדובר בפיגוע רצחני שטוף שנאה", אמר היום דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, בהתייחסו לפיגוע.

"המחבל פעל באופן עצמאי", הוסיף וסיפר כי "הוא הלך ברגל שני קילומטרים וחצי מהכפר כובר לחלמיש. בתיקו נשא ספר קוראן, בקבוק מים וארנק. את הפוסט בפייסבוק הוא העלה ממש כשהחל ללכת לידע הפיגוע". בפוסט סיפר המחבל על כוונותיו וכתב כי "כל מה שיש לי זה סכין מושחז". מנליס הוסיף ואישר כי מערכת ההתרעה ביישוב זיהתה כי המחבל חצה את הגדר. דובר צה"ל הוסיף ש-14 דקות חלפו מהרגע שהמחבל חצה את הגדר ועד לרגע שבו נוטרל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בחלמיש/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גרם המדרגות שהוביל לקומה השנייה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מבית החולים שערי צדק שבירושלים נמסר היום כי הסבתא, שנפצעה באורח בינוני עד קשה, נותחה אמש בסמוך להגעתה, היא נמצאת בהתאוששות ומצבה טוב.

מנהל יחידת הטראומה בבית החולים שערי צדק ד"ר עפר מרין סיפר כי לאחר שנותחה והתייצב מצבה, סיפרו לה אנשי הצוות הרפואי על את שאירע לבני משפחתה. "היא בהכרה מלאה ובהתאוששות לאחר הניתוח ולא נשקפת לה סכנת חיים", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן המשפחה ושלולית הדם על הרצפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully