וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר התייעצות ביטחונית בקריה: הקבינט בדיון מיוחד על הר הבית

20.7.2017 / 20:47

עם שובו מביקור מדיני בצרפת ובהונגריה, ראש הממשלה כינס התייעצות לגבי המשבר בירושלים. עם תום ההתייעצות, הקבינט המדיני-ביטחוני יכונס לדיון נוסף. אתמול אמר נתניהו: "אין כרגע שום שינוי" בהחלטה להציב מגנומטרים באל-אקצא

עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו שב הערב (חמישי) לישראל, בתום ביקור מדיני בצרפת ובהונגריה. עם שובו, הוא הגיע להתייעצות ביטחונית בקריה, שהחלה בשעה 20:00, בנוגע למשבר בהר הבית ולמתיחות הגואה סביב סגירתו של מסגד אל-אקצא והניסיונות להגיע לפשרה לפני תפילות יום השישי במתחם. בתום ההתייעצות בקריה, הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס לדיון מיוחד בנושא.

במהלך ביקורו בבודפשט אמר נתניהו לכתבים המלווים אותו כי ישראל נמצאת בקשר שוטף עם ירדן ועם מדינות ערביות נוספות בנושא הצבת המגנומטרים והשבת השקט להר הבית, והסביר כי לא מדובר בשינוי הסטטוס קוו. "אנחנו מצפים שכולם יתרמו להחזרת השקט", אמר.

עוד בוואלה! NEWS:
הבית הלבן: "מודאגים מהמתיחות בהר הבית, על ישראל וירדן לפעול"
מסתמן פתרון למשבר בהר הבית; ממשלת ירדן: "המסגד ייפתח בקרוב"
מתיחות שיא בהר הבית: אלפי חיילים בכוננות לקראת תפילות יום שישי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ישיבת ממשלה הבוקר 9 ביולי 2017. אוהד צויגנברג, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בישיבת ממשלה/מערכת וואלה! NEWS, אוהד צויגנברג

"צריך להתייחס לעובדות ולאמת - אין כאן שינוי בסטטוס קוו אלא ניסיון למנוע הישנות של תקיפה בנשק ואלימות בהר הבית", הוסיף נתניהו. אתמול הוא אמר כי "אין כרגע שום שינוי" בנוגע להחלטה להציב מגנומטרים בכניסה אליו וכי "לא התקבלה כל החלטה שונה עד כה".

בימים האחרונים דווח על מעורבות של ממשלות ירדן, ארצות הברית ומדינות נוספות במגעים להסדר בהר הבית. בתוך כך, הערב שוחח הנשיא ראובן ריבלין עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בנוגע למשבר, לבקשתו של ארדואן. ריבלין הבהיר במהלך השיחה כי ישראל "ממשיכה לשמור עם הסטטוס קוו", והבהיר כי מטרתה היא "לשמור על חיי האזרחים" העולים להר הבית.

(עדכון ראשון: 19:17)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully