וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר הרווחה: "הניסוח שהוגש לבג"ץ נגד אימוץ בידי להט"בים היה כושל"

מלשכתו של השר חיים כץ נמסר כי תשובת המדינה לעתירה, שבה נטען כי אימוץ על ידי זוגות חד-מיניים יעמיס "חריגות נוספות" על הילד, "ראוי שלא תיאמר". עמותת "אבות גאים": "האם הוא מתכוון ליזום חקיקה לסיום האפליה?"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: מצעד הגאווה בחיפה, לפני כשבועיים)

שר העבודה והרווחה חיים הגיב היום (שני) כי תשובת המדינה לעתירה שהגיש ארגון "אבות גאים" לבג"ץ בנוגע לאימוץ ילדים על ידי זוגות חד-מיניים. מלשכתו של השר נמסר כי התגובה, שבה נטען כי לא רצוי להעמיס "חריגות נוספות" על הילד המאומץ, כללה "ניסוח כושל שראוי שלא ייאמר".

"לשר אין כל כוונה למנוע או לשלול את היכולת לאמץ מקבוצה כזו או אחרת", הובהר בהודעה שנמסרה מטעמו של כץ. "נבהיר כי מדיניות השר לגבי אימוץ, כפי שנתקבלה על ידי משרד המשפטים ומשרד הרווחה, היא שיש לערוך רפורמה מקיפה בשירותי האימוץ ובמקביל להשקיע יותר בטיפול בקהילה", עוד נמסר. "נבהיר כי הרפורמה חיונית וזאת משום שמשך הזמן בממוצע עד לאימוץ ילד בישראל, כולל אימוץ מחו"ל, עומד על יותר משבע שנים, ובכל שנה נמסרים לאימוץ מאה ילדים בלבד".

עוד בוואלה! NEWS:
"סוג ב'": זוג ההומואים שהצליח לאמץ – לא מקבל מהמדינה תעודת לידה
זוגות חד-מיניים לא יכולים לאמץ? המחקרים דווקא ממש בעד
הראל סקעת על סערת האימוץ: "אני קורא לכם לא להתגייס לצבא!"

חיים כץ, שר הרווחה חותם על תכנית למימוש זכויות ניצולי השואה בישראל, בית העיתונאים סוקולוב, תל אביב. 14 באפריל 2016. ניב אהרונסון
"רק מצר על הניסוח?". השר כץ/ניב אהרונסון

מעמותת "אבות גאים" נמסר בתגובה כי "ההצהרה של כץ דורשת הבהרה - האם הוא רק מצר על הניסוח ההומופובי של העמדה שהוגשה לבית המשפט, והוא מתכוון להשאיר את החקיקה הקיימת על כנה, קרי אפשרות תיאורטית לאימוץ לפי סעיף חריגים - או שהוא מתכוון ליזום חקיקה מתקנת לסיום האפליה?".

מתשובת המדינה לבג"ץ, שהוגשה בשבוע שעבר, עולה כי זוגות של הומואים ולסביות לא יוכלו לאמץ ילדים. במשרד המשפטים הוקמה בעבר ועדה מקצועית בראשות השופט בדימוס יהושע גרוס לבחינת נושא האימוץ וזו הגישה את מסקנותיה בחודש ינואר השנה. בתשובת המשרדים צוין כי על אף שמחקרים טענו בעבר כי אין הבדל בין ילדים הגדלים במשפחות חד-מיניות למי שגדלו במשפחות אחרות, חלק מחברי ועדת גרוס טענו כי משפחות חד-מיניות נחשבות לחריגות בחברה, ולכן רצוי למנוע זאת מהילד המאומץ, לכאורה כדי למנוע ממנו קשיים נוספים.

ממשרד העבודה והרווחה נמסר כי החליטו "שלא לפעול בעת הזו לשינוי הדין הקיים", וטענו כי העניין צריך להתבהר בחקיקה. אולם, בנוגע לנושא של אימוץ בידי זוגות ידועים בציבור הוחלט לאמץ את המלצות ועדת גרוס ולשנות את הנהלים. על פי תשובת המשרד זוגות ידועים בציבור שהם גבר ואישה המנהלים משק בית משותף במשך שלוש שנים לפחות יוכלו לאמץ ילד בהליך זהה לזוגות נשואים.

מצעד הגאווה, תל אביב 9 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"יש לערוך רפורמה מקיפה". מצעד הגאווה בתל אביב, בחודש שעבר/ראובן קסטרו
מצעד הגאווה הראשון בבאר שבע, 22 ביוני 2017. מתוך עמוד הפייסבוק של מצעד הגאווה בבאר שבע, צילום מסך
"הממשלה הכריזה מלחמה על משפחות להט"ביות". מצעד הגאווה בבאר שבע, בחודש שעבר/צילום מסך, מתוך עמוד הפייסבוק של מצעד הגאווה בבאר שבע

ח"כ יאיר לפיד (יש עתיד) הגיב לפרשה ואמר כי "תשובת המדינה לבג"ץ אומרת שהומופובים וגזענים יכולים לאמץ ילדים אבל זוגות חד-מיניים לא יכולים, זה בלתי סביר". לדבריו, "זו תשובה מבישה של המדינה ואם נצטרך נלחם בחקיקה כדי לתקן את זה".

אודי לדרגור, יו"ר עמותת "אבות גאים", מסר כי הממשלה "הכריזה מלחמה על משפחות להט"ביות, לא פחות. שוב ושוב אנחנו נתקלים באטימות הלב והשכל של נציגי הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה, המתנגדים לכל בקשה ולכל עתירה של משפחות להט"ביות בדרישותינו לשיוויון באימוץ, בפונדקאות, ברישום הורות ובניהול חיי המשפחה שלנו ללא דריסת הרגל הגסה של מדינת ישראל".

לדבריו, המדינה מוכנה להשקיע "משאבים עצומים" בהליכים משפטיים שנועדו להתנכל ולהתעלל במשפחות להט"ביות במקום להפנות משאבים אלה לשיפור חיי האזרחים שמבקשים שוויון בפני החוק והמדינה. "לשרת המשפטים ולשר הרווחה, שהודיעו השבוע לבג"ץ על דרישתם להמשך האפליה של זוגות להט"בים, שמור פרק חשוך במיוחד בספר ההיסטוריה של קהילת הלהט"ב בישראל", הוסיף. "עמותת 'אבות גאים' תמשיך להילחם עד שנעביר מעלינו את החושך והאפליה, אותה מובילה הממשלה הנוכחית ולא נשקוט עד שנשיג שוויון מלא לאלפי המשפחות הלהט"ביות בישראל".

(עדכון ראשון: 14:27)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully