וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת גולדין בקמפיין נגד הממשלה: "מחדל בוטה במאמץ להשבת החיילים"

9.7.2017 / 21:27

ברקע הדיווחים על התקדמות במגעים בין ישראל וחמאס על עסקת חילופי שבויים, משפחתו של סגן הדר גולדין שגופתו מוחזקת ברצועת עזה מאז מבצע צוק איתן יצאה בקמפיין להשבת גופתו – ותקפה בחריפות את הממשלה: "לאחר שנים של חוסר מעש מצד נציגי הציבור, החלטנו לפעול"

עריכה: טל רזניק

ברקע הדיווחים על התקדמות במגעים בין ישראל וחמאס על עסקת חילופי שבויים, משפחתו של סגן הדר גולדין השיקה היום (ראשון) קמפיין היוצא נגד הממשלה ומנסה לגייס תמיכה ציבורית בהשבת גופותיהם של החיילים גולדין ואורון שאול המוחזקים ברצועת עזה מאז מבצע "צוק איתן". "לאחר שנים של חוסר מעש מצד נציגי הציבור, הפגנת מבוכה מצדם ולראשונה בישראל מחדל בוטה מהפעלת מאמצים להשבת חיילי צה"ל, החלטנו להתאגד ולפעול להשבת הבנים", נכתב באתר הקמפיין, המכונה "פרויקט העוז".

לטענתם של מנהלי הפרויקט, חברי כנסת ומנהיגי ציבור מרחבי הקשת הפוליטית הצטרפו לקמפיין. "חשיבות השבת הדר ואורון מהווה קונצנזוס בין בכירי מערכת הביטחון בעבר ובהווה, בכירי ומומחי מערכות המשפט והדיפלומטיה הבינלאומית", נכתב.

במסגרת הפרויקט מנסה המשפחה ומכריה "לשנות את התודעה" בנוגע להשבת גופותיהם של גולדין ושאול, באמצעות הפקת חומרים ותכנים פרסומיים. "אנחנו כאן כדי להביא לשינוי תועה אמתי בחברה הישראלית. לשם כך אנחנו מגייסים אנשים עם כישרון בקופירייטינג, בעריכת סרטונים, ובעיצוב גרפי", נכתב באתר הקמפיין. במסגרת פרויקט העוז יגויסו אזרחים, אנשי ציבור ומובילי דעת קהל כלוביסטים של מאמצי השבת גופות החיילים בכנסת, בממשלה וברשויות השלטון. בנוסף ייעשו מאמצים נרחבים ברשתות החברתיות כדי לעורר מודעות לסוגיה.

עוד בוואלה! NEWS:
משפחות החללים בעזה לא עודכנו על התקדמות: "על הממשלה להשיבם הביתה"
ישראל: התקדמות במו"מ על השבויים בעזה; חמאס: הפער נותר בעינו
בלון ניסוי או משאלת לב בחמאס: ההדלפה על עסקת הנעדרים

סגן הדר גולדין, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, עם אחיו התאום צור והאחות איילת. שלומי גבאי, באדיבות המשפחה, באדיבות המשפחה
גולדין/באדיבות המשפחה, שלומי גבאי, באדיבות המשפחה

אתמול הצהירו משפחותיהם של החיילים אורון שאול והדר גולדין כי הן לא יודעות אם הדיווחים על כך שהושגה התקדמות במגעים על השבתו נכונים. המשפחות של השניים, שנהרגו במהלך מבצע "צוק איתן" ב-2014, הפצירו בראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול למען השבת הגופות.

"נחשפנו להתפתחות בעקבות הפרסומים בתקשורת בלבד, ואין אנו יודעים כלל אם מדובר באינפורמציה נכונה", מסרה המשפחה של שאול, שנהרג באסון הנמג"ש בשג'אעיה. "בשבועות הקרובים אזרחי ישראל יציינו שלוש שנים למבצע 'צוק איתן', אך עבורנו המבצע לא הסתיים ומאז חיינו הפכו לגיהנום".

משפחתו של גולדין, שנהרג במהלך פעילות נגד מנהרות ברפיח, מסרה הודעה דומה. "במהלך שלוש השנים האחרונות ידענו הרבה סבל ואכזבה בכל הנוגע להשבתו של בננו ואחינו הדר חזרה לישראל ולחיק המשפחה", מסרה. "אנו כמשפחה, לא קיבלנו כל דיווח מגורם ישראלי רשמי על מגעים כלשהם, ולכן אנו ממשיכים לשאת תפילות לשובו של הדר. אנחנו ממשיכים במאמצים שלנו לשכנע את ממשלת ישראל לשנות את המשוואה ולהפוך את האחזקה בחיילי צה"ל ובאזרחי ישראל מנכס לנטל עבור חמאס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הוריו של סגן הדר גולדין ז?ל, יקיימו תדרוך כתבים לקראת נסיעתם לארה?ב והצטרפותם לפמליית ראש הממשלה – בית סוקולוב. מאצ'י הוף
שמחה ולאה גולדין, הוריו של הדר/מאצ'י הוף

לפי הדיווח בעיתון "אל-אחבאר" הלבנוני, הסיכום להשבת שלושת האזרחים הישראלים הנעדרים, אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד וג'ומעה איברהים אבו גנימה, וגופות החללים שאול והדר גולדין – נעשה בתיווך של רוסיה, מצרים והאו"ם.

בדיווח בעיתון, המתבסס על מקורות בחמאס, נכתב כי החלק הראשון של העסקה, שייצא לפועל תוך שלושה חודשים, דומה במאפייניו לשלב הראשון בעסקה לשחרור גלעד שליט. בשלב זה, שיושם ב-2009, קיבלה ישראל סרטון וידאו שלו המתעד אותו בשבי. בתמורה לכך דורש ארגון חמאס את שחרורם כל אסירי עסקת שליט שנעצרו מחדש.

לפי "אל-אחבאר", בשלב השני של העסקה יוחזרו האזרחים הנעדרים לישראל. בתמורה לכך ישראל תשחרר את האסירים מרואן ברגותי ואחמד סעדאת, מזכ"ל החזית העממית, בנוסף לאסירים ממזרח ירושלים וערבים-ישראלים. עם זאת, בדיווח נכתב כי ישראל רחוקה מהסכמה על תנאים אלה. גם בחמאס הכחישו את התקדמות המגעים והבהירו כי לא יתפשרו על שחרורם של אסירי עסקת שליט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully