וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת ענק של משרד הביטחון: 1.5 מיליארד שקל להגנת אסדות הגז

9.7.2017 / 11:25

העסקה כוללת רכישת שורת מערכות ייעודיות לספינות המגן שעומדות במוקד פרשת הצוללות. העסקה תושלם עד לסוף שנת 2017 וספינות ראשונות יגיעו לישראל ב-2019. בנוסף נשקלת רכישת "כיפת ברזל ימית" ומערכת הגנה מטילים

צילום: דו"צ, עריכה: ניב מעוז

(תרגיל של חיל הים, בחודש מאי)

משרד הביטחון הודיע היום (ראשון) על שורת עסקאות לרכישת מערכות לחימה מהתעשיות הביטחוניות בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל עד לסוף השנה הנוכחית. זאת, כחלק מפרויקט ההצטיידות בספינות מגן שמשימתן תהיה הגנה על "המים הכלכליים" של ישראל.

על פי ההודעה העסקאות כוללות מגוון רב של מערכות יירוט, לוחמה אלקטרונית, שליטה ובקרה, רכיבי תוכנה, מערכות תקשורת וניווט וטכנולוגיות נוספות. עוד נמסר כי ייצור המערכות מתוכנן להסתיים עד למועד הגעת הספינות הראשונות לישראל בשנת 2019.

על פי הודעת המשרד מנהל הרכש עמד על כך שהרוב המוחלט של מערכות הלחימה שיותקנו בספינות יהיה מתוצרת כחול לבן. צעד שנועד להזרים תקציבי רכש גדולים לתעשיות הביטחוניות ולשמר מאות מקומות עבודה. במסגרת עסקת הענק נבדקת גם אפשרות לרכישת מערכת ההגנה לספינות "ברק 8" וכן רכישת מערכת 'כיפת ברזל ימית' מתוצרת "רפאל".

עוד בוואלה! NEWS:
צפון קוריאה מזהירה: ארה"ב מגבירה את הסיכוי למלחמה גרעינית
"פקקי ענק": נכים שיבשו את התנועה בכביש 4 שבשרון
בלון ניסוי או משאלת לב בחמאס: ההדלפה על עסקת הנעדרים

לוחמי שייטת 13 משתלטים על אסדת גז. דובר צה"ל
מערכת הביטחון האיצה את רכישת המערכות בשל התגברות איומים באזור. אסדת גז/דובר צה"ל

שני מכרזים ראשונים במסגרת העסקה הושלמו בימים האחרונים; חברת "אסטרונאוטיקס" מפתח תקווה זכתה במכרז לפיתוח ואספקת מערכת הפצת נתוני ניווט לספינות מדגם "סער 6". על פי המכרז החברה תפתח מערכת ש"תלקט" נתוני ניווט באמצעות חיישנים שיותקנו בספינות ותשתמש בתוכנה ייחודית כדי לעבד את המידע ולספק נתוני ניווט מיטביים ליחידות שונות בספינה. במכרז נוסף זכתה חברת "רפאל" שתפתח מערכות תקשורת לקשר פנים וקשר חוץ בספינות.

במערכת הביטחון האיצו את התהליכים לרכישת המערכות ש"יולבשו" על הספינות שנועדו בעיקר לאבטח את אסדות הגז. זאת, נוכח האיומים המתגברים במזרח התיכון והתמשכות הברחות הנשק לחיזבאללה - המהוות את האיום העיקרי על הפקת הגז הטבעי בטריטוריה הימית. במשרד הביטחון הגדירו את העסקאות "ציון דרך משמעותי".

ההתקדמות בעסקה מתרחשת על אף ההתפחויות בחקירת "פרשת 3000" שעסקה בטענות להטיית המכרז לרכישת ספינות המגן, כך שיתאים לתאגיד הגרמני "טיסנקרופ". שר הביטחון לשעבר משה יעלון העיד לדבריו לפני כחודשיים במשטרה ומסר לחוקרים "את כל המידע שברשותו".

עוד באותו נושא

יעלון: אם לא יוגשו כתבי אישום בפרשת כלי השיט – אחשוף הכול

לכתבה המלאה
אימון ספינות סטי"ל בים התיכון ליד חופי חיפה נובמבר 2009. אודי קורן, מערכת וואלה! NEWS
"ציון דרך משמעותי". ספינות חיל הים באימון בנמל חיפה/מערכת וואלה! NEWS, אודי קורן

שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי להגנה על אסדות הגז ישנה משמעות רבה לכלכלת המדינה ולביטחונה וכי "משרד הביטחון והתעשיות הביטחוניות הם ממנועי הצמיחה המרכזיים בישראל". לדבריו, "יש חשיבות עצומה להמשך ההשקעה בתעשיות הביטחוניות המצוינות והמתקדמות, שמפרנסות עשרות אלפי משפחות באופן ישיר ועקיף בכל רחבי הארץ, מכניסות לכלכלת המדינה מיליארדי דולרים מדי שנה, ומהוות נדבך משמעותי בעוצמה הישראלית".

אבי דדון, ראש מנהל הרכש במשרד הביטחון אמר כי ישנה "פעילות אינטנסיבית בשיתוף חיל הים להשלמת ההצטיידות במערכות הלחימה המיועדות לספינות 'סער 6' בלוחות הזמנים שנקבעו". לדבריו, "משרד הביטחון חרט על דגלו להעמיק את הרכש בישראל, גם במצב של שוק תחרותי קשה מול היצע בינלאומי רחב ובתקציב שקלי, ככל הניתן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully