וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החללים בעזה לא עודכנו על התקדמות: "על הממשלה להשיבם הביתה"

אחרי פרסומים על כך שהושגה התקדמות בין חמאס לישראל על השבת גופות החיילים ושלושת האזרחים המוחזקים בעזה, סיפרו המשפחות כי למדו זאת מהתקשורת. "לא להפקירו בשבי חמאס", קראה משפחת שאול. משפחת גולדין: "ידענו הרבה אכזבה". משפחת מנגיסטו: "מצפים שייעשה הכול"

עריכת וידאו:ניר חן

משפחותיהם של החיילים אורון שאול והדר גולדין, שגופותיהם מוחזקות בידי חמאס ברצועת עזה, אמרו הערב (שבת) כי הן לא יודעות אם הדיווחים על כך שהושגה התקדמות במגעים על השבתו נכונים. המשפחות של השניים, שנהרגו במהלך מבצע "צוק איתן" ב-2014, הפצירו בראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול למען השבת הגופה.

הבוקר דיווח עיתון "אל-אחבאר" הלבנוני כי ייתכן שישראל וחמאס מתקרבות לסיכום השלב הראשון של עסקת חילופי שבויים. בישראל אישרו כי אכן יש התקדמות, אולם בחמאס הכחישו.

"נחשפנו להתפתחות בעקבות הפרסומים בתקשורת בלבד, ואין אנו יודעים כלל אם מדובר באינפורמציה נכונה", מסרה המשפחה של שאול, שנהרג באסון הנמג"ש בשג'אעיה. "בשבועות הקרובים אזרחי ישראל יציינו שלוש שנים למבצע 'צוק איתן', אך עבורנו המבצע לא הסתיים ומאז חיינו הפכו לגיהנום".

אנו פונים לראש הממשלה", מסרו, "אל תפקיר את סמ"ר אורון שאול לוחם גולני בשבי חמאס. כמו שידעת לשלוח אותו על נגמ"ש להגן על אזרחי ישראל, כך תדע גם להשיב אותו הביתה".

משפחתו של גולדין, שנהרג במהלך פעילות נגד מנהרות ברפיח, מסרה הודעה דומה. "במהלך שלוש השנים האחרונות ידענו הרבה סבל ואכזבה בכל הנוגע להשבתו של בננו ואחינו הדר חזרה לישראל ולחיק המשפחה", מסרה. "אנו כמשפחה, לא קיבלנו כל דיווח מגורם ישראלי רשמי על מגעים כלשהם, ולכן אנו ממשיכים לשאת תפילות לשובו של הדר. אנחנו ממשיכים במאמצים שלנו לשכנע את ממשלת ישראל לשנות את המשוואה ולהפוך את האחזקה בחיילי צה"ל ובאזרחי ישראל מנכס לנטל עבור חמאס".

עוד בוואלה! NEWS:
בישראל מאשרים התקדמות במו"מ על השבויים; חמאס: הפער נותר בעינו
כ-40 ח"כים חתמו על עצומה להחזרת גופות שאול וגולדין
חמאס: "ישראל עצרה ביקורי משפחות לאסירינו מעזה"

אורון שאול, הדר גולדין. באדיבות המשפחה
המשפחות מקוות להשבת הגופות. שאול וגולדין/באדיבות המשפחה

לפי הדיווח, הסיכום להשבת שלושת האזרחים הישראלים הנעדרים, אברה מנגיסטו, הישאם א-סייד וג'ומעה איברהים אבו גנימה, וגופות החללים שאול והדר גולדין – נעשה בתיווך של רוסיה, מצרים והאו"ם.

אילן מנגיסטו, אחיו של אברה, אמר כי הוא ומשפחתו נחשפו לידיעה "אבל ברצוני להבהיר שאין לנו שום עדכון מגורם ממשלתי, כך שאנחנו לא יודעים מה להגיב או לומר בסוגיה. רק מצפים ומתפללים שהממשלה תדאג ותעשה הכול כדי להשיב את השבויים והנעדרים לחיק משפחתם".

בדיווח בעיתון, המתבסס על מקורות בחמאס, נכתב כי החלק הראשון של העסקה, שייצא לפועל תוך שלושה חודשים, דומה במאפייניו לשלב הראשון בעסקה לשחרור גלעד שליט. בשלב זה, שיושם ב-2009, קיבלה ישראל סרטון וידאו שלו המתעד אותו בשבי. בתמורה לכך דורש ארגון חמאס את שחרורם כל אסירי עסקת שליט שנעצרו מחדש.

לפי "אל-אחבאר", בשלב השני של העסקה יוחזרו האזרחים הנעדרים לישראל. בתמורה לכך ישראל תשחרר את האסירים מרואן ברגותי ואחמד סעדאת, מזכ"ל החזית העממית, בנוסף לאסירים ממזרח ירושלים וערבים-ישראלים. עם זאת, בדיווח נכתב כי ישראל רחוקה מהסכמה על תנאים אלה.

(עדכון ראשון: 18:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully