וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפה קטלנית בסיני: 22 אנשי צבא מצרים נהרגו בפיצוץ ברפיח

גורמים רשמיים במצרים מסרו כי המתקפה החלה כשנהג מכונית תופת שעט לעבר העמדה בכפר שבדרום רפיח והתפוצץ. דאעש קיבל אחריות על האירוע. יותר מ-20 נפצעו. צבא מצרים: 40 מחבלים נהרגו

צילום: בני בן סימון, ערוץ הכנסת, רויטרס וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

22 לוחמים מצרים נהרגו אתמול (שישי) בפיצוץ מכונית תופת בעמדה צבאית בצפון מזרח חצי האי סיני – כך מסרו גורמים רשמיים במצרים לרשת "אל ג'זירה". לאחר הפיצוץ אירעו חילופי אש כבדים במקום ולפחות 20 נפצעו. צבא מצרים מסר כי 40 מחבלים נהרגו בחילופי אש. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל מאוחר יותר אחריות על האירוע.

הגורמים מסרו כי המתקפה החלה כשנהג מכונית תופת שעט לעבר העמדה בכפר בארת שבדרום רפיח והתפוצץ. לאחר מכן הגיחו ממארב עשרות חמושים רעולי פנים ופתחו באש. בהרוגים קצין בכיר של הכוחות המיוחדים של מצרים. אף ארגון לא קיבל אחריות עדיין על המתקפה.

בסוף מאי נהרגו ארבעה חיילים מצרים נהרגו בהתקפה על כלי רכב משוריין באזור העיר רפיח. החיילים סיירו בפטרול צבאי בסמוך לגבול עם רצועת עזה. על פי הדיווח, האחראים למתקפה הם חמושים מארגון אסלאמיסטי שפועל באזור. מוקדם יותר באותו החודש נפצעו קולונל בצבא מצרים ושלושה חיילים נוספים בפיצוץ שאירע בסמוך לרכב משוריין שבו נסעו בצפון חצי האי סיני.

לקריאה נוספת:
הבדואים במלחמת חורמה בדאעש בסיני - והתיירים הישראלים בתווך
האחים המוסלמים פרסמו תיעוד שבו חיילים מצרים הורגים אזרחים בסיני
גורמים מדיניים: אבו מאזן דורש ממצרים את האחריות על מעבר רפיח בעזה

לוחמי דאעש בתצוגת תכלית בחצי האי סיני שבמצרים, ינואר 2017. AP
לוחמי דאעש בחצי האי סיני/AP

המשטר במצרים מקדם לאחרונה את פתיחת מעבר רפיח להולכי רגל וסחורות עקב המצב הביטחוני בסיני והעלייה במספר האבידות של הצבא המצרי כתוצאה מהקרבות עם ארגון דאעש. במסגרת ההבנות בין מצרים לבין ממשלת חמאס ייפתח המעבר להולכי רגל ולסחורות אחרי חג הקורבן המתקרב. במקביל, היקף העברת הסחורות ממצרים דרך מעבר ניצנה אל עזה יורחב. בתמורה, חמאס יסכים לצמצם את מנהרות ההברחה מתחת לציר פילדלפי וינתק את היחסים עם ארגון דאעש בחצי האי סיני, שכעת מקבל ממנו סיוע לוגיסטי ורפואי וייעוץ צבאי.


(עדכון ראשון: 11:34)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully