וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגד רוסיה ובעד נאט"ו: טראמפ בפולין הפציר במערב "להגן על חיינו"

לפני פסגת ה-G20 ביטא נשיא ארה"ב בנאומו קו תקיף נגד רוסיה, אך עדיין לא הטיל עליה את מלוא האשמה על מעורבותה בבחירות. בביקורו בפולין הוא זכה לקבלת פנים חמה מהממשלה השמרנית בוורשה, שנמצאת במסלול התנגשות עם האיחוד האירופי

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ נשא היום (חמישי) נאום בפולין, ובו נקט קו תקיף נגד רוסיה, ואף הודה כי התערבה בבחירות לנשיאות, אך עדיין לא הטיל עליה את מלוא האשמה. "אני חושב שזאת הייתה רוסיה, אך יכול להיות שהיו מעורבים גם אנשים אחרים ממדינות אחרות", אמר לשאלת עיתונאי. "אף אחד לא יודע בוודאות". טראמפ מבקר בוורשה, ומשם ימשיך להמבורג, גרמניה, לקראת פסגת ה-G20 שתיפתח מחר.

בנאומו הוא חזר שוב על הצורך בשמירה על אירופה והעולם בטוח והביע את התחייבותו לברית נאט"ו. הוא גם תיאר את התנהגותה של רוסיה, בעיקר באוקראינה, "כמערערת את היציבות". טראמפ הפציר בדבריו במערב להילחם בטרור האסלאמי הקיצוני כדי להגן על "הציביליזציה שלנו ודרך החיים שלנו".

לקריאה נוספת:
טראמפ מזהיר: לשיגור הטיל של קוריאה הצפונית יהיו השלכות
שר החוץ של ארה"ב: מוכנים לדון עם רוסיה באיסור טיסה מעל סוריה
בתגובה לניסוי צפון קוריאה: ארה"ב ודרום קוריאה ערכו תרגיל טילים משותף

דונלד טראמפ בפגישה עם נשיא פולין, דודה 6 ביולי 2017. רויטרס
טראמפ בפגישה עם נשיא פולין, היום/רויטרס

נשיא ארצות הברית ספג ביקורת על כך שבביקורו בחודש מאי באירופה הוא לא הבהיר כי הוא מחויב להגן על חברות הברית, אלא רק תקף אותן על כך שהן לא משלמות מספיק על ההגנה שמספקת להן וושינגטון.

טראמפ זכה לקבלת פנים חמה מצד הממשלה השמרנית בוורשה, שנמצאת בהתנגשות עם האיחוד האירופי בשל התנגדותה לקליטת פליטים ונטיותיה הלאומניות.

במהלך היום נפגש טראמפ עם עמיתו הפולני אנדריי דודה, והשתתף בפסגת "שלושת הימים" - יוזמה של פולין ושל קרואטיה לחזק את הקשרים הכלכליים בין 12 מדינות השוכנות לחופי הים הבלטי, הים האדריאטי והים השחור.

(עדכון ראשון 11:30)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
טראמפ בפגישה עם נשיא פולין בוורשה, 6 ביולי 2017. רויטרס
טראמפ בפולין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully