וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבר לא "חברה": היחס החדש של מרקל לארה"ב בהנהגת טראמפ

4.7.2017 / 11:00

במצע המפלגה השמרנית, לקראת הבחירות הקרובות, שונה תיאור היחסים עם וושינגטון. אחרי שהוגדרה "החברה החשובה ביותר" מחוץ לאירופה, כעת היא רק "שותפה". תחת הממשל האמריקני הנוכחי, הידרדרו היחסים עם ברלין

רויטרס

מפלגתה השמרנית של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הסירה ממצע הבחירות שלה את המונח "חברה" בתיאורה את היחסים עם ארצות הברית. זאת אחרי שעד כה תיארו המפלגה הנוצרית-דמוקרטית, ושותפתה מבוואריה, מפלגת האחדות הסוציאלית הנוצרית, את ארצות הברית כ"חברה החשובה ביותר" של גרמניה מחוץ לאירופה ו"אבן יסוד" של היחסים הבינלאומיים של גרמניה.

במצע, שפורסם אתמול על ידי מרקל ומנהיג המפלגה הבווארית הורסט סיהופר לקראת הבחירות ב-24 בספטמבר, תוארה ארצות הברית כ"שותפה החשובה ביותר" של גרמניה מחוץ לאירופה. גורם במפלגה לא הגיב כשנשאל על פשר השינוי, שמגיע בעקבות הידרדרות ביחסים מאז כניסתו של דונלד טראמפ לבית הלבן.

לקריאה נוספת בנושא
מרקל אחרי ה-G7: לא ניתן לסמוך עוד על ארה"ב ועל בריטניה
"הנשיא, לחיצת יד?": כשטראמפ השפיל את מרקל בבית הלבן

דונלד טראמפ וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בבית הלבן, 17 במרץ 2017. רויטרס
טראמפ ומרקל/רויטרס

במהלך קמפיין הבחירות שלו, טראמפ אמר כי מרקל "הורסת" את גרמניה בשל מדיניות ההגירה שלה ותיאר זאת כ"שיגעון". הוא גם תקף פעמים רבות את עודף הסחר של גרמניה בארצות הברית, והאשים את ברלין ובעלות ברית נוספות בנאט"ו על כך שהן "חייבות סכומי כסף אדירים". בנוסף לכך, החלטתו של טראמפ לפרוש מהסכם האקלים בחודש שעבר גרמה לזעם באירופה, ובמיוחד בגרמניה.

סקר שפרסם בשבוע שעבר מכון המחקר "פיו" הראה כי 35% מהגרמנים מחזיקים בדעה חיובית על ארצות הברית – ירידה ב-22% מסוף כהונתו של ברק אובמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully