וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה על חוק ירושלים: הליכוד והבית היהודי ינסחו הצעה משותפת

סוף למשבר שגרם לסערה בקואליציה: בתום יממה של כיפופי ידיים, השרים בנט ואלקין הגיעו להבנות ויעבדו יחד על נוסח מוסכם לחוק במטרה להעבירו בוועדת השרים לחקיקה בשבוע הבא – זאת אחרי שנתניהו הטיל וטו על החוק שקידמו בבית היהודי

צילום: מתוף דף הפייסבוק של נפתלי בנט

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט והשר לענייני ירושלים זאב אלקין הגיעו אמש (ראשון) להבנות סביב חוק ירושלים, אחרי יום שלם של עימותים בנושא. השרים יעבדו יחד בשבוע הקרוב על מנת להגיע לנוסח חוק מוסכם, במטרה להעבירו ביום ראשון הקרוב בוועדת השרים לחקיקה. בין הצדדים תיווך מזכיר הממשלה צחי ברוורמן.

אתמול בבוקר הטיל ראש הממשלה בנימין נתניהו באופן תקדימי וטו על הצעת החוק שבנט מקדם. זאת לנוכח העובדה ששרת המשפטים איילת שקד לא הסכימה להוסיף הסתייגות להצעת החוק שתחייב את הסכמת ראש הממשלה והשר אלקין, המופקד על ענייני ירושלים, להמשך קידום הצעת החוק.

ההאטה בחוק הובילה לעימות חריף בישיבת ועדת שרים לחקיקה ולחילופי דברים קשים בין הבית היהודי והליכוד בעקבותיה. עם זאת, למרות הפשרה סביב חוק ירושלים, הצדדים עדיין חלוקים סביב קידום חוק הלאום, כפי שפורסם בוואלה! NEWS.

בליכוד ובבית היהודי נמצאים במחלוקת באיזו ועדה לקדם את החוק שהעלה ח"כ אבי דיכטר (הליכוד) ועבר בחודש מאי בקריאה טרומית. בליכוד דורשים שהדיוניים יתקיימו בוועדה מיוחדת בראשותם, ואילו בבית היהודי דורשים לדון בכך בוועדת חוק, חוקה ומשפט שבראשותם.

לקריאה נוספת בנושא
המאבק נמשך: נתניהו בלם את "חוק ירושלים" של הבית היהודי
מ"חוק ירושלים" ל"חוק הלאום": קרב בין הליכוד לבית היהודי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החינוך נפתלי בנט בישיבת ממשלה. אוגוסט 2016. אמיל סלמן, פול צלמים
עדיין קיימות מחלוקות. נתניהו ובנט/פול צלמים, אמיל סלמן

אחרי הטלת הווטו של נתניהו אתמול בבוקר, אמר בנט כי ראש הממשלה בחר להסיר את החוק הזה מסדר היום "ולמעשה בלם את תהליך החקיקה. אנחנו בכל מקרה נחושים להעביר את החוק הזה בשלוש קריאות ואני משוכנע כי כולנו נצליח להתאחד סביב החוק וסביב ירושלים".

מהליכוד נמסר בעקבות דבריו של בנט כי "גם לגניבת קרדיט יש כללים ואי אפשר להגיש הצעת חוק בעניין ירושלים, מבלי לשתף פעולה עם השר לענייני ירושלים זאב אלקין. עסקני הבית היהודי יודעים היטב שראש הממשלה נתניהו תומך בחוק, הרי הוא תמך בו כבר ב-2007".

ההצעה מבוססת על הצעת חוק זהה שהגיש גדעון סער ב-2007 – שעליה חתומים חברי כנסת רבים מהליכוד, ובהם גם נתניהו, שהיה אז יו"ר האופוזיציה. ההצעה עשויה לעורר מתח מול הממשל האמריקני שמנסה להניע משא ומתן בין ישראל והפלסטינים, מאחר שהיא מונעת הלכה למעשה כל אפשרות לדון עם הפלסטינים בעניין ירושלים.

בשבוע האחרון, ניהלו הליכוד והבית היהודי מאבק פוליטי סביב הצעת החוק. בבית היהודי האשימו את נתניהו בכך שמפלגתו מעכבת את ההצעה בכנסת לאחר שיו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יואב קיש (הליכוד), סירב לאפשר לה פטור מחובת הנחה - אישור להליך מזורז לקידום הצעות חוק.

(עדכון ראשון: 21:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully