וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצא לחופשי: אהוד אולמרט השתחרר מהכלא אחרי 16 חודשי מאסר

בשעות הבוקר יצא ראש הממשלה לשעבר מבין כתלי כלא מעשיהו, ושב לביתו אחרי שוועדת השחרורים קיצרה בשליש את עונשו. תומכיו: "המדינה הפסידה מנהיג ענק". לאחר השחרור ביקש אולמרט מריבלין שיסיר את מגבלות האסיר ברישיון ממנו, כך שיוכל לצאת מהארץ

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט יצא בבוקר (ראשון) משערי כלא מעשיהו והשתחרר לאחר 16 חודשים שבהם היה במאסר בגין שורה של עבירות שחיתות, והגיע לביתו שבתל אביב. אולמרט השתחרר בהמשך להחלטת ועדת השחרורים שקבעה כי עונשו יקוצר, ולאחר שפרקליטות המדינה החליטה שלא לערער על ההחלטה הזו. בצל השחרור, במשטרה בודקים את האפשרות כי אולמרט הדליף חומרים מסווגים מהכלא במהלך כתיבת ספרו.

לאחר שחרורו הגיש אולמרט לנשיא המדינה ראובן ריבלין בקשה להסרת המגבלות המוטלות עליו כאסיר ברישיון. מבית הנשיא נמסר כי הבקשה מטופלת על ידי הגורמים הרלוונטיים. בעבר ביקש אולמרט חנינה מהנשיא, אך היא נדחתה. עם זאת, הנשיא קבע בהחלטתו כי אם תתקבל בקשתו לשחרור מוקדם הוא ישקול בחיוב שלא להטיל עליו הגבלות של אסיר ברישיון כמו איסור יציאה מהארץ.

ריבלין נימק זאת בטענה כי ראש הממשלה לשעבר שילם את חובו לחברה ובשל זכויותיו הרבות. כעת ריבלין יידרש להכריע אם יוטלו על אולמרט תנאים מגבילים, בהם התייצבות במשטרה אחת לשבועיים; השתתפות בתכנית השיקום ובמסגרת טיפולית ברשות לשיקום האסיר והתנדבות בעמותות "לקט ישראל" ו"עזרה למרפא" פעמיים בשבוע.

צילום מחוץ לביתו של אולמרט בבארי, תל אביב. מאצ'י הוף
אולמרט מגיע לביתו שבתל אביב, הבוקר/מאצ'י הוף

מחוץ לביתו הנוסף של אולמרט ביישוב מוצא נאספו מספר תומכים, שאחזו בשלט ועליו נכתב "אהוד, עוד יש הרבה אנשים שמעריכים, מוקירים ואוהבים אותך", אף שהגיע בסופו של דבר לביתו שבתל אביב. עמי מזרחי מירושלים אמר כי "המדינה הפסידה מנהיג ענק שיכול היה להוביל את המדינה לביטחון ולשלום. הוא היה היחיד". כשש שעות לאחר שהשתחרר לביתו, יצא אולמרט מביתו לראשונה.

בהחלטת ועדת השחרורים, שבה היו חברים השופטת בדימוס רחל גרינברג, עו"ד חנן נחמני ועו"ד גלית קרייזלר, נכתב כי אולמרט אמנם הפר את הוראות שב"ס בעניין המסמכים המסווגים שהוציא מבין כותלי הכלא, אך "טענת הפרקליטות כי הפרת ההוראות מצביעה על דפוס מרמה מתמשך אינה מקובלת עלינו".

עוד באותו נושא

האם ועדת השחרורים הצילה את אולמרט מחקירה פלילית?

לכתבה המלאה
אהוד אולמרט משתחרר מכלא מעשיהו 2 ביוני 2017. ראובן קסטרו
משתחרר מהכלא. אולמרט, הבוקר/ראובן קסטרו
אהוד אולמרט משתחרר מכלא מעשיהו 2 ביוני 2017. ראובן קסטרו
יוצא מהכלא. אולמרט הבוקר, במעשיהו/ראובן קסטרו

במרכז הנימוקים של ועדת השחרורים בעניינו של אולמרט עומדת ביקורת על הפרקליטות ועל שירות בתי הסוהר, על התנהלותם סביב כתיבת הספר של אולמרט והבדיקה שנפתחה בעניינו. "לא מצאנו בחומר שהונח בפנינו כל הוראה לגבי הספר שניתנה לו על ידי גורם כלשהו עד נובמבר 2016. זאת ועוד, הגורמים הרלוונטיים לא היו מודעים לבעייתיות שמירת החומר המסווג בתא הכלא ולמיטב הבנתנו לא ניתנה לאסיר כל הוראה בעניין זה".

"גם אם נקבל את עמדת הפרקליטות, ברור לנו כי מאות דפי הספר יצאו מהכלא וחזרו לידי האסיר בגלוי בידיעת שב"ס ובלי שגורם כלשהו ניסה למנוע התנהלות זו עד ל-17 במאי. אין צורך להכביר מילים על כך שרשויות הכלא יכלו בנקל להפסיק את הוצאת החומר מהכלא אילו רק רצו. נאמר בזהירות המתחייבת כי אם היה מחדל באכיפת ההוראה, אין לגלגלו לפתחו של האסיר בלבד".

אהוד אולמרט משתחרר מכלא מעשיהו 2 ביוני 2017. ראובן קסטרו
בדרכו החוצה מהכלא/ראובן קסטרו
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אוהדים של אהוד אולמרט מחוץ לביתו במוצא, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ימים ספורים לפני הדיון הראשון בוועדת השחרורים פשטה המשטרה על הוצאת "ידיעות אחרונות" והחרימה עותקים מספרו של אולמרט, שטרם יצא לאור. המשטרה טענה כי הם מכילים חומר מסווג שפוגע לכאורה בביטחון המדינה. פשיטה זו נערכה לאחר שבחודש אפריל נתפס עורך דינו של אולמרט, חנינא ברנדס, כשהוא נושא עמו במעטפה מן הכלא מסמכים החשודים כמסווגים, שאותם כתב ראש הממשלה לשעבר.

(עדכון ראשון: 23:15)

צילום מחוץ לביתו של אולמרט בבארי, תל אביב. מאצ'י הוף
אולמרט יוצא ממכוניתו בתל אביב/מאצ'י הוף
מכוניתו של אולמרט יוצאת מביתו מבארי בתל אביב 2 ביוני 2017. יותם רונן
רכבו של אולמרט ביציאה מביתו בתל אביב/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully