וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח של הפנטגון מעריך: רוסיה משוכנעת שארה"ב מתכננת להפיל את פוטין

29.6.2017 / 0:58

על פי מסמך בן 116 העמודים שפרסם המודיעין הצבאי האמריקני, בקרמלין גובר החשש שארצות הברית רוצה להחליף את השלטון ברוסיה במסגרת "קמפיין לכפות את ערכיה על העולם". הדוח קובע כי החשדנות הרוסית מזינה את המתח המתגבר בין המעצמות

צילום: CNN, עריכה: יוסי אלטר

רוסיה משוכנעת שארצות הברית מתכננת להחליף את השלטון ברוסיה, פחד שמזין את המתח הגואה והתחרות הצבאית בין המדינות – כך עולה מדוח מודיעין של הפנטגון שפורסם הלילה (חמישי) בסוכנות הידיעות אי-פי. על פי הדוח, ברוסיה הולך ומתגבר החשש מפני כוונות הארצות הברית. "חוסר האמון של מוסקבה במאמציה של ארצות הברית לקדם דמוקרטיה ברחבי העולם מעמיק, והיא רואה אותם כקמפיין לכפיית סולם ערכים גלובלי אחיד", נכתב בדוח.

עוד נכתב כי, "בקרמלין משוכנעים שארצות הברית מניחה את היסודות להחלפת השלטון ברוסיה, אמונה שמחוזקת בידי הפעילות האחרונה באוקראינה", בהתייחסות לטענותיו של הנשיא ולדימיר פוטין כי הממשל האמריקני הוא זה שתדלק את ההתקוממות נגד נשיא אוקראינה המודח ויקטור ינוקוביץ', שנחשב לתומך רוסיה. לאחר הדחתו של ינוקוביץ' ב-2014, סיפחה רוסיה את חצי האי קרים והחלה את תמיכתה במורדים הפרו-רוסים במזרח המדינה.

עוד בוואלה! NEWS:
שר ההגנה האמריקני: "אסד התייחס ברצינות לאזהרות שלנו - ולא תקף"
האיום של טראמפ מקרב את ארה"ב להתנגשות עם רוסיה בשמי סוריה
הפנטגון: זיהינו פעילות חשודה בבסיס הסורי שממנו יצאה המתקפה הכימית

שיחה עם הנשיא - ולדימיר פוטין: "לראש ה-FBI המודח אין הוכחה להתערבות רוסיה בבחירות". רויטרס
חושש לכסאו. פוטין/רויטרס

"מוסקבה חוששת שניסיונותיה של ארצות הברית להכתיב סט של נורמות בינלאומיות מאיימים על הקרמלין, ולמעשה מאפשרים מעורבות בינלאומיות בפעילות החוץ של רוסיה", נכתב בדוח, ששמו "כוחה הצבאי של רוסיה". סוכנות הידיעות השיגה עותק של המסמך, שעתיד להתפרסם בגרסתו המלאה הבלתי מסווגת בימים הקרובים.

הדוח הנדיר הוא ההערכה המודיעינית הראשונה שמפורסמת מידי הפנטגון זה יותר משני עשורים. בימי המלחמה הקרה, פרסם הפנטגון סדרה של מחקרים על "הכוח הצבאי הסובייטי", שהגדירו את קווי המתאר של המעצמה היריבה. הדוחות הללו הסתיימו ב-1991, עם נפילתה של ברית המועצות.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
מטוס הסוחוי 22 הרוסי ממריא לתקיפה, יוני 2017. ואדים סביטסקי, AP
"שינתה לחלוטין את אופי העימות". מטוס קרב רוסי ממריא לתקיפה בסוריה/AP, ואדים סביטסקי

הדוח הנוכחי, שמכיל 116 עמודים, מתייחס לעתיד היחסים הצבאיים בין המדינות ונכתב הרבה לפני בחירתו של הנשיא המכהן דונלד טראמפ, ומציג את עמדת הפנטגון על הביטחון העולמי. רוסיה נמצאת כעת במרכז דיוני הביטחון בקונגרס, שמתאפיינים במחלוקות פוליטיות מהותיות על היחס לפוטין ולהתעצמות צבאו. עם זאת, מדובר המודיעין הצבאי האמריקני ג'ים קודלה נמסר כי הדוח לא קשור לאירועים או התפתחויות מסוימות, ולא התבקש על ידי הקונגרס.

הדוח כאמור מתאר בפירוט את יכולותיו של הצבא הרוסי. "צבא רוסיה נמצא בתקופה של צמיחה – קטן יותר, נייד יותר ומתקדם במהרה להדבקת הפער ולביצוע את כל מגוון היכולות המלא של שדה הקרב המודרני", נכתב בדוח. כך למשל, מודגמת בדוח מעורבותה הצבאית של מוסקבה בסוריה. "המעורבות שינתה לחלוטין את אופי העימות, חיזקה את משטר אסד והבטיחה ששום פתרון לא יהיה אפשרי ללא הסכמתה של רוסיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully