וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף עיכוב הליכוד: הבית היהודי העלתה את "חוק ירושלים" לוועדת השרים

28.6.2017 / 1:22

אחרי שפורסם בוואלה! NEWS כי הליכוד סירב להעניק הליך מזורז לקידום החוק השנוי במחלוקת, החליטה שרת המשפטים להניח על סדר יומה של הוועדה את החוק לקידומו המהיר. בליכוד מאשימים את בנט, מקדם החוק, בכך שהוא מנסה להביך את נתניהו

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: ניב מעוז

אחרי שפורסם בוואלה! NEWS כי הליכוד מעכב את הבקשה לקדם את "חוק ירושלים" ביוזמת יו"ר הבית היהודי בהליך מזורז, משיבה מפלגתו מלחמה: שרת המשפטים איילת שקד (הבית היהודי) הניחה על סדר היום של ועדת השרים לחקיקה את החוק. המשמעות היא שההצעה תעלה לדיון בוועדה ביום ראשון.

מדובר במהלך חריג משום שהחוק הונח רק בימים האחרונים על שולחן הכנסת וחרף דרישת הבית היהודי לא קיבל אישור להליך מזורז לקדם את ההצעה. ואולם, ההערכה בקואליציה כי ההצבעה לא תתקיים בפועל.

הצעת החוק קובעת כי כל החלטה על חלוקת ירושלים תדרוש רוב מיוחס של 80 חברי כנסת ולא רוב רגיל. היא זוכה לתמיכה רחבה בקואליציה, ומבוססת על הצעה זהה שהגיש שר הפנים לשעבר גדעון סער לפני 20 שנה, בעת שהליכוד היה באופוזיציה, וגם ראש הממשלה בנימין נתניהו היה חתום עליה.

עוד בוואלה! NEWS:
בנט על משבר הכותל: "נציגי יהדות ארה"ב חשים שקיבלו סטירת לחי"
בעקבות ביקורת בימין: הקבינט ידון מחדש בתכנית להרחבת קלקיליה

ראש ורעייתו בטקס הנחת אבן פינה לבניין ביה"ס למדעי הבריאות והרפואה ע"ש מרים ושלדון אדלסון באוניברסיטת אריאל 28 ביוני 2017. חיים צח / לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
בנט ונתניהו, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח / לע"מ

בליכוד האשימו את בנט בכך שהוא מנסה להביך את נתניהו משום שההצעה מונעת, הלכה למעשה, דיון עם הפלסטינים על עתידה של ירושלים, ועשויה לעורר התנגדות אצל הממשל האמריקני על רקע הניסיונות להתניע מחדש את המו"מ המדיני.

השבוע פורסם בוואלה! NEWS כי יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש (הליכוד) התבקש מהבית היהודי לאשר להצעת החוק "פטור מחובת הנחה" – הליך מזורז לקידומה – וסירב לכך. בנט היה מעוניין בקידום החקיקה במושב הנוכחי, וגורמים במפלגתו טענו כי נתניהו הנחה את אנשיו בכנסת לא לקדם את ההצעה והוא "פועל בדיוק ההפך ובניגוד לרצון בוחרי ימין".

חרף זאת, בבית היהודי החליטו לקדם את ההצעה בטענה כי תקנון הממשלה מאפשר לאשר פטור מחובת הנחה להצעת חוק פרטית ולא מחייב שהדבר ייעשה אך ורק כמענה לבקשת ועדת הכנסת. השרה שקד, המכהנת כיו"ר ועדת השרים לחקיקה, ובין היתר אחראית על סדר היום בה, הניחה את ההצעה בהליך חריג על סדר היום של הישיבה הקרובה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

ח"כ קיש: הבית היהודי לא יקבל סוכריות פוליטיות מהליכוד

בשיחות עם אנשי הבית היהודי, אמר קיש כי מימש את מכסת הפטורים שבהם ניתן היה להשתמש, אך שם ראו בבעיה "טכנית בלבד" והציעו לפתור אותה מול השרה שקד. קיש בתגובה התבצר בעמדתו. בשיחה עם וואלה! NEWS טען כי כל עוד הבית היהודי מעכבת את חוק הלאום ודורשת לקיים את הדיונים עליו בוועדת החוקה שבראשה עומד ח"כ מטעמה "הם לא יקבלו סוכריות פוליטיות מהליכוד".

גורמים בקואליציה העריכו כי ההצבעה לא תתקיים גם כך השבוע, ומדובר במהלך של בנט להביך את נתניהו על כך שלכאורה הוא "תוקע" את ההצעה ולא דואג לקדם אותה. על הצעת החוק חתומים בפועל ח"כ שולי מועלם-רפאלי וכל שאר ראשי סיעות הקואליציה, מלבד יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן מהליכוד, אף ששמונה חברי כנסת אחרים במפלגתו חתומים עליה. בדברי ההסבר להצעה נכתב כי מטרתה היא "לבצר את אחדותה של ירושלים, להבטיח את עתידה ולשמור על ביטחון תושביה".

(עדכון ראשון: 20:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully