וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עד המדינה חש סכנה לחייו והתריע - המשטרה ענתה: "בדרום נגן עליך"

28.6.2017 / 11:00

העבריין שחוסל באשקלון הסתכסך עם ראש ארגון פשע, וביקש להעביר דיון בעניינו למרכז בשל "סיכון גבוה למפגש עם גורמים שנגדם העיד בעבר". אלא שבית המשפט קיבל את עמדת המשטרה, שטענה כי דווקא בדרום תוכל לערוב לביטחונו טוב יותר. אחרי המחדל, הוא שילם בחייו

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

חיסולו של עד המדינה אתמול (שלישי) באשקלון, חושף מחדל משטרתי, לאחר שנודע כי המשטרה טענה כי ביכולתה להגן על חייו, וסירבה להעביר דיון בעניינו למקום אחר. בית המשפט קיבל את הטענה – והעבריין שילם בחייו.

לפני כ-20 שנה הסתכסך העבריין ששמו אסור בפרסום, עם ראש ארגון פשיעה, אך בפגישה ביניהם באותם ימים השניים ליבנו את המשקעים ולימים הוא הפך ל"חייל" בכיר בארגון. בעשור הקודם הוא נעצר, ובמקביל מאחורי הקלעים התגלע סכסוך בינו לבין ראש ארגון הפשע. לאחר מכן עזב את הארץ, לתכנית שאמורה הייתה להגן עליו, ומשחזר נכלא בשל עבירות אלימות.

לפני חצי שנה פנה לבית המשפט, וביקש להעתיק את מקום הדיון בעניינו ממחוז הדרום, שבו הרגיש מאוים, לתל אביב. "לטענת המבקש, יש להורות על העברת התיק לבית משפט שלום אחר, מאחר שהגעתו לבית משפט השלום בבאר שבע מעמידה אותו בסיכון גבוה למפגש עם גורמים הנוגעים לארגון הפשיעה נגדו העיד בעבר", נכתב בהחלטת בית המשפט.

עוד בוואלה! NEWS:
רצח העבריין באשקלון: "החיסול המשמעותי ביותר בשנים האחרונות"
חודשים לפני החיסול: "סרטון האיומים" שנשלח לעבריין שנרצח באשקלון
הורי הדסה בפתח הליך הגישור: "אין זמן, ילדינו חולים"

העבריין שחוסל באשקלון הלילה 27 ביוני 2017. ערוץ 10, צילום מסך
ביקש להופיע בפני בית משפט באזור המרכז. העבריין שחוסל/צילום מסך, ערוץ 10

המשטרה, באמצעות המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה, התנגדה וטענה כי אינה חולקת על כך שקיים איום ממשי על בטחונו של המבקש. אולם, במשטרה הבהירו כי לאחר בדיקה במטה המחוז ובמטה הארצי הם סבורים שאבטחת המבקש תהיה טובה ויעילה יותר דווקא בתחומי מחוז הדרום, וכי העברת מקום הדיון למחוז שיפוט אחר תקשה מאוד על אבטחתו של עד המדינה.

"לטובת בטחונו של המבקש, אין להעביר את הדיון למחוז אחר", טענה וציינה כי נוכח הסכנה שבה נתון המבקש בבאר שבע, היא תשקול לתמוך בהעברת הדיון לבית משפט אחר במחוז הדרום. עד המדינה לא ויתר וטען כי נשקפת סכנה לחייו במחוז כולו, משהעיד כעד מדינה נגד ארגון פשיעה שפעל לאו דווקא בתחומי העיר באר שבע. עוד ציין כי פנו אליו גורמי הביטחון והודיעו לו כי קיים מידע על כוונות ממשיות לפגוע בו, ולפיכך התבקש להימנע מלהיכנס לתחומי באר שבע.

עוד באותו נושא

הילד המפונק שהפך לעבריין המאוים בדרום: סיפורו של יעד החיסול

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הדיון הועבר לאשקלון - העיר שבה חוסל העבריין

שופט בית המשפט העליון מני מזוז דחה את בקשתו. "משטרת ישראל מופקדת על הסדר הציבורי ובטחון הנפש והרכוש, ובתוך כך על בטחונו האישי של המבקש. חזקה על המשטרה כי עמדתה לפיה בטחונו של המבקש מחייב שלא להעביר את משפטו למחוז אחר מבוססת על הערכתה המקצועית המעוגנת במידע המצוי בידה, ואין עילה להתערב בה".

עם זאת כתב כי אין בידו לקבל את גישתה הפסיבית של המשטרה וכי אם נשקפת סכנה לחייו של עד המדינה בבאר שבע - "מוטלת עליה החובה ליזום את הבקשה להעברת הדיון מבית משפט השלום בבאר שבע לבית משפט שלום אחר במחוז בו להערכתה הסכנה היא הפחותה ביותר". הדיונים הועברו לאשקלון, אך הסוף כבר ידוע - שם חוסל עד המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully