וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פליטת כדור: שאלון בנושא משחק בנשק הופץ בחטיבת כפיר

28.6.2017 / 10:40

מפקד החטיבה, אל"מ ציון רצון, הפיץ את הטופס בקרב החיילים במטרה לאתר תופעות חמורות כמו משחקי "רולטה רוסית" אצל חיילי ומפקדי החטיבה המנומרת. דובר צה"ל סירב להגיב ליוזמה

עריכה: אביב אירגז

(בווידאו: שבתי בנדט על פליטת כדור בקדומים שבשומרון, חודש אפריל)

מפקד חטיבת כפיר אלוף-משנה ציון רצון הפיץ השבוע בקרב חיילי החטיבה שאלון אנונימי העוסק במשחקים בנשק ובפליטות כדורים. אירועים רבים מסוג זה התרחשו בצה"ל בתקופה האחרונה, אך הייתה זו פציעתו באורח קשה של חייל מפליטת כדור של חברו בתל אביב, שהביאה את המח"ט לפעול.

מטרת השאלון לאתר תופעות כמו משחקי "רולטה רוסית", לעודד דיווח על חיילים שמשחקים בנשק, ולבחון אם הענישה מרתיעה את החיילים.

עוד בוואלה! NEWS:
הקלות לבני זוג ותגמול עצמאים: יום הוקרה למערך המילואים בכנסת
הישג מבצעי לפיקוד העורף: התרעה מפני רקטות ששוגרו לשטח פתוח
בעקבות מות החייל בהתהפכות: צה"ל הנחה לבדוק את ג'יפי ה"קטלן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטרה - לגרום לחיילים לדווח על אירועים חריגים. מתוך השאלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

הטופס המקוון, הבנוי משאלות רבות-ברירה, מולא על ידי החיילים באמצעות הטלפונים הסלולריים שלהם. כותרת חלקו הראשון היא "מה הסיכוי שהדברים הבאים יתרחשו בפלוגה שלך?" והוא כולל אירועים כמו הכנסת מחסנית שלא לצורך, משחק בנשק או בתחמושת מתוך שעמום, הרשמת החברים באמצעות הנשק, דיווח על משחק בנשק. בנוסף, החיילים נשאלו היכן נתקלו במשחקים בנשק במהלך שירותם, והתשובות האפשריות היו בין היתר "בעמדות שמירה", "במגורים בבסיס", "בבית" ו"בשטח פתוח בתוך הבסיס".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך השאלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

שאלות נוספות במסגרת הטופס המקוון מוקדשות לבירור היקף תופעות המשחק בנשק, רמת ההרתעה של העונשים המוטלים על חיילים שנמצאו אשמים במעשים אלה ודעתם של החיילים על "הלשנה" על חברים שביצעו דברים דומים. דובר צה"ל סירב להגיב על יוזמתו של מפקד החטיבה או להתייחס לתוצאות השאלון. בנוסף, בצבא סירבו לומר אם השאלון סייע לאתר לוחמים ששיחקו בנשק.

בתוך כך, מפקד זרוע היבשה, אלוף קובי ברק, הנחה לקיים שיעורי בטיחות המשלבים את תחקירי האירוע של פליטות הכדורים שאירעו בחודש האחרון ביחידות צה"ל השונות, וכן לרענן את הנהלים בנושא השימוש בנשק. בנוסף לפליטת הכדור שאירעה ביום שבת, אתמול נפצע נגד בשירות קבע מפליטת כדור ופונה לבית החולים במצב קל. המשטרה הצבאית החוקרת פתחה בחקירת שני האירועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully