וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת סייבר גלובלית: חברות רבות הותקפו על ידי תוכנת כופר

בין הארגונים והגופים באירופה ובארצות הברית שנפגעו היו סוכנות הפרסום הגדולה ביותר בעולם, מתקן הגרעין בצ'רנוביל וחברת הנפט הרוסית הממשלתית. המתקפה דומה לזו שאירעה בחודש שעבר. באוקראינה, שנפגעה קשות, מאשימים את רוסיה

צילום: רויטרס

שורת חברות ברחבי אירופה וארצות הברית נפגעו אתמול(שלישי) במתקפת סייבר נרחבת, שכוללת בקשת כופר מצד ההאקרים - בדומה למתקפה שאירעה בחודש שעבר, שבה נעשה שימוש בתכנת הכופר WannaCry. מהרשות הישראלית הלאומית להגנת הסייבר נמסר כי היא "לומדת ומנתחת את פרטי מתקפת הכופרה הנרחבת באירופה".

מומחים בחברות רבות זיהו את תכנת הכופר שבה נעשה שימוש היום כ-Petya, שמונעת ממחשבים לפעול באמצעות קידוד הכוננים הקשיחים שלהם ודורשת כסף תמורת סיסמה שתאפשר את פתיחתם. המומחים סבורים כי המתקפה ניצלה פעם נוספת את כלי הפריצה של הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי, NSA, שהודלף ל"ויקיליקס".

בין הגופים שנפגעו הייתה סוכנות הפרסום הבריטית WPP, מוסדות רבים באוקראינה, כולל רשת המחשבים הממשלתית וכן חברת הנפט הרוסית "רוסנפט" ובנקים רוסים. בקייב טוענים כי יש סימנים לכך שהמתקפה שפגעה בתשתיות לאומיות רבות בוצעה בידי מוסקבה. בין היתר, המערכות באתר הגרעין בצ'רנוביל עברו להפעלה ידנית בשל המתקפה, ולפי שעה לא דווח על פעילות חריגה כלל.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח בבריטניה: רוסיה עומדת מאחורי מתקפת הסייבר בפרלמנט
מומחית סייבר על מתקפת הכופר העולמית: "עוד לא רואים את הסוף"
מתקפת סייבר בינלאומית: פעילות בתי חולים שובשה, מאות ארגונים הושבתו

מסך מחשב בו מוצגים שמות הקורבנות במתקפת הסייבר הגלובלית 27 ביוני 2017. חברת אבטחת המידע ESET ישראל, צילום מסך
הווירוס נועל את הכוננים הקשיחים. ההודעה שמופיעה על המחשבים הנגועים/צילום מסך, חברת אבטחת המידע ESET ישראל

ראש ממשלת אוקראינה וולודימיר גרויסמן אמר כי מתקפת הסייבר, שפגעה גם במערכת הרכבת התחתית בקייב, היא "חסרת תקדים", אך הבהיר כי רוב המערכות החשובות לא נפגעו. יו"ר המועצה לביטחון לאומי אלכסנדר טורצ'ינוב אמר כי ישנם סימנים לכך שרוסיה מעורבת במתקפה - על אף שגם גופים רוסיים הושפעו.

בין הנפגעות הנוספת הן חברת הספנות הדנית "מארסק", שחווה פגיעה בתפקוד מערכותיה, כולל במשרדיה בבריטניה ובאירלנד, כמו גם חברת ספרדיות רב-לאומיות וכן חברת מוצרי הבנייה הצרפתית סנט גובן. נורבגיה דיווחה על פגיעה בחברה רב-לאומית אחת לפחות, אך לא פירטה את זהותה.

(עדכון ראשון: 17:36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully