וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזית נוספת: המפלגות החרדיות מקדמות ביטול תחבורה ציבורית בשבת

26.6.2017 / 20:26

צוות של הסיעות החרדיות למעקב אחרי חילול שבת ממוסד פנה למנכ"לית המשרד קרן טרנר וביקש לבטל קווים הפועלים בסוף השבוע, בערים שבהן העיריות מפעילות הסעות בעצמן: "שר התחבורה יכול להציל את כבודה של השבת"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אוהד פיטר

(בווידאו: הפעלת קווי תחבורה ציבורית בשבת בהרצליה, בשנה שעברה)

חברי כנסת מהמפלגות החרדיות פנו היום (שני) למנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר בבקשה לצמצם את מספר קווי התחבורה הציבורית המורשים לפעול בשבת, בערים שבהן מפעילות העיריות קווים הפועלים גם בסוף השבוע. הקווים שבנוגע אליהם נעשתה הפנייה מופעלים בחולון, ברמת השרון ובהרצליה, בחסות הרשויות המקומיות.

ארבעת הח"כים – מיכאל מלכיאלי, יואב בן צור (ש"ס), אוקי מקלב וישראל איכלר (יהדות התורה) - הם חלק מצוות שהוקם בסוף השבוע האחרון מטעם הסיעות החרדיות, שתפקידו לעקוב אחר פעילויות או עבודות המתקיימות בשבת באופן ממוסד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
הפגנה נגד יוזמת קווי השירות בשבת בהרצליה, 1 ביולי 2016. ניב אהרונסון
הפגנת חרדים נגד הפעלת קווי תחבורה ציבורית בשבת, בשנה שעברה/ניב אהרונסון

בפנייה קראו הח"כים ל"בחינה חוזרת של היתרים שניתנו בעבר, או אי מתן היתרים חדשים להפעלת קווי שירות לפני צאת השבת". הקווים האמורים מספקים שירותי תחבורה לאזורי בילוי ולחופי הים, חלקם באופן ממוסד על ידי העיריות וחלקם ביוזמות פרטיות של אזרחים וארגונים.

"תיקון 28 לפקודת התעבורה מאפשר לשר התחבורה להציל את כבודה של השבת", נכתב, "ולהפחית את חילול השבת הציבורי (...) אין להתיר (את הפעלת הקווים, י"א) במקומות בהם קיימת חלופה תחבורתית מטעם המדינה, הגם שאינה בהיקף מלא כמו בימי חול".

הארבעה אף ביקשו להתעדכן במצב החקירה בעניין הפעלת קווים פרטיים בירושלים של אגודות "אף על פי כן" ו"תחבורה ציבורית ירושלים", ושאלו אם "הוחל באיסוף ראיות לצורך הגשת כתב אישום".

"קו הקיץ", שירות הסעות חינמי של עיריית הרצליה, 2 ביולי 2016. שלומי גבאי
קווי התחבורה הציבורית בהרצליה, בשנה שעברה/שלומי גבאי

חברת הכנסת תמר זנדברג (מרצ) מסרה בתגובה: "דרישת החרדים היא מתקפה משולבת על החילוניות בישראל. הח"כים החרדים מתעקשים להשאיר את ישראל בעוצר בכל מחיר, והנסיון הפאתטי שלהם לשים מקלות בגלגלים של כל יוזמה רק מוכיח את ההתקדמות האדירה שהציבור החילוני עשה בשנה האחרונה - באמצעות יוזמות אזרחיות ועירוניות שמסיעות אזרחים בשבת על אפם ועל חמתם של הח"כים החרדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully