וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ: "לא הכשלתי את החקירה, קומי ומולר חברים - וזה מדאיג"

לאחר שהודה כי אין בידיו הקלטות של שיחותיו עם ראש ה-FBI המודח, נשיא ארה"ב הכחיש כי ניסה להתערב בחקירת הקשרים של יועצו לשעבר עם רוסיה - והאשים כי החוקר המיוחד רוברט מולר וקומי מקורבים: "כל צוות החקירה תומך בהילרי קלינטון"

צילום: CNN, עריכה: שמרית גולדשטיין

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר הלילה (שישי) בריאיון לרשת "פוקס" כי לא ניסה להכשיל את חקירת הבולשת הפדרלית (FBI) בעניין התערבות רוסיה בבחירות לנשיאות. "לא הייתה שום קנוניה נגד החקירה ולא ניסיתי לבלום אותה", אמר טראמפ.

הנשיא הביע בריאיון דאגה ממה שהוא תיאר כ"קשרים קרובים" בין קומי לרוברט מולר, ראש ה-FBI לשעבר שמונה לעמוד בראש החקירה. "הם חברים מאוד מאוד טובים, וזה מדאיג מאוד", אמר טראמפ בריאיון, שיתפרסם במלואו היום. הוא האשים כי האנשים המובילים את החקירה "תומכים כולם בהילרי קלינטון".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וראש ה-FBI לשעבר ג'יימס קומי, ינואר 2017. GettyImages
אין הקלטות. טראמפ עם ג'יימס קומי/GettyImages

לדבריו, אין לו הקלטות משיחתיו עם קומי - אף שלאחר פיטורי ראש הבולשת לשעבר רמז בעצמו כי הן קיימות, וכי על קומי "לקוות שאין הקלטות של השיחות שלנו". לאורך תקופה ארוכה הוא סירב לחזור בו, בעוד שקומי הבהיר כי "ישמח" אם אותן הקלטות, לכאורה, יתפרסמו. "אין לי מושג אם יש 'קלטות' או הקלטות של השיחות שלי עם קומי, אבל אני לא הקלטתי אותן", אמר טראמפ בראיון.

קומי העיד בשבוע שעבר בפני הסנאט כי הנשיא הורה לו לזנוח את חקירת היועץ לביטחון לאומי לשעבר מייקל פלין, החשוד בקשרים אסורים עם הקרמלין.

גורם המעורה בנושא אמר השבוע לרשת בלומברג כי טראמפ העלה מלכתחילה את נושא ההקלטות כדי "להרתיע את קומי מלדבר עם כתבים". ראש ה-FBI, שחיבר מזכרים לאחר שיחותיו עם הנשיא, הודה בסנאט כי העביר אותם לאחד מעמיתיו וזה מסר אותם לכלי התקשורת.

ראש האף-בי-איי רוברט מולר. יוני 2013. GettyImages
"מקורב לקומי". מולר/GettyImages

בשבוע שעבר צייץ טראמפ כי הוא נחקר "על שפיטרתי את ראש ה-FBI, בידי האדם שאמר לי לפטר את ראש ה-FBI! ציד מכשפות". עם זאת, עורך דינו אמר כי טראמפ רק הגיב לדיווח של וושינגטון פוסט, ולפיו התובע המיוחד רוברט מולר בוחן אם טראמפ ניסה לשבש את החקירה בהחלטתו לפטר את קומי.

"העובדה היא שהנשיא לא היה ולא נמצא כרגע תחת חקירה", אמר ג'יי סקולוו, אחד מעורכי הדין של הנשיא. "לא הייתה הודעה מלשכתו של התובע המיוחד שאומרת כי טראמפ נמצא תחת חקירה", הוסיף.

מולר, שמונה על ידי משרד המשפטים לעמוד בראש חקירת ההתערבות הרוסית, בוחן אם מישהו ממקורביו של טראמפ או מצוות הקמפיין שלו קשור לעסקאות בלתי-חוקיות עם גורמים רוסיים רשמיים או עם גורמים אחרים הקשורים לקרמלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully