וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מומחים מזהירים: "יש סבירות גבוהה לפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ"

26.6.2017 / 7:25

"זה לא עניין של כן או לא. זה עניין של מתי?". מומחים מזהירים מפני אסטרואידים שעושים את דרכם אלינו ויכולים להביא להשמדת האנושות כולה

הפלנטה בסיכון? "יש סבירות גבוהה לפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ"/עריכה: גדי וינסטוק, קריינות: לירון בארי

בסרטון - כבר ב-2013 המומחים הזהירו מפגיעת אסטורואיד

אסטרופיזיקאי בכיר מזהיר שפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ היא תרחיש אפשרי – ומעבר לכך – זה רק עניין של זמן עד שאחד מאלפי האובייקטים המרחפים בחלל יימצא במסלול שסופו התנגשות איתנו. בעקבות גילויים חדשים של אסטרואידים, ד"ר אלן פיצסימונס חושש שהשאלה היא לא האם אסון שכזה יקרה - אלא מתי הוא יקרה. ולדבריו זה יכול לקרות לנו בכל רגע. פגיעה בלתי צפויה של אסטרואיד בכדור הארץ יכול להביא בקלות להרס של עיר גדולה - ואם הוא יהיה גדול מספיק - להשמדת האנושות כולה. אל תתחרפנו לנו עכשיו.

"סבירות גבוהה לפגיעת אסטרואיד בכדור הארץ". רויטרס
אסטרואיד בדרך אלינו?/רויטרס

עוד בנושא:

"חשוב לדעת שמדענים ומהנדסים עשו צעדים גדולים באיתור אסטרואידים קרוב לכדור הארץ והבנת האיום הנשקף מהם", אמר ד"ר פיצסימונס ממרכז המחקר לאסטרופיזיקה באוניברסיטת המלכה של בלפאסט, "מעל 1,800 אובייקטים המהווים פוטנציאל לסיכון לכדור שלנו נמצאו עד כה, אך יש עוד הרבה שעדיין לא נמצאו. אסטרונומים מגלים אסטרואידים קרוב לכדור הארץ כמעט מדי יום ורובם אינם מסוכנים. עדיין קיים סיכוי שאירוע טונגוסקה נוסף יפתיע אותנו, ולמרות שלמדנו לזהות אסטרואידים גדולים יותר - זה לא עוזר לנו אם אנחנו לא יודעים מה לעשות בנוגע אליהם".

באירוע טונגוסקה ב-1908, אותו הזכיר החוקר, פיצוץ עז גרם להרס סביבתי עצום – ורבים מאמינים שהגורם לפיצוץ היה פגיעת כוכב שביט או אסטרואיד שדהר דרך האטמוספירה במהירות של יותר מ-53,900 קמ"ש. גודלו של הפיצוץ היה שווה ערך לפיצוץ של 185 פצצות האטום על הירושימה. כן, בכזאת עוצמה.

בינואר 2017 אסטרואיד בגודל של בניין בן 10 קומות חלף ליד כדור הארץ במרחק שהינו קצר יותר בחצי מהמרחק בינינו לירח. מומחים הזהירו בעבר שהאנושות אינה ערוכה לפגיעת אסטרואיד. אירוע שכזה יכול להביא לשינויי אקלים חדים, רעידות אדמה חזקות, גלי צונאמי אימתניים, הרס של שכבת האוזון וחשיפת הניצולים לרמות קרינה אולטרה סגולות. נשמע מפתה אבל בדיוק נגמר לנו קרם ההגנה אז עדיף שלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully