וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלטלה נמשכת: עוד שני שרים התפטרו מממשלתו של מקרון

21.6.2017 / 10:40

שר המשפטים והשרה האחראית לעניינים אירופיים, חברי מפלגת מרכז שנמצאת בלב חקירת שחיתות, עזבו את הממשלה ויקשו על נשיא צרפת לקראת סבב התיקים המתוכנן. במקומם, עשויים להיכנס לממשלה חברי המפלגה השמרנית

צילום: רויטרס, עריכה: ורד לידני

שני שרים נוספים בממשלתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, בהם שר המשפטים פרנסואה ביירו, התפטרו היום (רביעי) מתפקידיהם בעקבות החקירה המתנהלת נגד מפלגתם. עם זאת, בממשלה טוענים כי הדבר רק יקל על השינויים שתכנן מקרון ממילא לאחר הבחירות לפרלמנט.

מפלגת המרכז-ימין "מודם", בעלת ברית חשובה של מפלגת "רפובליקה בתנועה" במהלך הבחירות לנשיאות ולבחירות לפרלמנט, נמצאת במרכזה של חקירה שנפתחה מוקדם יותר החודש בחשד לעבודות פיקטיביות שניתנו בפרלמנט האירופי. אתמול הודיעה שרת הביטחון סילבי גולאר, גם היא חברת המפלגה, על פרישתה בשל החקירה.

לקריאה נוספת בנושא
צרות ראשונות למקרון: שרת ההגנה התפטרה בשל חקירת שחיתות נגדה
בין שתי ערים: ילד הפלא מפריז מול המנהיגה האבודה מלונדון

נשיא צרפת מקרון, 20 ביוני 2017. רויטרס
מכה קלה בכנף. מקרון, אתמול/רויטרס

אל ביירו ואל גולאר הצטרפה השרה האחראית על ענייני אירופה, מריאל דה סרנז. ביום שני הודיעה הממשלה כי רישאר פראן, שהיה אחראי על התכנון הטריטוריאלי וגורם בכיר במפלגתו של מקרון, עוזב את תפקידו כדי להיות יו"ר הסיעה בפרלמנט. הוא נמצא במרכזה של חקירה נפרדת.

משמעות גל העזיבות היא שחלוקת התיקים בממשלה, שהייתה אמורה להיות מינורית לנוכח הניצחון המשכנע של מקרון בבחירות לפרלמנט, תהיה סבוכה יותר. הרוב המוצק של הנשיא בפרלמנט מאפשר לו שלא להסתמך על "מודם" כדי להעביר חקיקה, אך הוא עשוי להחליף את חבריהם בממשלה באנשי המפלגה השמרנית - מהלך שעשוי לתת תחמושת למפלגות השמאל המכנות את מקרון איש ימין בתחפושת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שר המשפטים של צרפת פרנסואה ביירו, 1 ביוני 2017. רויטרס
בעל ברית חשוב של מקרון. ביירו/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully