וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלשיך: "תפקיד המשטרה הוא גם לעצור את אופנועי חמאס מעזה"

21.6.2017 / 10:31

יומו השני של הכנס במרכז הבינתחומי נפתח עם נאומים של מפקד חיל האוויר אמיר אשל והמפכ"ל רוני אלשיך: "נקים תנועת נוער כדי להגביר את הציות לחוק". בהמשך היום: ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ושר הביטחון לשעבר משה יעלון

צילום: המרכז הבינתחומי בהרצליה, עריכה: יאיר דניאל

המפכ"ל רוני אלשיך אמר הבוקר (רביעי) כי תפקידה של המשטרה בדרום הוא לעצור את אופנועי חמאס, במקרה שייכנסו לישראל דרך מנהרות הטרור. "ברור שהשומרים לא ינועו מעזה לגשר עד הלום, וצה"ל יידרש לעצור אותם".

תרחיש האופנועים עומד במרכז ההכנות של כוחות הביטחון להסלמה בזירת הדרום ולהעברת הלחימה משטח הרצועה לשטח ישראל. אלשיך הוסיף כי בכוונת המשטרה להקים תנועת נוער ברחבי הארץ, במטרה "להגביר את הציות לחוק".

על חקירות השחיתות, אמר המפכ"ל: "התחושה של האזרח היא שהוא יודע הכל ולא מאמין לרשויות, לכן הוא הולך למוקדי כוח. ככל שיש שחיתות אני מאמין פחות, כשאני מאמין פחות אני הולך לגורמי כוח. גם הביטחון קשור בזה, ואם טבע המלחמות השתנה בגלל הרשתיות, העורף הופך לחזית. השוטר הופך להיות המגיב הראשון".

מפכ"ל המשטרה רוני אלשיך בכנס הרצליה 21 ביוני 2017. ניב אהרונסון
המפכ"ל אלשיך הבוקר בכנס הרצליה/ניב אהרונסון
אופנועים שנמצאו במנהרת טרור של חמאס ונועדו לסייע בחטיפת אזרחים וחיילים. אמיר בוחבוט, מערכת וואלה!
אופנועי חמאס בידי צה"ל/מערכת וואלה!, אמיר בוחבוט

אתמול אמר בכנס הרמטכ"ל גדי איזנקוט כי לישראל יש "אינטרס ברור" למנוע העברת נשק לחיזבאללה, וכי היא "תעשה הכל" כדי למנוע העברת נשק שישמש את הארגון נגד אזרחי ישראל. הוא הוסיף כי לישראל יש אינטרס שתהיה בסוריה "ישות יציבה ומתפקדת", אך ציין, ברמיזה לדיווח בוול סטריט ג'ורנל על שיתוף פעולה עם המורדים, כי צה"ל אינו מעורב בלחימה "לטובת צד כזה או אחר".

שר האוצר משה כחלון אמר כי משבר התאגיד היה "קו פרשת המים" ביחסיו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "האמנתי בתמימותי שאנחנו מזניקים את המדינה, מריצים אותה, עושים בכל הכוח. מתחילים לראות פירות, ואז אני מוצא את עצמי כמעט בבחירות מי יערוף את ערוץ הבישול בתאגיד. זה הפרמטר להביא את מדינת ישראל לבחירות?".

מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל בכנס הביטחון הלאומי של מכון פישר, מאי 2015. סיון פרג', מערכת וואלה! NEWS
מפקד חיל האוויר אמיר אשל/מערכת וואלה! NEWS, סיון פרג'
הרמטכ"ל גבי איזנקוט  בכנס הרצליה 20 ביוני 2017. כנס הרצליה, מערכת וואלה! NEWS
"נעשה הכל כדי למנוע הגעת נשק לחיזבאללה". הרמטכ"ל איזנקוט, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, כנס הרצליה

יומו השני של כנס הרצליה נפתח הבוקר בנאומים של מפקד חיל האוויר, אמיר אשל, והמפכ"ל רוני אלשיך. בהמשך היום יישאו דברים בכנס במרכז הבינתחומי בהרצליה ראש ממשלת בריטניה לשעבר טוני בלייר, ראש המוסד לשעבר תמיר פרדו ושר הביטחון לשעבר משה יעלון.

הכנס מתקיים תחת הכותרת "אורות וצללים: מאזן ההזדמנויות והסיכויים בפרוס שנת ה-70 למדינת ישראל". הוא יימשך עד מחר, וייחתם בנאום של נשיא המדינה ראובן ריבלין. בניגוד לנהוג בעבר, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא ינאם בכנס.

מחר צפויים לנאום שר הביטחון אביגדור ליברמן, השר לבטחון הפנים גלעד ארדן, שר החינוך נפתלי בנט, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד, יו"ר המחנה הציוני יצחק הרצוג ויו"ר מרצ זהבה גלאון, וכן ראש השב"כ לשעבר יורם כהן. את הערב יחתום ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק.

(עדכון ראשון: 9:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully