וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בארה"ב: זוהתה פעילות חשודה באתר גרעיני בצפון קוריאה

גורמים רשמיים מסרו לרשת CNN כי לווייני ריגול אמריקניים איתרו פעילות בלתי מזוהה באתר תת-קרקעי במדינה, אולם לא ברור אם מדובר בניסוי גרעיני שישי של קים ג'ונג און. "קיים חשש שפיונגיאנג תערוך ניסוי בזמן ביקור בכירים סינים בוושינגטון"

צילום: רויטרס

לווייני ריגול אמריקניים זיהה פעילות חשודה באתר תת-קרקעי לניסויים גרעיניים בקוריאה הצפונית - כך דווח הלילה (רביעי) ברשת CNN. לדברי שני גורמים המעורים בנושא, זוהו שינויים בכניסה לאתר, אך לא ברור אם הפעילות מצביעה בהכרח על ניסוי גרעיני שישי.

ביקור של בכירים סינים ייערך היום בבית הלבן, ולטענת הגורמים "קיים חשש שקוריאה הצפונית תערוך ניסוי במקביל לביקור". בכירים נוספים סיפרו כי אפשרויות חדשות לפעולה צבאית נגד המדינה המבודדת יוצגו בפני נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אם אכן יהיה ניסוי גרעיני נוסף, אולם סייגו והבהירו כי לא בהכרח תהיינה תגובה צבאית על ניסוי אפשרי - שיצביע על כך שהלחץ המופעל מכיוון סין ככל הנראה אינו עובד.

עוד בוואלה! NEWS:
קוריאה הצפונית שיגרה טילים נגד ספינות לכיוון ים יפן
"השלים את המסע הביתה": הסוף הטראגי של הסטודנט ששב מצפון קוריאה

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מפקח על ניסוי במערכת נשק נגד מטוסים, 18 במאי 2017. רויטרס
קים ג'ונג און במהלך ניסוי בנשק נגד מטוסים, בחודש שעבר/רויטרס

אתמול כתב טראמפ בטוויטר כי הוא "מעריך את המאמצים של סין לעזור עם קוריאה הצפונית - אבל זה לא הצליח. לפחות אני יודע שסין ניסתה". בעקבות הציוץ, המפקפק ביכולתה של סין לשמש גורם מכריע בשיפור המצב, בכירים בוושינגטון הביעו תהייה על כוונות הנשיא. "יכול להיות שזהו רמז לפעולה צבאית עתידית", אמרו גורמים בממשל. דובר הבית הלבן שון ספייסר אמר כי "ישנה סיבה להיות סקפטיים לגבי עזרתה של סין בנושא. היא הולכת בכיוון הנכון - אך לא מספיק לטעמנו".

לפני כשבועיים שיגרה קוריאה הצפונית כמה טילים נגד ספינות מאזור העיר וונסאן שבדרום-מזרח המדינה. על פי הודעת צבא קוריאה הדרומית הטילים נורו לעבר ימה המערבי של יפן וטסו למרחק של כ-200 קילומטרים ולא מהווים איום לטווח ארוך. על פי הערכת הצבא השיגור נועד לדמות ירי מדויק אל עבר ספינת מלחמה עוינת. עוד נמסר כי פיונגיאנג מנסה להוכיח כי יכולתה הצבאית שווה ואף גדולה מזו של סיאול ושל ארצות הברית.

בעקבות השיגורים הרבים בחודשים האחרונים החליטה מועצת הביטחון של האו"ם להרחיב את הסנקציות על המדינה. בתוך כך, הוכנסו 14 אנשים וארבע חברות במדינה לרשימה השחורה של האו"ם. המועצה הצביעה פה אחד על קבלת הסכמות בין ארצות הברית לסין, לראשונה תחת ממשלו של הנשיא טראמפ, להרחיב את הסנקציות על המדינה הקומוניסטית.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
צילומי לוויין של אתר שיגור טילים בבירת קוריאה הצפונית פיונגיאנג  פברואר 2016. רויטרס
אתר שיגור בפיונגיאנג, 2016/רויטרס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully